Οργή Φορτσάκη κατά Μπαλτά για το "χιτλερικό εγχείρημα"
"Πρωτοφανείς οι δηλώσεις του για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία" λέει ο τέως πρύτανης
Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά με αφορμή τις δηλώσεις που φέρεται να έχει κάνει το πρωί ο Υπουργός χαρακτηρίζοντας τα πρότυπα σχολεία ως «εγχείρημα χιτλερικό» κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας Θεόδωρος Φορτσάκης χαρακτηρίζοντας πρωτοφανείς τις δηλώσεις Μπαλτά. Στο κείμενο της ερώτησης ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και τέως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών επισημαίνει ότι τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία αποτελούν θεσμό με μακρά ιστορία στην Ελλάδα, προσθέτοντας ότι η λειτουργία τους υπήρξε ανέκαθεν αξιοκρατική και η συμβολή τους σημαντική στην ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών, καθώς και στην πρακτική άσκηση εκπαιδευτικών. «Από τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία αποφοίτησαν σημαντικές προσωπικότητες αλλά και ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελλάδας. Η ιδιαίτερα σημαντική θέση των σχολείων αυτών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ επέκταση στην κοινωνία μας είναι ευρύτατα αναγνωρισμένη» επισημαίνει ο κ. Φορτσάκης.
Αναφερόμενος στις δηλώσεις που φέρεται να έχει κάνει ο κ. Μπαλτάς περί «χιτλερικού εγχειρήματος», την αμφισβήτηση της χρησιμότητας λειτουργίας των πειραματικών σχολείων αλλά και το ότι απέδωσε τις φράσεις του στην «ιδεολογία του» οι ίδιες δηλώσεις αποτέλεσαν την αιτία να υποβάλουν την παραίτησή τους τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων- ο κ. Φορτσάκης τις χαρακτηρίζει πρωτοφανείς προσθέτοντας ότι προκαλούν σοβαρούς προβληματισμούς και ανησυχίες όχι μόνο για το μέλλον των πειραματικών προτύπων σχολείων αλλά και γενικότερα για το μέλλον της παιδείας.
Καταλήγοντας ο κ. Φορτσάκης απευθύνει στον Υπουργό Παιδείας τα εξής ερωτήματα:
- Από ποια αξιολόγηση προέκυψε ότι η συνεισφορά των προτύπων- πειραματικών σχολείων στη χώρα μας είναι συνολικά αρνητική;
- Από ποια ιδεολογία απορρέει ότι η αριστεία είναι εξοβελιστέα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα;
- Από που προκύπτει ότι το ομηρικό πρόσταγμα «αιέν αριστεύειν», το οποίο αποτέλεσε και αποτελεί οδηγό για γενεές διαπρεπών Ελλήνων, εντός και εκτός συνόρων, αντιβαίνει στην επιταγή της ισότητας στην παιδεία;
- Από πού προκύπτει και ποιο είναι το περιεχόμενο της έκφρασης «εξισωτική παιδεία», στην οποία αναφέρεται ο κύριος Υπουργός;
- Ποια είναι, αν υπάρχει , η σχέση της αριστείας με τον χιτλερισμό;
- Πως προάγει η προς τα κάτω ισοπέδωση τα ιδεώδη της παιδείας μας;