Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά με αφορμή τις δηλώσεις που φέρεται να έχει κάνει το πρωί ο Υπουργός χαρακτηρίζοντας τα πρότυπα σχολεία ως «εγχείρημα χιτλερικό» κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας Θεόδωρος Φορτσάκης χαρακτηρίζοντας πρωτοφανείς τις δηλώσεις Μπαλτά. Στο κείμενο της ερώτησης ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών επισημαίνει ότι τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία αποτελούν θεσμό με μακρά ιστορία στην Ελλάδα, προσθέτοντας ότι η λειτουργία τους υπήρξε ανέκαθεν αξιοκρατική και η συμβολή τους σημαντική στην ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών, καθώς και στην πρακτική άσκηση εκπαιδευτικών. «Από τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία αποφοίτησαν σημαντικές προσωπικότητες αλλά και ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελλάδας. Η ιδιαίτερα σημαντική θέση των σχολείων αυτών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση στην κοινωνία μας είναι ευρύτατα αναγνωρισμένη» επισημαίνει ο κ. Φορτσάκης.

Αναφερόμενος στις δηλώσεις που φέρεται να έχει κάνει ο κ. Μπαλτάς περί «χιτλερικού εγχειρήματος», την αμφισβήτηση της χρησιμότητας λειτουργίας των πειραματικών σχολείων αλλά και το ότι απέδωσε τις φράσεις του στην «ιδεολογία του» – οι ίδιες δηλώσεις αποτέλεσαν την αιτία να υποβάλουν την παραίτησή τους τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων- ο κ. Φορτσάκης τις χαρακτηρίζει πρωτοφανείς προσθέτοντας ότι προκαλούν σοβαρούς προβληματισμούς και ανησυχίες όχι μόνο για το μέλλον των πειραματικών προτύπων σχολείων αλλά και γενικότερα για το μέλλον της παιδείας.

Καταλήγοντας ο κ. Φορτσάκης απευθύνει στον Υπουργό Παιδείας τα εξής ερωτήματα:

  • Από ποια αξιολόγηση προέκυψε ότι η συνεισφορά των προτύπων- πειραματικών σχολείων στη χώρα μας είναι συνολικά αρνητική;
  • Από ποια ιδεολογία απορρέει ότι η αριστεία είναι εξοβελιστέα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα;
  • Από που προκύπτει ότι το ομηρικό πρόσταγμα «αιέν αριστεύειν», το οποίο αποτέλεσε και αποτελεί οδηγό για γενεές διαπρεπών Ελλήνων, εντός και εκτός συνόρων, αντιβαίνει στην επιταγή της ισότητας στην παιδεία;
  • Από πού προκύπτει και ποιο είναι το περιεχόμενο της έκφρασης «εξισωτική παιδεία», στην οποία αναφέρεται ο κύριος Υπουργός;
  • Ποια είναι, αν υπάρχει , η σχέση της αριστείας με τον χιτλερισμό;
  • Πως προάγει η προς τα κάτω ισοπέδωση τα ιδεώδη της παιδείας μας;