Διαβάστηκε πλήρως το DNA του... ρυζιού μπασμάτι
ruzi-101-2-tropoi-na-to-ftaxeis-teleio-kathe-fora-1
Περίεργα

Διαβάστηκε πλήρως το DNA του... ρυζιού μπασμάτι

Επιστήμονες στις ΗΠΑ αποκωδικοποίησαν για πρώτη φορά το πλήρες γονιδίωμα της δημοφιλούς ποικιλίας ρυζιού μπασμάτι. Η ανάγνωση του γονιδιώματος θα βοηθήσει, μεταξύ άλλων, να αναπτυχθούν στο μέλλον ποικιλίες πιο ανθεκτικές στην ξηρασία και στα βακτήρια.

Οι ερευνητές του Κέντρου Γονιδιωματικής και Βιολογίας Συστημάτων του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και της εταιρείας Oxford Nanopore Technologies, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας «Genome Biology», ανακάλυψαν ότι το μπασμάτι αποτελεί υβρίδιο ανάμεσα σε δύο άλλες ομάδες ρυζιού, της «japonica» της ανατολικής Ασίας και της «aus» του Μπαγκλαντές.

Το μπασμάτι, η ονομασία του οποίου προέρχεται από την ινδική λέξη «αρωματικό», είναι ένας τύπος μακρύκοκκου ρυζιού που καλλιεργείται στη Νότια Ασία (Ινδία, Πακιστάν, Ιράν κ.α.), με μια αρκετά θολή εξελικτική ιστορία. Η ανάγνωση του DNA του θα επιτρέψει να εντοπιστούν συγκεκριμένα γονίδια που καθιστούν το μπασμάτιμοναδικό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