Κακά Κορίτσια (Σχόλιο: Ντέπυ Γκολεμά)
Κακά Κορίτσια (Σχόλιο: Ντέπυ Γκολεμά) Μαρία Λεμονιά Έλενα Καραμίχαλου
vblor6rgb5hgfphoplmr
Οικονομία

Οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 2,13 δισ. δολάρια για 43 αγορές πλοίων

Το 32% είναι bulk carriers, το 26% δεξαμενόπλοια, το 21% μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 11% μεταφοράς αερίων

Αυξημένη η επενδυτική δραστηριότητα στις νέες παραγγελίες για το πρώτο τρίμηνο του 2018, ενώ, αντιθέτως, στις αγοραπωλησίες second hand πλοίων παρατηρείται μία υστέρηση. Η αίσθηση ότι οι αξίες των πλοίων σύντομα θα αρχίσουν να ανεβαίνουν έστειλε περισσότερους εφοπλιστές στα ναυπηγεία για να προλάβουν τα μειωμένα κόστη ναυπήγησης. Μεταξύ αυτών και τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι επένδυσαν σε νεότευκτα πλοία πάνω από 2,13 δισ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 288 νεότευκτα πλοία όλων των κατηγοριών, έναντι 150 περίπου πέρυσι. Οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν το πρώτο τρίμηνο του 2018 παραγγελίες για 43 πλοία (το 14,9% του συνόλου), ενώ οι ανταγωνιστές τους Κινέζοι τοποθέτησαν παραγγελίες για 85 πλοία (30% του συνόλου).

Η συνολική αξία των νέων παραγγελιών υπολογίζεται σε πάνω από 10,06 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες, όπως προαναφέρθηκε, τοποθέτησαν παραγγελίες για 43 πλοία με μέση μεταφορική ικανότητα 99.125 dwt και αξία άνω των 2,13 δισ. δολαρίων, ενώ οι Κινέζοι τοποθέτησαν παραγγελίες για 85 πλοία με μέση μεταφορική ικανότητα 104.830 dwt και αξία άνω των 2,44 δισ. δολαρίων.
Αναφορικά με το ενδιαφέρον που συγκεντρώνει ο κάθε τύπος πλοίου, η Golden Destiny σημειώνει ότι το 32% των πλοίων που παραγγέλθηκαν είναι bulk carriers, το 26% δεξαμενόπλοια, το 21% πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 11% πλοία μεταφοράς αερίων (LNG, LPG), ενώ ένα 5% είναι κρουαζιερόπλοια και 3% γενικού φορτίου.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, σε αντίθεση με τη διεθνή τάση, έστρεψαν περισσότερο το εν- διαφέρον τους στα δεξαμενόπλοια, καθώς από τα 43 πλοία τα 24 είναι δεξαμενόπλοια και μόλις τα εννέα είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Τα υπόλοιπα είναι πλοία μεταφοράς αερίων (οκτώ πλοία) και containerships (δύο πλοία).
Αναφορικά με τις ναυπηγικές μονάδες που προτίμησε ο διεθνής εφοπλισμός, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κίνα πήρε τη μερίδα του λέοντος. Τα κινεζικά ναυπηγεία δέχθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 161 πλοίων, τα γιαπωνέζικα για την κατασκευή 39 πλοίων και τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας είχαν παραγγελίες για 74 πλοία. Οι υπόλοιπες παραγγελίες διοχετεύθηκαν σε ναυπηγεία άλλων χωρών.