Ο γνωστός δικτυακός τόπος ναυτιλιακών ειδήσεων Τradewindsnews.com αναφέρεται στις κατηγορίες των πιστωτών κατά του ιδρυτή της εταιρείας, κάνοντας λόγο για υπόθεση απάτης το ύψος της οποίας φτάνει 9ψήφιους αριθμούς.

Με τίτλο «Οι πιστωτές της Aegean Marine κατηγορούν για απάτη τον Μελισσανίδη», το δημοσίευμα αναφέρει ότι οι πιστωτές αναζητούν την τύχη 300 εκατ. δολαρίων στο πλαίσιο των ενεργειών που γίνονται για αναδιοργάνωση της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακής εταιρείας, σύμφωνα με το άρθρο 11 του αμερικανικού Πτωχευτικού Κώδικά στο οποίο έχει υπαχθεί.


Ο συντάκτης του κειμένου υπενθυμίζει ότι ο Δημήτρης Μελισσανίδης παραιτήθηκε από επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Aegean Marine το 2016, χωρίς ωστόσο να απομακρύνεται πραγματικά από την εταιρεία την οποία δημιούργησε το 1995. Αφού πούλησε τις μετοχές του, αναφέρει, παρέμεινε ως σύμβουλος μέχρι τον περασμένο Ιούνιο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι διαγράφει 200 εκατ. δολάρια από το ενεργητικό της ως χρέη η είσπραξη των οποίων είναι αδύνατη. Τρεις μήνες νωρίτερα, η πρόταση για συγχώνευση της Aegean Marine με την HEC Europe, συμφερόντων Μελισσανίδη, απετράπη κατόπιν αντίδρασης  από μία ομάδα «ακτιβιστών-επενδυτών».

Στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά και στις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας των περασμένο μήνα, σύμφωνα με τις οποίες «άτομο που συνδεόταν στο παρελθόν με την εταιρία και δεν κατονομάζεται» είχε εκφοβίσει εργαζόμενους προκειμένου να συγκαλύψουν πλαστογραφημένες τραπεζικές βεβαιώσεις, συμβόλαια και άλλα έγγραφα με τις οποίες μεταφέρθηκαν 300 εκατ. δολάρια σε εταιρείες-κέλυφος. Ωστόσο, όπως σημειώνεται στο άρθρο, ο Δημήτρης Μελισσανίδης κατονομάζεται ξεκάθαρά και επίσημα για πρώτη φορά σε σχετικά δικαστικά έγγραφα. Η εταιρεία κατήγγειλε ότι τα δύο τρίτα του ποσού αυτού προοριζόταν για να  συγκαλύψει κεφάλαια που υπεξαιρέθηκαν από την εταιρεία OilTank Engineering and Consulting, μία άλλη εταιρεία συμφερόντων Μελισσανίδη, σύμφωνα με καταγγελίες, με αντικείμενο εργασίας την κατασκευή τερματικού σταθμού πετρελαίου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Εν τω μεταξύ, η Aegean Marine, που δεχόταν πιέσεις από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, τη μείωση των πηγών χρηματοδότησης και με τους τερματικούς σταθμούς να «στεγνώνουν», έφθασε στα πρόθυρα της κατάρρευσης το περασμένο καλοκαίρι. Η εταρεία κρατήθηκε ζωντανή χάρη στην παρέμβαση της ελβετικής Mercuria Energy Group, την οποία όμως οι μη εξασφαλισμένοι πιστωτές κατηγόρησαν ότι προσπαθεί να αποκτήσει την Aegean Marine σε τιμή ευκαιρίας. Οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία στις αρχές του μήνα και αφού μία νέα πρόταση που κατέθεσαν από κοινού οι Oaktree Capital Management και Hartree Partners πίεσε τη Mercuria να αυξήσει την προσφορά της.

Η εφαρμογή της βελτιωμένης συμφωνίας τελεί τώρα υπό δικαστική έγκριση, με την Aegean Marine και τους πιστωτές της να εκτιμούν ότι το νέο σχέδιο θα πάρει έγκριση στα μέσα Ιανουαρίου και η αναδιοργάνωση θα ολοκληρωθεί τον Μάιο.