Την ώρα που η Ν.Δ. έδωσε αρνεφημερίδαητική ψήφο στις διατάξεις του Πολυνομοσχεδίου αναφορικά με τα «κόκκινα» δάνεια, παρά τις περί του αντιθέτου προβλέψεις και διαρροές των προηγούμενων εβδομάδων, η V+O των Θωμά Βαρβιτσιώτη και Γιάννη Ολύμπιου συμπεριέλαβε στο πελατολόγιό της την KKR Credit, την οποία και εκπροσωπεί στην Ελλάδα.

Πρόκειται για το πρώτο επενδυτικό fund που έχει ενδιαφερθεί για την εξαγορά «κόκκινων» δανείων από τις τράπεζες, το οποίο πριν από λίγες ημέρες συνέστησε ένα σχήμα διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων στην Ελλάδα με την Alpha Bank και τη Eurobank. Με το deal αυτό, το δίδυμο εισέρχεται σε μια αγορά που θα παραμείνει στο επενδυτικό προσκήνιο την επόμενη διετία. Κι όλα αυτά παρά την κάμψη του τελευταίου χρόνου, σε σχέση με την περίοδο Σαμαρά, οπότε οι Θωμάς Βαρβιτσιώτης-Γιάννης Ολύμπιος σάρωναν προκλητικά τα πάντα στο πέρασμά τους.

Ο ΑΔΕΛΦΟΣ

Ωστόσο, το πλέον σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει με το πολιτικό και ηθικό ζήτημα που προκύπτει για τη Ν.Δ., και δη για τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη (εκ των πλέον σημαντικών στελεχών του συστήματος Μητσοτάκη) για το γεγονός ότι ο αδελφός του κάνει business σε ένα μέτωπο που αποδοκιμάστηκε κοινοβουλευτικά από την αξιωματική αντιπολίτευση.

Φυσικά, δεν θα πρέπει να λησμονεί κανείς και τις «σχέσεις αίματος» του Γιάννη Ολύμπιου με τον Αντώνη Σαμαρά, του οποίου υπήρξε εξ απορρήτων συνεργάτης. Τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται, αν αναλογιστεί κανείς πως ρόλο-κλειδί στην προσέγγιση της V+O με την KKR Credit, σύμφωνα με πληροφορίες, έπαιξε ο τραπεζίτης Ανθιμος Θωμόπουλος, ο οποίος είχε προσπαθήσει να φέρει σε επαφή το εν λόγω fund με την Τράπεζα Πειραιώς.

Οι ενέργειές του, όμως, έπεσαν στο κενό, καθώς προσέκρουσαν στις αντιδράσεις της διοίκησης, και ιδιαίτερα του Μιχάλη Σάλλα. Η στροφή σε νέους πελάτες αποτέλεσε μονόδρομο για τη V+O. Κι αυτό γιατί η αλλαγή του πολιτικού σκηνικού φαίνεται ότι κλόνισε την ισχυρή διείσδυση που είχε σε δημόσιους οργανισμούς, αλλά και σε πελάτες που σχετίζονταν άμεσα ή έμμεσα με κρατικές υποθέσεις. Τόσο ο Θωμάς Βαρβιτσιώτης και ο Γιάννης Ολύμπιος όσο και η εταιρεία τους διατηρούσαν στενούς δεσμούς (οικογενειακούς και μη) με το πολιτικό σύστημα, και ειδικότερα με το κόμμα της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ωστόσο, σύμφωνα με συζητήσεις και υποθέσεις σε κύκλους της αγοράς αλλά και με επίσημες δηλώσεις στη Βουλή πολιτικών προσώπων, η V+O ευνοούνταν με «κάτι παραπάνω» από το συγγενικό ρουσφέτι από την πρώην κυβέρνηση. Είναι χαρακτηριστική η αναφορά της πρώην προέδρου της Βουλής, Ζωής Κωνσταντοπούλου, στη συμμετοχή του άλλοτε στενού συνεργάτη του πρώην πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, Σταύρου Παπασταύρου, στη V+O.

Η ίδια είχε επίσης αναφερθεί στη συμμετοχή και της συζύγου και των θυγατέρων του σημερινού διοικητή της ΤτΕ, Γ. Στουρνάρα, στη V+O. ΤΑΙΠΕΔ.

