Τα θεµέλια για ασφαλή και σύγχρονο ελληνικό σιδηρόδροµο θέτει η κυβέρνηση, µε τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, να βρίσκεται από χθες στη Ρώµη για το κρίσιµο τετ α τετ µε τα στελέχη της εταιρείας Ferrovie Dello Stato Italiane (µητρική της Hellenic Train) και µε τον Ματέο Σαλβίνι και ενώ η ελληνική πλευρά ζητά εµφατικά νέα τρένα στη γραµµή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Βεβαίως ο κ. Κυρανάκης θα προετοιµάσει το ραντεβού των Κυριάκου Μητσοτάκη και Τζόρτζια Μελόνι (πιθανότατα την ερχόµενη ∆ευτέρα), το οποίο πέραν της Hellenic Train θα έχει ευρύτερες γεωπολιτικές αναφορές, καθώς η ελληνική πλευρά δεν καλοβλέπει τη συµπόρευση Ρώµης - Άγκυρας στα ζητήµατα της ευρωπαϊκής άµυνας. Όσον αφορά την παλαιότητα των αµαξοστοιχιών, κρίνεται ως σοβαρό ζήτηµα και ενώ χθες καταγράφηκε νέο πρόβληµα σε τρένο που εκτελούσε το δροµολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το οποίο είχε ως αποτέλεσµα να ταλαιπωρηθούν οι 210 επιβάτες του Intercity 54.

Διαβάστε: Κυρανάκης για τον σιδηρόδρομο στα Παραπολιτικά 90,1: Ευρωπαϊκές προδιαγραφές και επιπλέον δικλίδες ασφαλείας πολύ πριν από το τέλος της θητείας μας



Οι στόχοι Κυρανάκη στη Ρώμη

Στόχος της Αθήνας είναι οι επενδύσεις να ξεπεράσουν τα 300 εκατοµµύρια ευρώ προκειµένου να επιτευχθεί η αντικατάσταση του παλιού στόλου, καθώς η κατάσταση των τρένων προκαλεί συχνές βλάβες. Για την κυβέρνηση αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα η ασφάλεια και µε τον πρωθυπουργό να έχει ορίσει τις διεκδικήσεις της Αθήνας, τονίζοντας στην κυριακάτικη ανάρτησή του ότι «απαιτούµε από την Hellenic Train και τον µέτοχό της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθµίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας». Επαναλαµβάνοντας παράλληλα ότι στόχος είναι ο ΟΣΕ να ακολουθήσει τον δρόµο του ουσιαστικού µετασχηµατισµού κατά το πρότυπο της ∆ΕΗ. Ήδη ο Κωστής Χατζηδάκης έχει αναλάβει µαζί µε τον αρµόδιο αναπληρωτή υπουργό να φέρει εις πέρας τη δύσκολη αποστολή. Σε αυτό το πλαίσιο ο κυβερνητικός σχεδιασµός για την ανάταξη του σιδηροδρόµου εδράζεται σε δύο πυλώνες. Ο πρώτος περιλαµβάνει ρυθµίσεις οι οποίες θα στοχεύουν στην ασφάλεια και στον εκσυγχρονισµό του σιδηροδροµικού δικτύου, ενώ ο δεύτερος αφορά το προσωπικό.



Οι παρεμβάσεις που ετοιμάζει το νομοσχέδιο Κυρανάκη για τον σιδηρόδρομο

Το νοµοσχέδιο Κυρανάκη επιχειρεί ριζικές τοµές και εισάγει δέσµη µέτρων άµεσης εφαρµογής, που ενισχύουν την ασφάλεια. Το πλαίσιο παρεµβάσεων προβλέπει:

1. Νέες δοµές ασφαλείας σιδηροδρόµου.
2. Εκπαίδευση, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόµου, αυστηροποίηση κυρώσεων.
3. Σύγχρονη εταιρική δοµή για τον νέο ΟΣΕ και ταχεία στελέχωση ΡΑΣ και ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ. Ακόµα, η πλατφόρµα railway.gov.gr επιτρέπει real time παρακολούθηση όλων των αµαξοστοιχιών, σταθµών και δροµολογίων, µε πλήρη γεωγραφική κάλυψη στα περίπου 2.000 χιλιόµετρα του δικτύου. ∆ηµιουργείται υποδοµή για άµεση απόκριση, πρόληψη και ανάλυση συµβάντων. Κάθε πολίτης θα βλέπει πού βρίσκονται τα τρένα σε πραγµατικό χρόνο. Το νέο θεσµικό πλαίσιο καθιστά υποχρεωτική την εγκατάσταση δύο προηγµένων δεκτών GNSS σε κάθε µηχανή τρένου καθώς και δορυφορικής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Χάρη στη χρήση του συστήµατος Hellenic Positioning System (HEPOS), το στίγµα κάθε συρµού θα µεταδίδεται ανά λίγα δευτερόλεπτα µε ακρίβεια έως και πέντε εκατοστών.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή