Τις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά επισκέφθηκαν σήμερα το πρωί ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς και ο κινέζος ομόλογός του κ. Λι Κειτσιάνγκ.

Οι δύο πρωθυπουργοί εγκαινίασαν το τραίνο το οποίο θα μεταφέρει τα εμπορευματοκιβώτια με τα κινέζικα προιόντα από τις εγκαταστάσεις της Cosco μέσω του δικτύου του ΟΣΕ στην ενδοχώρα της Ευρώπης. Ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο της κινεζικής εταιρίας για τα πλάνα ανάπτυξης του λιμανιού σαν διαμετακομιστικό κέντρο για την προώθηση των προιόντων στην Ευρωπαική Ένωση και στην Ανατολική Ευρώπη. 

Στις δηλώσεις του ο Έλληνας πρωθυπουργός ανάφερε: «Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια κατακτά την θέση του σαν βασική πύλη εισόδου από την Ασία. Η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μία νέα προοπτική για την χώρα την οποία ήδη αξιοποοούν μεγάλες εταιρίες όπως η ΖΤΕ, η Sony, η Hewlet. H εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων αποδεικνύει τα πλεονεκτήματα της ελληνικινεζικλής συνεργασίας. Όπως διαπιστώσατε οι δυνατότητες μεγαλύτερης ανάπτυξης είναι τεράστιες. Δημιουργούνται δυνατότητες για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων και εννοούμε όχι μόνο την μεταφορά εμπορευμάτων αλλά και την ανάπτυξη κλάδων όπως είναι η κρουσαζιέρα και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η αυξηση των επενδύσεων οδηγεί σε άυξηση της παραγωγής και της απασχόλησης και αναβάθμιση της Ελλάδας στην περιοχή. Παράλληλα, η Κίνα αυξάνει την ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών. Η Ελλάδα ως μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη διακινεί μεγάλο μέρος της κινεζικής παραγωγής και είναι ο μεγαλύτερος πελάτης των κινεζικών ναυπηγείων». 

Ο κινέζος πρωθυπουργός ευχαρίστηκε τον κ. Σαμαρά και ανέφερε: «Αρχικά επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη που είναι η υπερηφάνια και το σύμβολο της Ελλάδας και μετά το λιμάνι του Πειραιά που αποδεικνύει την προοπτική και την δυνατότητα της συνεργασίας των δύο χωρών. Επισκεφθήκαμε το συντονιστικό κέντρο και ακούσαμε τον σχεδιασμό της Cosco και εγκανιάσαμε το πρώτο τραίνο που θα μεταφέρει εμπορεύματα στην ανατολική Ευρώπη. Το έργο έχει δημιουργήσει 1000 θέσεις εργασίας και ανταγωνίζεται κάθε ξένο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Αποδεικνύει αυτό ότι ελληνοκινεζική συνεργασία παράγει απτά αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να διερευνήσουμε τις μελλοντικές δυνατότητες. Το λιμάνι του Πειραία μπορεί να γίνει πύλη εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη. Η Κίνα και η Ευρώπη είναι οι μεγαλύτεροι εταίροι. Το 80% μεταφέρονται από θαλάσσης.  Το λιμάνι έχει μειώσει το  κόστος και την διάρκεια μεταφοράς των εμπορευμάτων κατά 7-11 ημέρες. Ευχόμαστε ότι με κοινή προσπάθεια θα κάνουμε το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα πιο ανταγωνιστικά του κόσμου και να συμμετάσχουμε στη οικοδόμηση και συντήρηση του σιδηροδρομικου δικτύου από το λιμάνι μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης ώστε να μειώσουμε τον χρόνο μεταφορά κατά μία εώς δύο ημέρες.  Η ελληνοκινεζική συνεργασία ευνοεί την ευημερία στην Ευρώπη και την σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης».