Η Intrakat για την Αττική Οδό, η κίνηση ματ του Στάσση και ο πολύπαθος διαγωνισμός του υπ. Ναυτιλίας
Οι θερμικές κάμερες, το Ναυτιλίας και οι… Κουτουλάκηδες
-Ένας διαγωνισμός του Λιμενικού για την προμήθεια θερμικών καμερών, ανεβάζει στα ύψη τη θερμοκρασία στο υπουργείο Ναυτιλίας. Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Adaptit μαζί με δύο συνεργαζόμενες εταιρείες ήταν οι τρεις προσκεκλημένοι της απευθείας διαπραγμάτευσης στον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε πέρυσι τον Αύγουστο για την προμήθεια θερμικών καμερών από το υπουργείο Ναυτιλίας. Εντέλει μετά από πιέσεις έγινε ανοιχτός διαγωνισμός ο οποίος ακυρώθηκε από το υπουργείο πριν ολοκληρωθούν οι δικαστικές διαμάχες των συμμετεχόντων εταιρειών προφανώς γιατί δεν περνούσε ο σωστός υποψήφιος που ήταν η Adaptit.
– Διαγωνισμός ίδιου αντικειμένου επαναπροκηρύχθηκε πριν λίγο διάστημα με αλλαγές στις προδιαγραφές που φαίνεται να ευνοούν κάποιες εταιρείες που συμμετέχουν και φέτος και δε τα κατάφερναν με τα προηγούμενα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ειδικότερα μειώνουν εκθετικά την ανάλυση του συστήματος των καμερών ενώ ζητούν παράδοση εντός μερικών ημερών που για τέτοιου είδους αμυντικό προϊόν είναι πρωτοφανές. Πάντως για την ώρα δε φαίνεται να έχει καταθέσει προσφορά η Adaptit της οποίας οικονομικός διευθυντής είναι ο πρώτος ξάδερφος του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη, υπεύθυνου για τα πλωτά σκάφη του Λιμενικού, αν και θεωρείται βέβαιο ότι θα το κάνει καθώς είχε συμμετάσχει και την περσινή χρονιά.
Στο διαγωνισμό Χούμπαυλης- Χατζημηνάς
-Στο διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν έχουν εκδηλώσει εκτός των άλλων και δύο πασίγνωστοι οπλάδες. Ο Χρήστος Χούμπαυλης και ο Κρίστιαν Χατζημηνάς. Βλέπετε και οι δύο εκτός από τα αεροπλάνα και τα βαπόρια, ασχολούνται και με τις θερμικές κάμερες. Προ ημερών άνθρωποι του Χατζημηνά πραγματοποίησαν επιτόπια επίσκεψη στα σκάφη του Λιμενικού, ενόψει και του διαγωνισμού.
! Ο διαγωνισμός που «τρέχει» σ’ αυτή τη φάση, κινείται κάπου στα 3,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο είναι η αρχή, αφού στην πλήρη εξέλιξή του το έργο θα φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ. Και όπως μαθαίνω θα συνυπολογίζεται και η προϋπηρεσία.
! Μια από τις εταιρείες που συμμετέχει στον διαγωνισμό ζήτησε παράταση στην υποβολή των δικαιολογητικών, αίτημα που όπως πληροφορούμαι έγινε αποδεκτό.
? Καναλάρχης βγήκε στα κάγκελα όταν πληροφορήθηκε την απόφαση συστημικής τράπεζας, να προχωρήσει σε κούρεμα ύψους 40 εκατ. ευρώ σε δάνειο έτερου καναλάρχη.
Η Intrakat ονειρεύεται την «Αττική Οδό»
-Από την παλιά καλή εποχή ο Πέτρος Σουρέτης της Intrakat ονειρεύονταν με κάποιο τρόπο να «πατήσει» πόδι στο έργο των επεκτάσεων της «Αττικής Οδού». Και επειδή ήταν «μικρός», όχι ο ίδιος αλλά η εταιρεία του, αναζητούσε συμμαχίες κυρίες εκτός Ελλάδος. Όταν στην Intrakat βρέθηκε και ο Κούτρας, ο στόχος της «Αττικής Οδού» έγινε σχεδόν επιτακτική ανάγκη. Επί ΣΥΡΙΖΑ περίμεναν τον Σπίρτζη να «βγάλει» το έργο, κάτι που δεν έγινε ποτέ, αφού μπερδεύτηκαν οι «γραμμές» του Φλαμπουράρη με τους υπολοίπους. Τώρα που έχει ωριμάσει η διαδικασία όπως φαίνεται ο Καραμανλής είναι πανέτοιμος να προκηρύξει το έργο με τις προδιαγραφές που επιτάσσει η λογική και όχι τα «θέλω» κάποιων. Ενεργό ρόλο στην προετοιμασία του έργου έχει και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, που έχει μελετήσει όλα τα εναλλακτικά σχέδια.
