Αλλάζει το πλαίσιο των διαφημίσεων στα ΜΜΕ
Κατατέθηκε τροπολογία στη Βουλή
Του Γιώργου Λυκουρέντζου
Την πλήρη ανατροπή στα μέχρι σήμερα δεδομένα του τοπίου της διαφήμισης στα ΜΜΕ επιφέρει υπουργική τροπολογία η οποία κατατέθηκε αργά σήμερα το βράδυ στη Βουλή. Η τροπολογία η οποία αναμένεται να ψηφιστεί την προσεχή Τρίτη ρυθμίζει από 1.1.2015 τον τρόπο τιμολόγησης των διαφημίσεων ώστε να διενεργείται απευθείας μεταξύ των συμβαλλομένων, αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει ο διαφημιστής. Προβλέπεται επίσης πως η αμοιβή των διαφημιστών και επιχειρήσεων που μεσολαβούν για τη διαφήμιση βαρύνει αποκλειστικά τον διαφημιζόμενο και σε καμία περίπτωση το Μέσο και παράλληλα απαγορεύεται η καταβολή από το Μέσο οποιασδήποτε παροχής χρηματικής, σε είδος ή και δωρεαν, επιστροφή, επιβράβευση ή άλλη άμεση και έμμεση αμοιβλη σχετικά με οποιεσδήποτε υπηρεσίες προβολής που παρέχουν στο Μέσο τα ανωτέρω πρόσωπα.
Αλλαγές όμως έρχονται και στο αγγελιόσημο με την τροπολογία να ορίζει πως «Ο ειδικός φόρος, το αγγελιόσημο, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι καθώς και ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσημο για τις ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ πάσης φύσεως Μέσων για την αμοιβαία προβολή τους υπολογίζεται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο, όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης.
Αν κάτι πάντως έχει ιδιαίτερη σημασία και καταδεικνύει τον πρόχειρο τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να νομοθετήσει η κυβέρνηση είναι η πρωτοφανής για τα κοινοβουλευτικά χρονικά αναφορά του Γενικού Λογιστηρίου στη δική του Έκθεση επί της τροπολογίας."Τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια εντός των οποίων ζητήθηκε η σύνταξη της έκθεσης δεν επέτρεψαν την ολοκληρωμένη επεξεργασία της τροπολογίας και την εκτίμηση των οικονομικών αποτελεσμάτων» αναφέρεται χαρακτηριστικά.