H Aston Martin Lagonda ήταν ένα πολυτελές σεντάν που κατασκευάστηκε σε μόλις 645 κομμάτια από το 1974 έως το 1990 και έχει καταγραφεί ως το πρώτο μοντέλο παραγωγής με ψηφιακά όργανα. Εκείνη την εποχή η βρετανική εταιρία αναζητούσε ένα πιο mainstream μοντέλο, πέρα από τα σπορ που κατασκεύαζε, και η ιδέα ενός πολυτελούς σεντάν με τεχνολογία αιχμής θα ενίσχυε σημαντικά το ταμείο της. Μάλιστα, υπήρξαν και αρκετοί πελάτες που ζητούσαν εξατομικευμένες Lagonda, όπως τέσσερις με μακρύ μεταξόνιο (1984), ένα και μοναδικό κουπέ Rapide, καθώς και μία Shooting Brake μεταποιημένη εκδοχή που ακολούθησε πολύ αργότερα (το 1998) βασισμένη σε Lagonda του 1987.

Η Aston Martin Lagonda Shooting Brake μετασκευάστηκε από την Ross Engineering μετά από απαίτηση ενός ζάμπλουτου πελάτη από το Hong Kong. Πρόκειται για ένα και μοναδικό κομμάτι στον κόσμο, καθώς και ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σχεδιαστικά στέισον που έχουν υπάρξει ποτέ. Και αυτό διότι το μήκος του έφτανε τα 5,3 μέτρα, ενώ το ύψος του μόλις τα 1,3, ενώ οι έντονες γωνίες του αμαξώματος φρόντιζαν να μην περνά από πουθενά απαρατήρητος ο ιδιοκτήτης του (προφανώς, αυτό μπορεί να ήταν και ένα από τα ζητούμενα…).

Η πίσω πόρτα άνοιγε μαζί με ένα κομμάτι της οροφής (ούτε ντουλάπα να ήταν), ενώ ιδιαίτερο ήταν και το εσωτερικό με διακόπτες αφής. Ακόμη και πριν από μιάμιση δεκαετία, το να ακουμπά κανείς το δάχτυλο του σε ένα διακόπτη και π.χ. να ανάβουν τα φώτα ήταν κομματάκι εντυπωσιακό, ενώ υπήρχαν ακουστικά για ανεξάρτητη και προσωπική ακρόαση, όπως και βίντεο για τους πίσω επιβάτες. Κάτω από το καπό υπήρχε V8 των 5,5 lt με ισχύ πάνω από 300 άλογα που περνούσαν στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 4 σχέσεων (αν και κανονικά ήταν 3) και κινούσαν το σασί των 2,2 τόνων της μοναδικής στέισον Lagonda που κατασκευάστηκε ποτέ. Και ίσως της ασχημότερης Aston Martin, θα προσθέταμε…

Δείτε φωτογραφίες στο caroto.gr