Η επιστροφή των απολυμένων, η ομαλή μετάβαση στην ΕΡΤ «επιλύοντας τα νομικά και τεχνικά προβλήματα που επινόησε η προηγούμενη συγκυβέρνηση, δημιουργώντας το εκτρωματικό, ουσιαστικό και κανονιστικό πλαίσιο του κλεισίματος της ΕΡΤ, της μετάβασης προς το μόρφωμα ΝΕΡΙΤ» και ο οικονομικός έλεγχος της ΝΕΡΙΤ περιλαμβάνονται στους άξονες του σχεδίου νόμου που θα κατατεθεί τη Δευτέρα 9 Μαρτίου στη Βουλή, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές.

Με στόχο να δημιουργηθεί μία ανταγωνιστική δημόσια τηλεόραση, οι ίδιες πηγές, αναφερόμενες στη φιλοσοφία του σχεδίου νόμου, επισημαίνουν ότι ο δημόσιος φορέας θα λειτουργήσει προς την πραγματική εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης για ενημέρωση, μόρφωση και ψυχαγωγία του ελληνικού λαού.

Όπως προσθέτουν, η ΕΡΤ θα είναι πράγματι ανεξάρτητη από κάθε φορέα δημόσιας ή ιδιωτικής εξουσίας, διασφαλίζοντας την πολυφωνία, την ανεξάρτητη ενημέρωση, την υψηλή ποιότητα του περιεχομένου, δίνοντας τη δυνατότητα σε νέους πνευματικούς δημιουργούς και καλλιτέχνες να προβάλουν το έργο και τις ιδέες τους.

Ως προς τις δυνατότητες του νέου φορέα, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι η ΕΡΤ θα έχει για την εκπομπή της όλα τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα (αναλογικά, ψηφιακά, δορυφορικά, διαδικτυακά κ.α.) σε όλη την ελληνική επικράτεια, αλλά και προς τον απόδημο ελληνισμό ανά την υφήλιο. Επίσης, η ΕΡΤ θα κατέχει, τηρεί και παρέχει με ψηφιακό τρόπο στο κοινό το οπτικοακουστικό αρχείο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

Οι πόροι της ΕΡΤ θα προέρχονται από το ανταποδοτικό τέλος από το οποίο απαλλάσσονται, μεταξύ άλλων, όσοι έχουν ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ. Θα διοικείται από επταμελές ΔΣ, εκ των οποίων δύο μέλη εκπρόσωποι των εργαζομένων. Ακόμη, υπάρχει πρόβλεψη σε σχέση με την κατάργηση παροχών, απολαβών και προνομίων.

Οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης της εταιρείας θα στηρίζονται στο ανταποδοτικό τέλος και δεν θα δημιουργούν καμία δημοσιονομική επιβάρυνση, σύμφωνα με την κυβέρνηση, η οποία επισημαίνει ότι «οι εξωφρενικές δαπάνες των εξωτερικών/μεικτών παραγωγών περιορίζονται δραστικά με ρητή πρόβλεψη στον νόμο».