Νέο φορολογικό καθεστώς για τα κρυπτονοµίσµατα θεσπίζει το Υπουργείο Εθνικής Οικονοµίας και Οικονοµικών, βάζοντας για πρώτη φορά κανόνες για τον υπολογισµό και τη φορολόγηση των κερδών από τη µεταβίβαση κρυπτοστοιχείων. Το πολυνοµοσχέδιο, που κατατέθηκε σε δηµόσια διαβούλευση, προβλέπει φόρο 10% στην υπεραξία που αποκτούν φυσικά πρόσωπα, µε αφορολόγητο όριο τα 500 ευρώ ανά φορολογικό έτος. Η υπεραξία θα προκύπτει από τη διαφορά µεταξύ τιµής κτήσης και τιµής µεταβίβασης, αφού αφαιρεθούν οι άµεσα συνδεόµενες δαπάνες. Για διαδοχικές αγορές θα εφαρµόζεται η µέση τιµή κτήσης. Ως φορολογητέα µεταβίβαση θα θεωρείται όχι µόνο η πώληση έναντι χρηµάτων, αλλά και η χρήση κρυπτοστοιχείων για την αγορά αγαθών ή υπηρεσιών, όπως και η εισφορά τους σε εταιρεία.

Συναλλαγές σε κρυπτονομίσματα: Ζημιές άνω των 500 ευρώ θα μπορούν να μεταφέρονται για έως πέντε χρόνια

Αντίθετα, η ανταλλαγή ενός κρυπτοστοιχείου µε άλλο δεν θα φορολογείται κατά τον χρόνο της ανταλλαγής. Ζηµιές άνω των 500 ευρώ θα µπορούν να µεταφέρονται για έως πέντε χρόνια και να συµψηφίζονται αποκλειστικά µε µελλοντικές υπεραξίες από κρυπτοστοιχεία. Αν δεν µπορεί να αποδειχθεί η τιµή κτήσης, αυτή θα θεωρείται µηδενική. Με συντελεστή 10% θα φορολογούνται επίσης αποδόσεις από δέσµευση κρυπτοστοιχείων σε µηχανισµούς επικύρωσης συναλλαγών, δανεισµό κρυπτονοµισµάτων και συµµετοχή σε µηχανισµούς παροχής ρευστότητας, ως εισόδηµα από τόκους. Παράλληλα ανοίγει παράθυρο 12 µηνών για την οικειοθελή δήλωση παλαιών κερδών. Οι φορολογούµενοι θα µπορούν να δηλώσουν την υπεραξία και να καταβάλουν τον αναλογούντα φόρο µέσα σε 60 ηµέρες. Εφόσον η πληρωµή γίνει εµπρόθεσµα, δεν θα επιβάλλονται πρόστιµα και τόκοι για τη µη δήλωση των κερδών κατά τον χρόνο πραγµατοποίησής τους. Για τον φόρο κληρονοµιών, δωρεών και γονικών παροχών, τα κρυπτοστοιχεία χαρακτηρίζονται ως ασώµατη κινητή περιουσία κείµενη στην αλλοδαπή και η αξία τους θα προσδιορίζεται µε βάση την αξία τους σε ευρώ κατά την προηγούµενη µέρα από τον χρόνο γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης.