Η Λούκα Κατσέλη σήκωσε το γάντι στην αντιπαράθεση με τον Ευάγγελο Βενιζέλο και με σημερινή της ανακοίνωση του απάντησε για το ταξίδι στο ’μπου Ντάμπι μαζί με τον Χάρη Παμπούκη και τον Νίκο Παπανδρέου. Η πρώην υπουργός Οικονομίας με την τελευταία της φράση ουσιαστικά επιτίθεται στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ καθώς αναρωτιέται γιατί αναζητά συνενόχους.

“Εφόσον ο κ Βενιζέλος ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν σκιές στην υπόθεση αυτή, αδυνατώ να κατανοήσω γιατί συμπεριφέρεται ως πανικόβλητος που αναζητά «συνενόχους».

Όλη η δήλωση της Λούκας Τ. Κατσέλη Προέδρου της Κοινωνικής Συμφωνίας:

Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ Βενιζέλος, για λόγους τους οποίους μόνο εκείνος μπορεί να εξηγήσει, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για το θέμα των υποβρυχίων, ανέφερε για δεύτερη φορά το όνομά μου, με ανακριβή στοιχεία και κακόβουλους υπαινιγμούς.

Θεωρώ αναγκαίο να διευκρινίσω τα ακόλουθα:


Α) Οι συζητήσεις που είχα την 21/02/10 στο ’μπου Ντάμπι με τον Πρίγκιπα Mohammed Bin Zayed Al Nahyan και ακολούθως με τον Σεΐχη Hamdan Bin Zayed Al Nahyan, παρουσία του Υπουργού Επικρατείας κ Χάρη Παμπούκη, αφορούσαν αποκλειστικά στη διερεύνηση ενδιαφέροντος για συμμετοχή του ’μπου Ντάμπι στο υπό σύσταση Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο και στην αγορά ελληνικών ομολόγων. Το θέμα Σκαραμαγκά δεν συζητήθηκε καθόλου.

Β) Την 01/03/2010, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης – Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει: «Η Ελληνική Κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του Ομίλου Abu Dhabi Mar να επενδύσει στον Ελληνικό Ναυπηγοεπισκευαστικό Τομέα, αποκτώντας την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε («Σκαραμαγκάς») και των αρχών του Εμιράτου ’μπου Ντάμπι να υποστηρίξουν την απόφαση αυτή». Ως Υπουργός Ανάπτυξης χαιρέτησα την εξέλιξη αυτή ως θετική για τη συνέχιση της λειτουργίας των Ναυπηγείων και τη διατήρηση θέσεων εργασίας.


Γ) Ως Υπουργός Ανάπτυξης δεν είχα καμία αρμοδιότητα ή ανάμειξη, ούτε στις διαπραγματεύσεις, ούτε στη σύνταξη της επίμαχης σύμβασης για τα υποβρύχια, που έγιναν αποκλειστικά από το Υπουργείο ’μυνας και το Υπουργείο Οικονομικών. Γι’ αυτό άλλωστε η Συμφωνία Πλαίσιο που υπογράφηκε ανάμεσα στην Ελλάδα και τις εμπλεκόμενες εταιρίες στις 18 Μαρτίου 2010 φέρει μόνο τις υπογραφές των κ.κ. Ευάγγελου Βενιζέλου και Γιώργου Παπακωνσταντίνου.


Δ) Ο κυρωτικός της σύμβασης Νόμος 3885/10 φέρει τις υπογραφές πολλών μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, μεταξύ των οποίων του τότε Υπουργού Ανάπτυξης Μιχ. Χρυσοχοΐδη και τη δική μου ως Υπουργού Εργασίας. Η συναρμοδιότητά μου, ως Υπουργού Εργασίας στο Ν. 3885/10, προέκυψε αποκλειστικά λόγω των αναμενομένων επιπτώσεων της επαναλειτουργίας του Σκαραμαγκά στις θέσεις εργασίας και διευθέτησης σχετικών εργασιακών εκκρεμοτήτων.


Ε) Στις 6 Μαίου του 2010 και αφού είχε υπογραφεί η Σύμβαση με τον Όμιλο Abu Dhabi Mar, μετά από αίτημα του Σωματείου εργαζομένων «Τρίαινα» πραγματοποιήθηκε, στο Υπουργείο Ανάπτυξης παρουσία μου, συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου εργαζομένων με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ’μπου Ντάμπι Μαρ κ Ισκαντάρ Σάφα. Κατά την συνάντηση οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι η νέα πορεία των ναυπηγείων θα βασιστεί στις αρχές της διαφάνειας και της ειλικρινούς συνεργασίας. Ο κ Σάφα αναγνωρίζοντας το κοινωνικό ζήτημα που είχε προκύψει για τους 161 απλήρωτους εργαζομένους του τροχαίου υλικού συμφώνησε να τους στηρίξει με το ποσό των 500.000 ευρώ. Η διαδικασία αυτή δεν ολοκληρώθηκε λόγω νομικών και διαδικαστικών δυσκολιών.


Εφόσον ο κ Βενιζέλος ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν σκιές στην υπόθεση αυτή, αδυνατώ να κατανοήσω γιατί συμπεριφέρεται ως πανικόβλητος που αναζητά «συνενόχους».