Μπορεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να δηλώνει σε κάθε στιγμή ότι η παραλυτική αδιαφορία της οφείλεται στο ότι «υποφέρει» από την έλλειψη προσωπικού για να εκτελέσει το έργο της, όπως τουλάχιστον αναφέρει η πρόεδρος της, Ιωάννα Τσαπαρικού, αλλά το μόνο... πρόβλημα που σίγουρα δεν αντιμετωπίζει είναι η κρατική χρηματοδότηση και οι άνετες εγκαταστάσεις.

Η «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» έχει στη διάθεσή της δημόσια έγγραφα, τα οποία αποκαλύπτουν το ύψος του ετήσιου προϋπολογισμού της Αρχής, ο οποίος ξεπερνάει το 1.200.000 ευρώ για μία Αρχή, η οποία απασχολεί έως και 14 άτομα.

Συγκεκριμένα, σε απόφαση που έχει υπογράψει η πρόεδρος της ΡΑΣ και έχει δημοσιευθεί στα τέλη του 2022 και αφορά τον προϋπολογισμό του 2023, οι παροχές προς τους εργαζομένους λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος.

Το ποσό που διατίθεται προς αυτούς ξεπερνά τις 900.000 ευρώ σε ετήσια βάση. Εάν λάβουμε υπόψη ότι η ΡΑΣ διαθέτει 12 εργαζομένους, και οι δύο αποσπασμένες στο βουλευτικό γραφείο του Γιάννη Ραγκούση, που θέλοντας και μη επέστρεψαν μετά την κατακραυγή, τότε καθίσταται σαφές ότι κάθε εργαζόμενος έχει λαμβάνειν περισσότερα από 5.300 ευρώ μεικτά μηνιαίως.

Τι πραγματικά κάνει

Η ΡΑΣ ιδρύθηκε με το άρθρο 22 του νόμου 3891/2010 (εξυγίανση ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και βάσει του άρθρου 28 του ίδιου νόμου η Αρχή είναι ο Ρυθμιστικός Φορέας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας.

Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της Αρχής, αυτή λειτουργεί ως:

  • Ρυθμιστικός Φορέας για την ελληνική σιδηροδρομική αγορά
  • Φορέας Αδειοδότησης Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων
  • Εθνικός Φορέας Επιβολής του Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 «σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών»
  • Αρχή Ασφάλειας Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
Εντούτοις υπάρχουν ασάφειες μεταξύ των αρμοδιοτήτων της ΡΑΣ και του πραγματικού έργου της, καθώς αυτή φαίνεται να έχει κυρίως γνωμοδοτικό ρόλο και ενίοτε να επιβάλλει διοικητικά πρόστιμα, τα οποία όπως είδαμε τη χρονιά που μας πέρασε άγγιξαν τις 333.000 ευρώ και αφορούσαν την Hellenic Train (εγκλωβισμός επιβατών κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα» και εντοπισμός οδηγών χωρίς ανανεωμένα πιστοποιητικά).

Μάλιστα, η ίδια η πρόεδρος της Αρχής έχει δηλώσει πρόσφατα ότι η ΡΑΣ δεν είναι υπεύθυνη για την κατάσταση του δικτύου, αλλά ότι μπορεί να κάνει παρεμβάσεις και να γνωμοδοτεί βασιζόμενη στους κανονισμούς ασφαλείας που χρησιμοποιεί κάθε φορέας.

Στην απόφαση που δημοσιεύει σήμερα η «Α» φαίνεται ότι το 2015 η ΡΑΣ ενέκρινε την μίσθωση του ακινήτου που βρίσκεται στην περιοχή Αθηνών και επί της οδού Σταδίου 33 στον 7ο όροφο, 530 τ.μ., με μηνιαίο μίσθωμα 3.400 ευρώ. Με βάση τους 14 εργαζόμενους που δούλευαν τα τελευταία χρόνια αντιστοιχούν περίπου 44 τετραγωνικά στον καθένα.

Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 13/3