Το χρηματιστηριακό γεγονός της ημέρας, που έστρεψε τα φώτα των διεθνών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, δεν ήταν άλλο από το ντεμπούτο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο, καθώς η μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών απογειώθηκε μέχρι και 16,6% υψηλότερα από την τιμή εισαγωγής των 8,2 ευρώ, για να κλείσει τελικά με άνοδο 11,71% στα 9,16 ευρώ, με συναλλαγές αξίας 90.127.813 ευρώ! Επόμενος στόχος η είσοδος στον Γενικό Δείκτη και στον δείκτη FTSE Large Cap, που λόγω μεγάλης βαρύτητας θα επηρεάζει σημαντικά το ΧΑ. Η μεγαλύτερη εισαγωγή των τελευταίων 18 ετών αποτελεί κομβική εξέλιξη και για το ίδιο το Χρηματιστήριο της Αθήνας, που ψάχνει και δεν βρίσκει νέες εταιρείες να εισαγάγουν τις μετοχές τους. Αλλά κυρίως επειδή ξαναβάζει την ελληνική αγορά στον χάρτη των αναπτυγμένων αγορών, ενεργοποιώντας επενδύσεις από μακροπρόθεσμα κεφάλαια.

Για την ΔΕΗ του 2019

Για το άλλο «γεγονός» της ημέρας τι να πούμε; Αναφέρομαι στο «φασούλι» που ξεφύτρωσε με την έρευνα των ευρωπαϊκών Αρχών ανταγωνισμού για την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της ΔΕΗ από το 2013 έως το 2019. Τρομερά αντανακλαστικά, δεν βρίσκετε; Ούτε στην Ελλάδα να ζούσε η κυρία Βερστάγκερ. Μιλάμε για μια κατάσταση που χρονίζει από το 2008, σήμερα δεν υφίσταται και η υπόθεση θα πάρει χρόνια μέχρι να καταλήξει. Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι το αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό σε τόσο μεγάλο βαθμό -όσο προεξοφλούν κάποιοι- σε βάρος της επιχείρησης. Αφήστε που δεν το θέλουν ούτε οι ανταγωνιστές που έκαναν τότε τις σχετικές «καταγγελίες».

Προοπτικές

Ένα πράγμα ξέρω (μου το είπαν δηλαδή). Αν βλέπεις τη ΔΕΗ στο -7%, αγόραζε με κλειστά μάτια. Εγώ δεν τα κάνω αυτά, αλλά το έκαναν πολλοί γνωστοί μου χθες. Όσοι τουλάχιστον έχουν διαβάσει καλά τις προοπτικές της Επιχείρησης και γεμίζουν με κάθε ευκαιρία το σακούλι τους, προσδοκώντας ότι η τιμή της εταιρείας έχει όλα τα φόντα να «διπλώσει» στα 24-25 ευρώ με ορίζοντα διετίας.

«Γκρινιάρης» Mr Jumbo

Δύο στοιχεία κράτησα από τις χθεσινές προβλέψεις του «γκρινιάρη» Mr Jumbo, Απόστολου Βακάκη, ο οποίος έχει αποδειχθεί «χαμαιλέοντας» στο λιανεμπόριο. Πρώτον, ότι η ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα θα εξομαλυνθεί στο επόμενο τετράμηνο και, δεύτερον, ότι το 2024 οι πωλήσεις των γνωστών καταστημάτων θα τρέξουν με 8%-10%.

Ξέρει καλύτερα

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξέρει καλύτερα από όλους στην Ελλάδα από δρόμους, πράσινη ηλεκτρική ενέργεια και από τεχνολογίες αποθήκευσης. Οπότε δεν μου κάνει καθόλου εντύπωση το νέo προσοδοφόρο project που βάζει μπροστά σε συνεργασία με την εταιρεία EasyPower, να εγκαταστήσει ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων με φωτοβολταϊκά πάνελ στους αυτοκινητόδρομους και τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων και εν συνεχεία συστήματα παραγωγής και αποθήκευσης σε μεγάλες υποδομές. Η επένδυση έχει νόημα αν αναλογιστούμε ότι τα επόμενα χρόνια θα απαιτούνται νέοι υποσταθμοί τουλάχιστον 10 MW ηλεκτρικής ισχύος ανά 60 χιλιόμετρα δρόμου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.