Πέραν των υποθέσεων, το γεγονός ότι η εταιρεία έχασε τον λογαριασμό ενός από τους κορυφαίους πελάτες της, του ΤΑΙΠΕΔ (τον οποίο αρχικώς είχε αναλάβει για ένα δίμηνο προς 150.000 ευρώ, αλλά η σχέση τους «παρέμεινε» για περισσότερα από 4 χρόνια), καταδεικνύει ότι κάτι άλλαξε. Προηγουμένως, βέβαια, η V+O είχε προλάβει να συστηθεί σε ιδιωτικούς ομίλους που είχαν πάρε-δώσε με το Ταμείο (ως διεκδικητές αποκρατικοποιήσεων) και να κατοχυρώσει συμβόλαια συνεργασίας μαζί τους. Ετσι, η V+O εκπροσωπούσε ταυτόχρονα με το ΤΑΙΠΕΔ τόσο την κοινοπραξία Emma Delta, που τελικώς απέκτησε τον ΟΠΑΠ, όσο και τη Lamda Development, η οποία ηγείται της κοινοπραξίας που επικράτησε στον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση της έκτασης του Ελληνικού.

Παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας έχει προσφέρει επίσης στην PSP Investment, τον επενδυτικό βραχίονα του συνταξιοδοτικού ταμείου των δημοσίων υπαλλήλων του Καναδά, το οποίο αγόρασε τελικά τη Hochtief AirPort, τη θυγατρική εταιρεία του ομώνυμου γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου, που διαχειρίζεται έξι αεροδρόμια ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων και το «Ελ. Βενιζέλος». Επίσης, η εταιρεία δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του διδύμου Θωμά Βαρβιτσιώτη-Γιάννη Ολύμπιου έχει αναλάβει πολλές καμπάνιες και έχει κάνει ειδικά συμβόλαια με μεγάλους δημόσιους φορείς.

Συγκεκριμένα, σχεδίασε και εκτέλεσε την καμπάνια του ΕΟΦ κατά της πολυφαρμακίας (κατά τη διάρκεια των μνημονιακών χρόνων, οπότε η φαρμακευτική δαπάνη περιορίστηκε δραστικά, και μάλιστα κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο). Ακόμα, έκανε εκστρατεία για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, που της εμπιστεύθηκε ένα σχέδιο εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών του, αλλά και για την προώθηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου.

Και καμπάνιες με πολιτική κατεύθυνση

Η επιλογή της V+O να στηρίξει συγκεκριμένες καμπάνιες, με έντονη πολιτική φόρτιση, την κατατάσσει στο «δεξιό τόξο» του πολιτικού χάρτη. Το 2010 είχε στηρίξει τη διεθνή καμπάνια με τον τίτλο «Give Greece a Chance», προσφέροντας δωρεάν τις υπηρεσίες της σε ομάδα επιχειρηματιών που έτρεμαν στην ιδέα της χρεοκοπίας. Το καλοκαίρι του 2015 πρωτοστάτησε και πάλι στην καμπάνια υπέρ του «ναι» στο δημοψήφισμα. Ολη η τότε επικοινωνιακή τακτική (μέρος της οποίας αναλογεί στο δίδυμο της V+O) κρίθηκε εκ του αποτελέσματος, αλλά και από τα σχόλια που δημιούργησε... Η εταιρεία συνεργάστηκε επίσης με την Ενωση Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών, την οποία ανέλαβε για να βοηθήσει στη σύγκρουση με την κυβέρνηση για τον νόμο περί των αδειών.

Οι κ. Βαρβιτσιώτης - Ολύμπιος δεν έχουν κρύψει ότι η επαγγελματική τους στόχευση δεν περιορίζεται στην παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας, αλλά επεκτείνεται και στο λεγόμενο lobbying. Εξάλλου, συμμετέχουν στη Litus Advisory, συμβουλευτική εταιρεία που εδρεύει στις Βρυξέλλες, το κέντρο των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων για την Ευρώπη, η οποία ιδρύθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Μάλιστα, η Litus εστιάζει στην περιοχή της Μεσογείου και προσφέρει εκπροσώπηση και υποστήριξη στις Βρυξέλλες για λογαριασμό των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων της ευρύτερης περιοχής. Σύμφωνα με τους ιδρυτές της, η εταιρεία ταυτόχρονα λειτουργεί ως σύμβουλος τοπικών και διεθνών επενδυτών που αναζητούν νέες επενδυτικές ευκαιρίες στη συγκεκριμένη περιοχή. Η Litus έχει συνθέσει και μια Διεθνή Συμβουλευτική Επιτροπή, της οποίας τα μέλη παραμένουν άγνωστα.