Μεγάλη μπαλιά από τον Στάσση
-Στον μεγαλύτερο μάνατζερ που έχει διοικήσει ελληνική εταιρεία, αναδεικνύεται ο Στάσσης της ΔΕΗ, που χθες ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 750 εκατ. ευρώ. Μια κίνηση που θα επιτρέψει στη ΔΕΗ να διευρύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα σε 8,4 δισ. ευρώ μέχρι το 2026. Επανέρχομαι στον Στάσση και σημειώνω ότι αφού συμμάζεψε σε χρόνο ρεκόρ το πιο προβληματικό μαγαζί της πιάτσας, τώρα προχωρά στην επόμενη κίνηση, που δεν είναι άλλη από την συγκέντρωση κεφαλαίων, που θα ενισχύσουν περαιτέρω την αναπτυξιακή πορεία εταιρείας. Ο πρόεδρος της ΔΕΗ θα μπορούσε να ακολουθήσει τη συνταγή του ΣΥΡΙΖΑ, πουλώντας επί της ουσίας κοψοχρονιά το 17% του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να πληρώσει χρέη της εταιρείας. Και αυτό ήταν το καλό σενάριο που προέκυψε μετά τον Σεπτέμβρη του 2015. Γιατί υπήρξε και ένα πιο extreme που ακούστηκε από τα χείλη του τότε υπουργού Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη σε σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί ανήμερα (ναι πολύ καλά διαβάσατε) του Δεκαπενταύγουστου.
-Εκεί, ο «οραματιστής» υπουργός απευθυνόμενος προς τους αγαπημένους του συνδικαλιστές είχε πει ότι: «η μόνη σωτηρία της ΔΕΗ είναι η κρατικοποίηση». Ευτυχώς μετά την περιπέτεια και τον ορατό κίνδυνο να βαρέσει κανονικό κανόνι η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, ήρθε αυτός ο κανονικός άνθρωπος που ακούει στο όνομα Στάσσης και συμμάζεψε σε όλα τα επίπεδα το μαγαζί. Και εκεί που ήταν ο περίγελος της αγοράς, έχει μετατραπεί σε πολύφερνη νύφη, κάτι που φαίνεται ήδη (εδώ και καιρό) στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου και όπως όλα δείχνουν θα επιβεβαιωθεί και από την διαδικασία της ΑΜΚ. Επί της ουσίας ο ισχυρός άνδρας της ΔΕΗ επιλέγει να ακολουθήσει τα επιτυχημένα μοντέλα, που υλοποιούνται σε αντίστοιχες επιχειρήσεις, ευρωπαϊκών κρατών. Και φυσικά από τη στιγμή που μιλάμε για blocking minority, ακόμη και μία μετοχή να διέθετε το δημόσιο, θα μπορούσε να θέσει βέτο στις αποφάσεις της διοίκησης. Ωστόσο εν προκειμένου και αυτό έχει αποδειχθεί από τα νούμερα, εκείνο που προέχει στο management Στάσση, δεν είναι πόσοι και ποιοι θα τσακωθούν, αλλά πως η ΔΕΗ, θα αναπτυχθεί προσφέροντας ανταγωνιστικές υπηρεσίες προς πάσα κατεύθυνση.
Ανοίγει (και) ο φάκελος Στασινόπουλου
-Η κινητικότητα που αναπτύσσεται γύρω από τον εφοπλιστή Λογοθέτη, φαίνεται ότι έχει και παράπλευρες απώλειες. Αναφέρομαι στους Δημοσθένη Στασινόπουλο και Φέλιξ Μπίτζιο, οι οποίοι έκαναν από κοινού δουλειές με τον Λογοθέτη. Σε μια από τις πολλές υποθέσεις που ανασύρονται από το αρχείο υπάρχουν και τα ονοματεπώνυμα των δύο πρώην συνεταίρων του γνωστού εφοπλιστή. Επίσης, οι εισαγγελείς διαθέτουν και κάτι καταγγελίες που έκανε εκ των υστέρων εναντίον των συνεργατών του ο Λογοθέτης. Όλα αυτά και κάτι άλλα που κυκλοφορούν εσχάτως στην πιάτσα συγκροτούν ένα άκρως ενδιαφέρον παζλ που μπορεί να οδηγήσει μέχρι και τις φυλακές του Κορυδαλλού.
