«Αριστερά του Κυρίου» έπιασε στασίδι ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να μην εξομολογηθεί δημοσίως τη συλλογική του αθεΐα, προκειμένου να μην κλονιστεί η πίστη των ορθοδόξων ψηφοφόρων από τις «αντιχριστιανικές» θέσεις της Κουμουνδούρου. Η πρώτη φορά που ο Αλ. Τσίπρας κατάλαβε τη δυναμική απήχηση της Εκκλησίας στο εκλογικό σώμα ήταν στην ηλικία των 33 ετών. Τότε που εξελέγη πρόεδρος του Συνασπισμού. Ο ίδιος έχει εξομολογηθεί ότι εκείνη την περίοδο είχε κάνει διάβημα διαμαρτυρίας στη Μητρόπολη Κορίνθου, επειδή σε κάποιο χωριό του νομού υπήρχε ένας παπάς που κάθε Κυριακή φώναζε από τα μεγάφωνα του ιερού ναού: «Χριστιανοί, απομακρυνθείτε από τον Τσίπρα! Είναι ο νέος Αντίχριστος! Είναι 33 χρονών και έχει εκλεγεί σε ένα φιλοεβραϊκό κόμμα! Μακριά τα παιδιά σας από τον Τσίπρα».

Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Αλ. Τσίπρας κρύβει την απιστία του προς τα θεία. Δεν πιστεύει στον Θεό και τον Ιησού, στην καλύτερη περίπτωση, τον θεωρεί έναν «επαναστάτη» της εποχής του. «Η σχέση μου με την Εκκλησία είναι πολύ καλή και θα έλεγα ότι στηρίζεται στην ντομπροσύνη, εάν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτή τη λέξη. Είμαι άθεος και δεν πιστεύω, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σέβομαι τη θρησκεία και κυρίως τους κληρικούς, που δίνουν μάχη καθημερινά, ειδικά στην επαρχία, επιτελώντας ένα πολύ δύσκολο έργο. Σέβομαι τους παπάδες και το κοινωνικό τους έργο», έχει δηλώσει στο παρελθόν, κάτι που το ξέρουν όλοι στον χώρο της Αριστεράς, όπως και ο βουλευτής του κόμματος κ. Γ. Αμανατίδης, που το ανέφερε πρόσφατα δημοσίως, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας.

Η πρόσκληση-πρόκληση της Νέας Δημοκρατίας στον Αλ. Τσίπρα να δηλώσει εάν πιστεύει ή όχι στον Θεό θορύβησε την Κουμουνδούρου και το στελεχικό της δυναμικό, καθώς ακόμη και οι «άθεοι» της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποφεύγουν να δηλώνουν τη μη πίστη τους στην Ορθοδοξία, για να μην προκαλέσουν το «χριστεπώνυμο» πλήθος.

Οι «σεσημασμένοι» άθεοι του ΣΥΡΙΖΑ είναι δεκάδες στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος και εύκολα μπορεί να τους εντοπίσει κανείς. Στην ορκωμοσία της Βουλής, το σύνολο σχεδόν της Κ.Ο. δεν συμμετέχει ενεργά στον καθιερωμένο αγιασμό, ενώ η επίσημη θέση του κόμματος είναι η κατάργηση του θρησκευτικού όρκου, η αποκαθήλωση των θρησκευτικών συμβόλων από τα σχολεία και τις δημόσιες υπηρεσίες, η αλλαγή της διδασκαλίας των Θρησκευτικών σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, στην κατεύθυνση της ισότιμης εκμάθησης όλων των δογμάτων, ώστε να μην ενισχύεται η θέση ότι «επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα» είναι ο χριστιανισμός, ενώ ελάχιστοι από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτοί που επιθυμούν να οδηγηθούν στην τελευταία τους κατοικία με χριστιανική τελετή. Η πολιτική κηδεία είναι κεντρική επιλογή όλων, με εξαίρεση τους εκπροσώπους των «ΠΑΣΟΚογενών» δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν συμμερίζονται την «αθεΐα» της επικρατούσας αντίληψης στο κόμμα.

ΕΠΙΠΛΗΞΗ. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Κουρουμπλής, ανήκει στην κατηγορία των πιστών, θεωρώντας ότι η Ορθοδοξία είναι ο στυλοβάτης του Ελληνισμού. Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο περιθώριο της πολιτικής κηδείας του ιστορικού στελέχους της Αριστεράς Κ. Φιλίνη επέπληξε τον συνάδελφό του, Γ. Αμανατίδη, επειδή σε τηλεοπτική εκπομπή είχε αναφερθεί στην αθεΐα του Αλ. Τσίπρα και είχε δώσει λαβές στη Ν.Δ. να ανοίξει ζήτημα για τις σχέσεις του κόμματος με την Εκκλησία και την Ορθοδοξία.

Αλλοι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που προβάλλουν τις θρησκευτικές τους καταβολές και εμπειρίες είναι η Ρένα Δούρου και ο Σταύρος Κοντονής. Ο αδελφός της γιαγιάς της Ρένας Δούρου ήταν μοναχός στο Αγιον Ορος, γεγονός που ανέφερε πρόσφατα και στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον οποίο συνάντησε μαζί με τον Αλ. Τσίπρα στην Αθήνα. Ο παππούς και ο θείος του Στ. Κοντονή ήταν ιερείς στη Ζάκυνθο. «Μέχρι την εφηβεία μου ήμουν παπαδοπαίδι και συνεργάτης του παππού μου», είπε ο ίδιος στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ».

Στους «άθεους» του ΣΥΡΙΖΑ συγκαταλέγεται όλη η ηγετική ομάδα του κόμματος, καθώς και πολλοί βουλευτές. Πρώτος και καλύτερος, ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας και βουλευτής Τ. Κουράκης, ο οποίος είχε ρίξει την ιδέα σε θεολογικό συνέδριο οι πιστοί να πληρώνουν τους μισθούς των κληρικών, ενώ σε ποιητική συλλογή που έχει εκδώσει απαξιώνει με «καλλιτεχνικό» ύφος τη θεοσεβούμενη νοοτροπία των πιστών, που αναζητούν τη σωτηρία της ψυχής στις εκκλησιαστικές τελετές, προάγοντας τη «σωματική» και «πνευματική» ηδονή στην  ύψιστη τελετουργία της «θέωσης».

«Μια κάμαρα αγιάζεται από δύο κορμιά που κοινωνούνται. Σε τίποτε λιγότερο απ’ τη λειτουργία ενός παπά που μετουσιώνει τα ασβεστωμένα τούβλα σε ναό», γράφει σε ποίημά του υπό τον τίτλο «Αγιασμός».

Εκείνος που απεχθάνεται και διακωμωδεί το «παπαδαριό» είναι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Β. Διαμαντόπουλος, ο οποίος υπερέβη πρόσφατα τα εσκαμμένα και η ηγεσία του κόμματος αναγκάστηκε να τον αποδοκιμάσει, επειδή σε τοπική γιορτή της Καστοριάς είχε μεταμφιεστεί σε παπά και παρίστανε τον νεκροθάφτη του Μνημονίου.

του Γιώργου Κατσίγιαννη, Εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