Οι καθυστερήσεις που σημειώνονται συμπαρασύρουν όλο το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, που μοιάζει να έχει πατήσει φρένο.

Το κουαρτέτο αναμένεται να ζητήσει από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να επιταχύνει τις αποκρατικοποιήσεις του ελληνικού προγράμματος και να υλοποιήσει το επικαιροποιημένο πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ με 19 παλαιούς και νέους διαγωνισμούς.

Πρόκειται για το 17% της ΔΕΗ, το 65% της ΔΕΠΑ, το 35% των ΕΛΠΕ, το 6% του ΟΤΕ, καθώς επίσης το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 11% της ΕΥΔΑΠ και το 23% της ΕΥΑΘ.

Εντός του Μαρτίου πρέπει να έχουν προκηρυχθεί διαγωνισμοί πρόσληψης συμβούλων που θα εισηγηθούν τον καλύτερο δυνατό τρόπο και εναλλακτικές για την ιδιωτικοποίησή τους. Η πίεση των δανειστών να τρέξουν οι ιδιωτικοποιήσεις είναι αρκετά έντονη, οπότε και θα προκαλούσε έκπληξη το σχέδιο με τις 19 ιδιωτικοποιήσεις να υποστεί σημαντικές αλλαγές.

Για την περίοδο 2016-2018 ο μνημονιακός στόχος μιλά για έσοδα από αποκρατικοποιήσεις 5,8 δισ. ευρώ, εκ των οποίων έως σήμερα έχουν εισπραχθεί μόλις τα περσινά 499 εκατ. ευρώ, αφού πολλές ιδιωτικοποιήσεις παραμένουν ανοικτές, παρότι οι διαγωνισμοί έχουν ολοκληρωθεί.

Τέτοια, για παράδειγμα, είναι η εμβληματική περίπτωση των 14 αεροδρομίων, όπου, παρότι στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται το τέλος Μαρτίου ως χρόνος παράδοσης στον επενδυτή, δεν αποκλείεται τελικά να πιάσουμε τον Απρίλιο. Εκκρεμεί ακόμη η στελέχωση των αερολιμένων με υπηρεσίες πρώτων βοηθειών.

Πηγή: ependisinews.gr