-Ένας διαγωνισμός του Λιμενικού για την προμήθεια θερμικών καμερών, ανεβάζει στα ύψη τη θερμοκρασία στο υπουργείο Ναυτιλίας. Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Adaptit μαζί με δύο συνεργαζόμενες εταιρείες ήταν οι τρεις προσκεκλημένοι της απευθείας διαπραγμάτευσης στον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε πέρυσι τον Αύγουστο για την προμήθεια θερμικών καμερών από το υπουργείο Ναυτιλίας. Εντέλει μετά από πιέσεις έγινε ανοιχτός διαγωνισμός ο οποίος ακυρώθηκε από το υπουργείο πριν ολοκληρωθούν οι δικαστικές διαμάχες των συμμετεχόντων εταιρειών προφανώς γιατί δεν περνούσε ο σωστός υποψήφιος που ήταν η Adaptit.
– Διαγωνισμός ίδιου αντικειμένου επαναπροκηρύχθηκε πριν λίγο διάστημα με αλλαγές στις προδιαγραφές που φαίνεται να ευνοούν κάποιες εταιρείες που συμμετέχουν και φέτος και δε τα κατάφερναν με τα προηγούμενα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ειδικότερα μειώνουν εκθετικά την ανάλυση του συστήματος των καμερών ενώ ζητούν παράδοση εντός μερικών ημερών που για τέτοιου είδους αμυντικό προϊόν είναι πρωτοφανές. Πάντως για την ώρα δε φαίνεται να έχει καταθέσει προσφορά η Adaptit της οποίας οικονομικός διευθυντής είναι ο πρώτος ξάδερφος του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη, υπεύθυνου για τα πλωτά σκάφη του Λιμενικού, αν και θεωρείται βέβαιο ότι θα το κάνει καθώς είχε συμμετάσχει και την περσινή χρονιά.
Στο διαγωνισμό Χούμπαυλης- Χατζημηνάς
-Στο διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν έχουν εκδηλώσει εκτός των άλλων και δύο πασίγνωστοι οπλάδες. Ο Χρήστος Χούμπαυλης και ο Κρίστιαν Χατζημηνάς. Βλέπετε και οι δύο εκτός από τα αεροπλάνα και τα βαπόρια, ασχολούνται και με τις θερμικές κάμερες. Προ ημερών άνθρωποι του Χατζημηνά πραγματοποίησαν επιτόπια επίσκεψη στα σκάφη του Λιμενικού, ενόψει και του διαγωνισμού.
! Ο διαγωνισμός που «τρέχει» σ’ αυτή τη φάση, κινείται κάπου στα 3,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο είναι η αρχή, αφού στην πλήρη εξέλιξή του το έργο θα φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ. Και όπως μαθαίνω θα συνυπολογίζεται και η προϋπηρεσία.
! Μια από τις εταιρείες που συμμετέχει στον διαγωνισμό ζήτησε παράταση στην υποβολή των δικαιολογητικών, αίτημα που όπως πληροφορούμαι έγινε αποδεκτό.
? Καναλάρχης βγήκε στα κάγκελα όταν πληροφορήθηκε την απόφαση συστημικής τράπεζας, να προχωρήσει σε κούρεμα ύψους 40 εκατ. ευρώ σε δάνειο έτερου καναλάρχη.
Η Intrakat ονειρεύεται την «Αττική Οδό»
-Από την παλιά καλή εποχή ο Πέτρος Σουρέτης της Intrakat ονειρεύονταν με κάποιο τρόπο να «πατήσει» πόδι στο έργο των επεκτάσεων της «Αττικής Οδού». Και επειδή ήταν «μικρός», όχι ο ίδιος αλλά η εταιρεία του, αναζητούσε συμμαχίες κυρίες εκτός Ελλάδος. Όταν στην Intrakat βρέθηκε και ο Κούτρας, ο στόχος της «Αττικής Οδού» έγινε σχεδόν επιτακτική ανάγκη. Επί ΣΥΡΙΖΑ περίμεναν τον Σπίρτζη να «βγάλει» το έργο, κάτι που δεν έγινε ποτέ, αφού μπερδεύτηκαν οι «γραμμές» του Φλαμπουράρη με τους υπολοίπους. Τώρα που έχει ωριμάσει η διαδικασία όπως φαίνεται ο Καραμανλής είναι πανέτοιμος να προκηρύξει το έργο με τις προδιαγραφές που επιτάσσει η λογική και όχι τα «θέλω» κάποιων. Ενεργό ρόλο στην προετοιμασία του έργου έχει και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, που έχει μελετήσει όλα τα εναλλακτικά σχέδια.
