Μία σου και μία μου
Μία σου και μία μου Αντώνης Πρέκας
Πώς να χρησιμοποιήσετε τα εφέ των ψευδαισθήσεων στην διατροφή
CleanEating_Plan_
Περίεργα

Πώς να χρησιμοποιήσετε τα εφέ των ψευδαισθήσεων στην διατροφή

Οι έρευνες αναφέρουν ότι η ποσότητα τροφής που καταναλώνουμε στα γεύματα πολλές φορές ρυθμίζεται υποσυνείδητα

Με λίγο προγραμματισμό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα εφέ των ψευδαισθήσεων στην διατροφή μας. Σε ένα πείραμα ζητήθηκε απο τους συμμετέχοντες να συγκρίνουν την ποσότητα τροφής σε πιάτα διαφορετικού μεγέθους.
 
Η οπτική ψευδαίσθηση του Delboeuf δείχνει ότι αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος δύο κύκλων ίσου μεγέθους διαφορετικά όταν βρίσκονται σε διαφορετικά περιγράμματα. Κάθε φορά που γεμίζουμε το πιάτο μας ο εγκέφαλος μας μας δίνει πληροφορίες για την ποσότητα της τροφής. Η ψευδαίσθηση αυτή είναι μια από τις πολλές αυταπάτες που επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές μας.
 
Η ποσότητα τροφής υπερεκτιμάται σε μικρά πιάτα και υποεκτιμάται σε μεγάλα πιάτα. Όσοι χρησιμοποίησαν μικρά πιάτα σέρβιραν λιγότερη ποσότητα τροφής κατά 12% ενώ όσοι χρησιμοποίησαν μεγάλα πιάτα σέβιραν περισσότερη τροφή κατά 13%. Το μέσο πιάτο φαγητού στην Αμερική έχει αυξηθεί κατά 23% από το 1900 και έπειτα. Τα ψηλότερα ποτήρια επηρεάζει το μέγεθος της ποσότητας των ποτών. Γενικά έχουμε την τάση να υπερεκτιμάμε το ύψος σε σχέση με το μήκος.
 
Τα αντίθετα χρώματα μεταξύ του φαγητού και του πιάτου, όπως και τα αντίθετα χρώματα μεταξύ του τραπεζιού και του πιάτου, μας αναγκάζουν να εστιάζουμε την προσοχή μας καλύτερα στην τροφή και δίνουν την εντύπωση της αυξημένης ποσότητας. Τα γεύματα που έχουν ομοιόμορφο χρώμα τείνουν να είναι λιγότερο χορταστικά.
 
Το κόκκινο χρώμα μας δίνει την εντύπωση ότι η τροφή θα είναι γλυκιά σαν τα ώριμα φρούτα. Αν αντικαταστήσουμε τη ζάχαρη με κόκκινες τροφές θα έχουμε κάποια μείωση στο σύνολο των θερμίδων που καταναλώνουμε.  Τα μπλε πιάτα τείνουν να μειώνουν την όρεξη επειδή το μπλε είναι ένα χρώμα το οποίο δεν εμφανίζεται φυσικά στα τρόφιμά μας.
 
Τα υγιεινά τρόφιμα στο ύψος του ματιού, προκαλούν ως ερέθισμα την επιθυμία μας για κατανάλωση. Επίσης θα πρέπει να αποφεύγουμε την έκθεση μας σε εικόνες ανθυγιεινού φαγητού και διαφημίσεων οι οποίες προκαλούν πλασματική πείνα.
 
Γενικά πρέπει να υιοθετήσουμε μια ρουτίνα στο φαγητό. Με αυτό τον τρόπο γνωρίζουμε το πότε και τι θα φάμε και μειώνεται η προσοχή μας για την αναζήτηση τροφής η οποία παράλληλα αυξάνει και την όρεξη.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα