Αρβανιτόπουλος: Η Μαθητεία συνδετικός κρίκος Εκπαίδευσης και Αγοράς Εργασίας
Συνάντηση με τον Γερμανό Υφυπουργό Παιδείας αύριο
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος συμμετείχε ως επίσημος ομιλητής σε εκδήλωση με θέμα την έναρξη της πειραματικής σχολής με το διττό σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα και το Θεσμό της Μαθητείας.
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Αρβανιτόπουλος θα έχει αύριο Παρασκευή 13/12 και ώρα 11πμ., επίσημη συνάντηση με τον κ. Rachel, Υφυπουργό Παιδείας και Έρευνας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, στο κτίριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε τις μεγάλες αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, όπως ο Νόμος για το Επαγγελματικό Λύκειο:
«Τους τελευταίες δεκαέξι μήνες έγιναν πολλά νομοθετικά βήματα, που διατρέχουν το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του, και οδηγούν στην επίτευξη των στρατηγικών αναπτυξιακών μας επιλογών. Πρωτίστως ο νόμος 4186 του Σεπτεμβρίου 2013 για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Με αυτό το νόμο πλαίσιο οικοδομούμε λεωφόρους της γνώσης σε τρία επίπεδα, μετά την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, διακριτές, αλλά που συνάμα τέμνονται και ευνοούν την κινητικότητα των μαθητών, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, τη διάχυση των ευκαιριών. Ιδιαίτερα στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση εξορθολογήσαμε τομείς και ειδικότητες του επαγγελματικού λυκείου -με είκοσι έξι ειδικότητες ενώ μέχρι χθες ήταν μόλις δεκαεννέα- ώστε τα πτυχία τους να έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας».
Παράλληλα ο κ. Αρβανιτόπουλος έδωσε έμφαση στο Θεσμό της Μαθητείας, ως τον συνδετικό κρίκο Εκπαίδευσης και Αγοράς Εργασίας , λέγοντας πως :
«Αυτό όμως που όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι συνιστά θεμέλιο λίθο για την μεταμνημονιακή Ελλάδα είναι ο θεσμός της μαθητείας. Με αυτό τον τρόπο, τροφοδοτούμε την ανάπτυξη, αφού θα υπάρξει εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό και στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της παραγωγής. Μάλιστα με την καθιέρωση της μαθητείας εξασφαλίζεται απόλυτα η σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας που ήταν ζητούμενο δεκαετιών.