Μεγάλη μπαλιά από τον Στάσση
-Στον μεγαλύτερο μάνατζερ που έχει διοικήσει ελληνική εταιρεία, αναδεικνύεται ο Στάσσης της ΔΕΗ, που χθες ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 750 εκατ. ευρώ. Μια κίνηση που θα επιτρέψει στη ΔΕΗ να διευρύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα σε 8,4 δισ. ευρώ μέχρι το 2026. Επανέρχομαι στον Στάσση και σημειώνω ότι αφού συμμάζεψε σε χρόνο ρεκόρ το πιο προβληματικό μαγαζί της πιάτσας, τώρα προχωρά στην επόμενη κίνηση, που δεν είναι άλλη από την συγκέντρωση κεφαλαίων, που θα ενισχύσουν περαιτέρω την αναπτυξιακή πορεία εταιρείας. Ο πρόεδρος της ΔΕΗ θα μπορούσε να ακολουθήσει τη συνταγή του ΣΥΡΙΖΑ, πουλώντας επί της ουσίας κοψοχρονιά το 17% του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να πληρώσει χρέη της εταιρείας. Και αυτό ήταν το καλό σενάριο που προέκυψε μετά τον Σεπτέμβρη του 2015. Γιατί υπήρξε και ένα πιο extreme που ακούστηκε από τα χείλη του τότε υπουργού Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη σε σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί ανήμερα (ναι πολύ καλά διαβάσατε) του Δεκαπενταύγουστου.
-Εκεί, ο «οραματιστής» υπουργός απευθυνόμενος προς τους αγαπημένους του συνδικαλιστές είχε πει ότι: «η μόνη σωτηρία της ΔΕΗ είναι η κρατικοποίηση». Ευτυχώς μετά την περιπέτεια και τον ορατό κίνδυνο να βαρέσει κανονικό κανόνι η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, ήρθε αυτός ο κανονικός άνθρωπος που ακούει στο όνομα Στάσσης και συμμάζεψε σε όλα τα επίπεδα το μαγαζί. Και εκεί που ήταν ο περίγελος της αγοράς, έχει μετατραπεί σε πολύφερνη νύφη, κάτι που φαίνεται ήδη (εδώ και καιρό) στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου και όπως όλα δείχνουν θα επιβεβαιωθεί και από την διαδικασία της ΑΜΚ. Επί της ουσίας ο ισχυρός άνδρας της ΔΕΗ επιλέγει να ακολουθήσει τα επιτυχημένα μοντέλα, που υλοποιούνται σε αντίστοιχες επιχειρήσεις, ευρωπαϊκών κρατών. Και φυσικά από τη στιγμή που μιλάμε για blocking minority, ακόμη και μία μετοχή να διέθετε το δημόσιο, θα μπορούσε να θέσει βέτο στις αποφάσεις της διοίκησης. Ωστόσο εν προκειμένου και αυτό έχει αποδειχθεί από τα νούμερα, εκείνο που προέχει στο management Στάσση, δεν είναι πόσοι και ποιοι θα τσακωθούν, αλλά πως η ΔΕΗ, θα αναπτυχθεί προσφέροντας ανταγωνιστικές υπηρεσίες προς πάσα κατεύθυνση.
Ανοίγει (και) ο φάκελος Στασινόπουλου
-Η κινητικότητα που αναπτύσσεται γύρω από τον εφοπλιστή Λογοθέτη, φαίνεται ότι έχει και παράπλευρες απώλειες. Αναφέρομαι στους Δημοσθένη Στασινόπουλο και Φέλιξ Μπίτζιο, οι οποίοι έκαναν από κοινού δουλειές με τον Λογοθέτη. Σε μια από τις πολλές υποθέσεις που ανασύρονται από το αρχείο υπάρχουν και τα ονοματεπώνυμα των δύο πρώην συνεταίρων του γνωστού εφοπλιστή. Επίσης, οι εισαγγελείς διαθέτουν και κάτι καταγγελίες που έκανε εκ των υστέρων εναντίον των συνεργατών του ο Λογοθέτης. Όλα αυτά και κάτι άλλα που κυκλοφορούν εσχάτως στην πιάτσα συγκροτούν ένα άκρως ενδιαφέρον παζλ που μπορεί να οδηγήσει μέχρι και τις φυλακές του Κορυδαλλού.