Στην σημασία της χρήσης υγροποιημένου αερίου (LNG) στα πλοία , αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε χαιρετισμό που απηύθυνε σε συνέδριο που διοργάνωσε χθες ο Ελληνικός Νηογνώμων Α.Ε, σε συνεργασία με το Τ.Ε.Ι. Αθήνας, στο πλαίσιο των «Ποσειδωνίων».

«Πριν από ένα περίπου χρόνο, όταν είχα θέσει για πρώτη φορά την ανάγκη της τμηματικής αντικατάστασης του ναυτιλιακού πετρελαίου από τη χρήση LNG στα πλοία της ακτοπλοΐας, πολλοί είχαν μιλήσει για μια υπεραισιόδοξη πρόβλεψη. Σήμερα, όμως, όλοι γνωρίζετε ότι όλο και περισσότεροι ασπάζονται αυτή μου την άποψη», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης και πρόσθεσε ότι «στη Διακήρυξη των Αθηνών που υιοθέτησαν όλοι οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συμπεριλάβαμε ως προτεραιότητα τη χρήση LNG. 

Εμείς θέλουμε να είμαστε πρωτοπόροι σε αυτό θέμα, καθώς η χρήση του θα συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους της ακτοπλοΐας, θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ακτοπλοΐας με ευεργετικές επιδράσεις για τον καταναλωτή, ενώ θα συμβάλλει στην εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή στρατηγική για μείωση της εκπομπής ρύπων και χρήση φιλικών καυσίμων προς το περιβάλλον. Στόχος μας τώρα είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία ώστε να υποστηρίζουν περισσότερο τις ενεργειακές μετατροπές που απαιτούνται στα πλοία», κατέληξε.

Εξάλλου, μιλώντας σε συνέδριο για ελληνοκινεζικές σχέσεις, το οποίο διοργανώθηκε, επίσης, στο πλαίσιο των «Ποσειδωνίων», ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφέρθηκε στη στρατηγική συμμαχία που έχει αναπτύξει σήμερα η ελληνική κυβέρνηση με την Κίνα, υπογραμμίζοντας ότι «οι χώρες μας αποτελούν παραδοσιακά ναυτιλιακά έθνη και η ανάπτυξη του πολιτισμού τους βασίστηκε ανά τους αιώνες στη θάλασσα. Η παρούσα κυβέρνηση και ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, έχουν αναπτύξει μια στρατηγική συνεργασία με την Κίνα.

Το αποτέλεσμα αυτής ήταν μέσα στο 2013, με την παρουσία της COSCO στον Πειραιά, να αυξηθεί κατά 20% ο συνολικός αριθμός των κοντέινερ που εξυπηρετεί το λιμάνι. Η COSCO, άλλωστε, αποτελεί στρατηγικό μας εταίρο».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ακόμη ότι υπάρχει συμφωνία με μεγάλες εταιρείες να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά ως διαμετακομιστικό κέντρο διάθεσης των προϊόντων τους στην Ευρώπη και τόνισε πως «σήμερα, οι δύο χώρες προωθούν τους ίδιους στόχους σε ότι αφορά τη θαλάσσια πολιτική σε διεθνή ναυτιλιακά φόρα. Μοιράζονται τις προσπάθειες για έναν δίκαιο ανταγωνισμό και, ταυτόχρονα, λαμβάνουν διεθνείς πρωτοβουλίες για έναν καθαρότερο και ασφαλέστερο θαλάσσιο τομέα».

«Προσβλέπουμε σε ενίσχυση και διεύρυνση μιας τέτοιας συνεργασίας, την οποία θεωρούμε αμοιβαία επωφελή για την εικόνα και την εθνική οικονομία των δύο χωρών», κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επισκέφτηκε όλο το χώρο της έκθεσης και συνομίλησε με αρκετούς συμμετέχοντες και επισκέπτες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