Tips για καλύτερο και πιο ποιοτικό ύπνο
insomnia
Περίεργα

Tips για καλύτερο και πιο ποιοτικό ύπνο

Σας ταλαιπωρεί η αυπνία; Έτσι θα την αντιμετωπίσετε!

Το ξέρετε ότι ένας στους τρεις ενήλικες, παρουσιάζει περιστασιακά αϋπνία και ότι ένας στους δέκα πάσχει από χρόνια αϋπνία; 

Εάν έχετε το πρόβλημα, είναι καλό να γνωρίζετε ότι πολλοί άλλοι πάσχουν μαζί σας.

Η χρόνια στέρηση ύπνου είναι αιτία διαβήτη, παχυσαρκίας, μολύνσεων, καρκίνου, επιτάχυνσης γήρανσης, προβλημάτων στις σχέσεις, παρεξηγήσεων, κοινωνικού άγχους, ερεθιστικότητας, μείωσης πνευματικών ικανοτήτων, μνήμης, απόδοσης, παραγωγικότητας. 

Επίσης, η στέρηση ύπνου αυξάνει τα ατυχήματα και τα οδικά δυστυχήματα. 

Οι αιτίες της αