Έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2026 έχουν τη δυνατότητα σχεδόν 1.000.000 ενοικιαστές κύριας ή φοιτητικής κατοικίας να διορθώσουν λάθη και παραλείψεις στις φορολογικές δηλώσεις τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν την επιστροφή ενοικίου και να μην βρεθούν εκτός επιδότησης, η οποία ναμένεται να κατατεθεί εντός του Νοεμβρίου.


Επιστροφή ενοικίου: Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου οι διορθώσεις στο Ε1  

Υπενθυμίζεται ότι το ποσό επιστροφής αφορά το 1/12 της ετήσιας δαπάνης για ενοίκιο κατά τον προηγούμενο χρόνο. Παρολ΄αυτά, υπάρχει κίνδυνος για τους ενοικιαστές να εισπράξουν μέρος και όχι ολόκληρο το ποσό της παροχής.

Ο λόγος που μπορεί να συμβεί αυτό είναι εξαιτίας παραλείψεων ή σφαλμάτων στην διαδικασία συμπλήρωσης των κωδικών του πίνακα 6 του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης. Πρόκειται για τους κωδικούς που αφορούν στις πληρωμές ενοικίων κατά το περασμένο έτος.


Κρίσιμες ημερομηνίες και τι πρέπει να προσέξουν οι ενοικιαστές

Υπάρχουν κάποιες κρίσιμες ημερομηνίες σχετικά με την διαδικασία επιστροφής ενοικίου.

  • Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου:
    Αναμένεται η αναδρομική καταβολή της ενίσχυσης σε εκπαιδευτικούς και υγειονομικούς που υπηρετούν στην περιφέρεια. Η συνολική ετήσια ενίσχυση για τις συγκεκριμένες κατηγορίες μπορεί να φτάσει έως τα 1.600 ευρώ.
  • Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου:
    Η ΑΑΔΕ θα προβεί σε αυτόματο υπολογισμό της ενίσχυσης των δικαιούχων μέσω της εκκαθάρισης των στοιχείων τους και γι’ αυτό χρειάζεται να είναι ενημερωμένα όλα τα στοιχεία της δήλωσης.
  • Τέλος Νοεμβρίου:
    Αναμένεται η επιστροφή ενοικίου στους δικαιούχους.
Η επιδότηση υπολογίζεται με βάση την συνολική δαπάνη του ενοικίου του 2025, όπως αυτή παρουσιάζεται στο έντυπο Ε1 για την κύρια κατοικία (κωδικοί 811 έως 816) ή για τη φοιτητική (κωδικοί 817 έως 822).

Όσα πρέπει να προσέξουν οι ενοικιαστές

Οι ενοικιαστές θα πρέπει να προσέξουν, καθώς τυχόν λάθη που δεν θα έχουν διευθετηθεί μέχρι την καταληκτική ημερομηνία, 30 Σεπτεμβρίου, συνεπάγονται την απώλεια της ενίσχυσης. Αναλυτικά πρέπει να προσέξουν:

  • Να δηλώσουν σωστά τον αριθμό του ηλεκτρονικού μισθωτηρίου ή τα ποσά των ενοικίων που κατέβαλαν
  • Να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση εντός της προθεσμίας προσθέτοντας ή διορθώνοντας τον κωδικό που αφορά τα στοιχεία της μίσθωσης
  • Στις περιπτώσεις πολλαπλών μισθωτηρίων εντός του έτους, πρέπει στο Ε1 να αποτυπώνονται οι επιμέρους περίοδοι και τα αντίστοιχα ποσά
  • Προσοχή χρειάζεται στους κωδικούς 811-816 για την κύρια κατοικία. Στα συγκεκριμένα πεδία πρέπει να αναγράφεται το συνολικό ποσό ενοικίων που καταβλήθηκε μέσα στο έτος και όχι το μηνιαίο μίσθωμα.
  • Να έχει δηλωθεί ο σωστός λογαριασμός (IBAN) στο σύστημα της ΑΑΔΕ
  • Όταν υπάρχουν εξαρτώμενα τέκνα που σπουδάζουν, πρέπει να έχουν συμπληρωθεί σωστά τα στοιχεία της μισθωμένης φοιτητικής κατοικίας και ο ΑΚΑΜΠ/ΑΦΜ του φοιτητή. Ειδικότερα, προσοχή χρειάζεται στους κωδικούς 817-822 για τη φοιτητική κατοικία.
  • Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις προεκκαθαρισμένες δηλώσεις όπου ο αριθμός μισθωτηρίου και το ποσό πρέπει να είναι σωστά

Τα κριτήρια

Για να λάβει ο ενοικιαστής την επιδότηση ενοικίου, θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια, όπως το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα που πρέπει να:

  • ανέρχεται έως τις 25.000 ευρώ για τον άγαμο,
  • έως τις 35.000 ευρώ για τον έγγαμο ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο και
  • έως τις 39.000 ευρώ για τις μονογονεϊκές οικογένειες με εξαρτώμενα τέκνα, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο, πέραν του πρώτου.
Οι συμμετέχοντες που έχουν δηλώσει ανακριβή στοιχεία θα πρέπει να επιστρέψουν ολόκληρο το ποσό της επιδότησης, εντόκως με ετήσιο επιτόκιο 8,76% και ταυτόχρονα θα εξαιρεθούν από την επιδότηση για 3 χρόνια.


Τα ποσά 

Η επιστροφή ενοικίου υπολογίζεται ως το 1/12 της ετήσιας δαπάνης ενοικίου που έχει δηλωθεί στη φορολογική δήλωση (Ε1) του μισθωτή για το φορολογικό έτος 2025, δηλαδή στη δήλωση που υποβλήθηκε το 2026. Τα ανώτατα όρια διαμορφώνονται ως εξής:

  • 800 ευρώ για μισθωτή χωρίς τέκνα,
  • 850 ευρώ με ένα τέκνο,
  • 900 ευρώ με δύο τέκνα, και
  • 50 ευρώ έξτρα για κάθε επιπλέον τέκνο.
  • Στην περίπτωση ύπαρξης φοιτητικής κατοικίας λαμβάνεται επιπλέον ποσό έως 800 ευρώ ανά φοιτητική κατοικία.