Συμπληρώθηκαν 20 χρόνια από την ημέρα που ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχασε ένα από τα πιο λαμπρά αστέρια του, τον ’ιρτον Σένα. Ήταν η 1η Μαΐου του 1994 όταν ο τότε 34χρονος Βραζιλιάνος πιλότος της Φόρμουλα 1, θα μάγευε για τελευταία φορά με τις οδηγικές ικανότητές του...

«Οι αγώνες, ο ανταγωνισμός είναι μέσα στο αίμα μου, είναι μέρος του εαυτού μου. Θα μπορούσα να το έκανα αυτό για όλη μου τη ζωή...» είχε πει κάποτε ενώ τραγική ειρωνεία αποτελεί η δήλωση λίγους μήνες πριν τον θάνατο του:

«Αν ποτέ έχω κάποιο ατύχημα που τελικά θα μου στοιχίσει τη ζωή μου, θα ήθελα να γίνει μια και έξω. Δεν θα ήθελα να περάσω ούτε στιγμή σε αναπηρικό καρότσι. Ούτε θέλω να καταλήξω σε κάποιο νοσοκομείο, υποφέροντας από κάποια τραύματα. Αν είναι να ζήσω, θέλω να ζήσω έντονα μια ζωή πλήρη».

Έτσι έμελλε να είναι και το τέλος του, απότομο, όταν το μονοθέσια της Williams δεν έστριψε ποτέ στην έβδομη στροφή (Ταμπουρέλο) στην πίστα του Σαν Μαρίνο και ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έπεσε με 217 χιλιόμετρα την ώρα πάνω στις προστατευτικές μπάρες και «πέταξε» για άλλα μέρη.

Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών ο πρόεδρος της Φεράρι, Λούκα ντι Μοντετζέμολο, τόνισε πως αν δεν συνέβαινε ποτέ εκείνο το ατύχημα ο θρυλικός οδηγός θα τελείωνε την καριέρα του στην Ιταλική ομάδα.

«Μιλήσαμε για πολλή ώρα και μου ξεκαθάρισε ότι ήθελε να τελειώσει την καριέρα του στη Φεράρι, έχοντας φτάσει κοντά στο να ενταχθεί σε μας λίγα χρόνια νωρίτερα» είπε αρχικά και συνέχισε:

«Συμφωνήσαμε να συναντηθούμε ξανά σύντομα, προκειμένου να δούμε το πώς θα μπορούσαμε να ξεπεράσουμε τις τότε συμβολαιακές υποχρεώσεις του. Είχαμε συμφωνήσει και οι δύο ότι η Φεράρι θα ήταν το ιδανικό μέρος για να προωθήσει την καριέρα του», ολοκλήρωσε.

 

Η καριέρα του

Ο ’ιρτον Ντα Σίλβα Σένα γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου του 1960 στο Σαο Πάολο της Βραζιλίας και οδήγησε για πρώτη φορά σε ηλικία 4 ετών, κάνοντας την παρθενική εμφάνισή του σε αγώνες σε ηλικία 13 ετών.

Κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο στα 17, όταν κέρδισε το πρωτάθλημα Νοτίου Αμερικής. Το 1983 έκανε και το μεγάλο βήμα στην καριέρα του, όταν οι ιθύνοντες της Toleman τον εμπιστεύτηκαν και του έδωσαν την ευκαιρία να δείξει το ταλέντο του μέσω της Φόρμουλα 1.

Στο πρώτο του γκραν πρι πήρε την 9η θέση, ενώ έκλεισε τη χρονιά έχοντας καταφέρει να ανέβει στο βάθρο, τερματίζοντας δεύτερος στην πολύ απαιτητική πίστα του Μονακό.

Ακολούθησε η μεταγραφή στον Lotus. Το 1988 θα κάνει το μεγαλύτερο βήμα της καριέρας του, μετακομίζοντας στη McLaren-Honda και από την πρώτη σεζόν θα κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο, όπως και τους άλλους δύο λίγα χρόνια μετα. Μετά από έξι χρόνια άφησε την McLaren για λογαριασμό της Williams που θα ήταν και ο τελευταίος σταθμός στην καριέρα του.

Ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν θα μπορούσε να μην θυμηθεί έναν από τους σπουδαιότερους πιλότους της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

View image on Twitter

Lotus: «Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ εσένα και το δώρο που έδωσες σε εμάς» 

View image on Twitter

Force India: «20 χρόνια από τότε που το άθλημα μας έχασε έναν από τους πιο σπουδαίους πιλότους. Πάντα μαζί μας ’ιρτον». 

View image on Twitter

Mercedes: «Θυμόμαστε τον ’ιρτον που έλαμψε και που πάντα χόρευε στο όριο» 

Ο κόσμος της Formula 1 θυμάται τον Σένα

«Δύο δεκαετίες από τότε που το σπορ και ο κόσμος έχασε ένα τεράστιο ταλέντο. Τον ’ιρτον Σένα» 

H McLaren τίμησε τον ’ιρτον Σένα με ένα βίντεο για τις κατατακτήριες δοκιμές στο Μόντε Κάρλο το 1988, τότε που έκανε τον καλύτερο γύρο στην ιστορία της Formula 1.