Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας
Τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών.
Σε διεύρυνση των κλιμακίων κυβικών εκατοστών των τελών κυκλοφορίας φαίνεται να προσανατολίζεται το οικονομικό επιτελείο, με στόχο αφενός να μην υπάρξει φέτος το φαινόμενο των μαζικών καταθέσεων πινακίδων στο τέλος του χρόνου, αφετέρου κάποιοι από τους κατόχους αυτοκινήτων που είχαν παραδώσει τις πινακίδες τους να τις πάρουν πίσω. Σε κάθε περίπτωση, ο εισπρακτικός στόχος παραμένει ίδιος, δηλαδή 1,1 δισ. ευρώ.
Στόχος των αλλαγών είναι αφενός να μην παρατηρηθεί στα τέλη του έτους το φαινόμενο μαζικών καταθέσεων πινακίδων και αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα σε όσους ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν παραδώσει πινακίδες, να τις πάρουν πίσω.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», τα σενάρια που έχουν τεθεί στο τραπέζι είναι πολλά, ωστόσο προκρίνεται ως επικρατέστερη η επιλογή της διεύρυνσης των κλιμακίων από 11 σε 20, προκειμένου να κλείσει η ψαλίδα στις μεγάλες διαφορές που παρατηρούνται στα διάφορα κλιμάκια κυβικών εκατοστών.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κλίμακας 1739 κ.ε.-1928 κ.ε., που αφορά την περίοδο ταξινόμησης από 2006 έως 2010, όπου τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα των οχημάτων κυβισμού 1929 κ.ε.–2357 κ.ε. τα τέλη ανέρχονται σε 690 ευρώ.
Μεταξύ αυτών των κατηγοριών η κυβέρνηση σκέφτεται να προσθέσει τρία επιπλέον κλιμάκια.
Σκέψεις για μικρή επιβάρυνση υπάρχουν και για τα οχήματα των οποίων τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, καθώς επίσης και για την επιβολή μικρού τέλους σε οχήματα που εκπέμπουν κάτω από 90 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τα οποία μέχρι πρότινος απαλλάσσονταν των τελών κυκλοφορίας.