Η αγορά των καυσίμων στην Ελλάδα μόνο αγγελικά πλασμένη δεν είναι. Γι’ αυτό και τώρα που τα πράγματα έχουν «σφίξει», βλέπουμε τις εταιρείες εμπορίας να αλληλοκαρφώνονται και να καταγγέλλουν ανοιχτά τα φαινόμενα ακραίας παραβατικότητας στον κλάδο τους, με εκτεταμένα κρούσματα νοθείας, φοροκλοπής και εξαπάτησης των καταναλωτών προς τους οποίους οι ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων ξεπερνούν το 10% (!).

Χθες η συνέντευξη του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ήταν αποκαλυπτική. Καταγγέλθηκαν τόσα πολλά από επίσημα χείλη, που αν οι αρμόδιες Αρχές ή κάποιος εισαγγελέας φιλοτιμηθεί να ανοίξει έρευνα θα βγουν στο φως σημεία και τέρατα. Είπαμε, αν φιλοτιμηθεί κάποιος. Γιατί τόσα χρόνια τα ίδια και τα ίδια ακούμε και δεν έχει γίνει τίποτα. Ούτε καν ένα σύγχρονο σύστημα εισροών - εκροών έχουμε καταφέρει να φτιάξουμε, που θα παρακολουθεί ψηφιακά τη διαδρομή των καυσίμων από το διυλιστήριο στον καταναλωτή. Στη Βουλγαρία έχουν…

Από τα καύσιμα στο ρεύμα. Πείτε μου τώρα αν πρέπει να κλαίμε ή να γελάμε που η εταιρεία Φυσικό Αέριο, η οποία λάνσαρε στην αγορά ένα πολύ φτηνό τιμολόγιο με χαρακτηριστικά σταθερού (για 8 μήνες), εγκαλείται από τη Ρυθμιστική Αρχή, επειδή δεν υπάρχει… πρόβλεψη χρώματος για τέτοια «υβριδικά» τιμολόγια. Το εν λόγω προϊόν καταχωρίστηκε στα κίτρινα (κυμαινόμενα), αλλά δεν είναι κίτρινο, επειδή έχει σταθερή τιμή για 8 μήνες. Δεν είναι όμως ούτε μπλε, γιατί αυτό προϋποθέτει σταθερή τιμή για 12 μήνες. Πληροί, όμως, όλες τις αρχές Κώδικα Προμήθειας, ο οποίος προβλέπει ότι η διάρκεια της Σύμβασης Προμήθειας ορίζεται σε ένα έτος, εκτός αν ο πελάτης συναινεί στη σύναψη Σύμβασης Προμήθειας για μικρότερο χρονικό διάστημα. Εγώ καταλαβαίνω ότι παίζοντας την κολοκυθιά βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Και το δάσος είναι η καλύτερη δυνατή τιμή για τους καταναλωτές.

Τώρα με τα πολύχρωμα τιμολόγια πάντως τη λύση στο κουβάρι των χρωμάτων έρχεται να δώσει η τεχνητή νοημοσύνη. Μπορεί να μην έχουν περάσει ούτε δύο εβδομάδες από τότε που βγήκαν στην αγορά τα πράσινα, τα κίτρινα, τα μπλε και τα πορτοκαλί, αλλά ήδη στο διαδίκτυο κυκλοφορεί η πρώτη δωρεάν ΑΙ εφαρμογή, έτοιμη να προτείνει τις τρεις φτηνότερες λύσεις με βάση τη μηνιαία κατανάλωση και τη σύνθεση κάθε νοικοκυριού. Μια επίσκεψη στο energybot.gr που αντλεί στοιχεία από τη Ρυθμιστική Αρχή και τις εταιρείες και μια σύντομη διαδικτυακή «κουβέντα» με τον βοηθό τεχνητής νοημοσύνης θα σας εκπλήξουν ευχάριστα.

Πάνω από 81.635.000 ευρώ θα διανείμει με τη μορφή έκτακτου μερίσματος τον Μάρτιο η Jumbo στους μετόχους της. Χρυσοτόκος όρνιθα έχει γίνει η εταιρεία του «γκρινιάρη» επιχειρηματία Απ. Βακάκη, που βλέπει τις πωλήσεις της να καλπάζουν. Η αλήθεια είναι ότι η Jumbo το έχει πιάσει το νόημα και σε τέτοιους καιρούς ακρίβειας προτιμά να αλλάζει προμηθευτές, για να ψωνίζει φθηνά, παρά να αυξάνει τις τιμές για το είδος και την ποιότητα των προϊόντων που πουλάει.

Ο... ντετέκτιβ