Δημοτικά τέλη: Αποσύνδεση από τους λογαριασμούς ρεύματος έως το 2028 - Νέο σύστημα πληρωμής τύπου ΕΝΦΙΑ
Τι προανήγγειλε ο Λιβάνιος
Ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος ανακοίνωσε την αποσύνδεση των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος με νέο σύστημα πληρωμής που θα λειτουργήσει από το 2028
Σημαντική αλλαγή στον τρόπο πληρωμής των δημοτικών τελών ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Βουλή. Η κυβέρνηση προχωρά στην αποσύνδεση των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος, ανταποκρινόμενη σε αίτημα δήμων και εταιρειών ενέργειας.
Διαβάστε: Ο Λιβάνιος προανήγγειλε νέο σύστημα για τα δημοτικά τέλη: Θα αποσυνδεθούν από τους λογαριασμούς ρεύματος
Τέλος τα δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς ρεύματος: Προεδρικό Διάταγμα για το νέο σύστημα καταβολής
Στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο θα ενσωματωθεί ειδική ρύθμιση που προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Το διάταγμα θα καθορίσει τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος είσπραξης, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των υπουργείων Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών. Όπως τόνισε ο κ. Λιβάνιος, βασικός στόχος είναι να διαχωριστούν οριστικά τα δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς ρεύματος. «Να υπάρξει ένα σύστημα καταβολής δημοτικών τελών όχι μέσω της ΔΕΗ αλλά μέσω και άλλων τρόπων», διευκρίνισε ο υπουργός. Το αίτημα αυτό προέρχεται τόσο από τους δήμους όσο και από τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας, που επιθυμούν την απλοποίηση των διαδικασιών τους.
Εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2028
Σε δηλώσεις του προς κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο υπουργός Εσωτερικών διευκρίνισε ότι η μεταβολή δεν θα είναι άμεση. Η υλοποίηση του νέου συστήματος προγραμματίζεται για την 1η Ιανουαρίου 2028, δίνοντας χρόνο για την ανάπτυξη του απαραίτητου πληροφοριακού συστήματος. Ο κ. Λιβάνιος υπογράμμισε ότι η είσπραξη των δημοτικών τελών θα συνεχιστεί κανονικά μέχρι τότε. Η μόνη διαφορά θα είναι ότι οι εταιρείες ενέργειας δεν θα λειτουργούν πλέον ως ενδιάμεσοι φορείς είσπραξης για τους δήμους.
Νέο μοντέλο πληρωμής παρόμοιο με τον ΕΝΦΙΑ
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχεδιαζόμενο σύστημα θα ακολουθεί μοντέλο τύπου ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή, τα δημοτικά τέλη θα εκδίδονται μία φορά ετησίως και οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να τα εξοφλούν σε 12 μηνιαίες δόσεις. Για την υλοποίηση του εγχειρήματος απαιτείται η δημιουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος και η ανάπτυξη του κατάλληλου μηχανισμού είσπραξης. Αυτός είναι και ο λόγος που η εφαρμογή αναβάλλεται για το 2028, ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος προετοιμασίας.
En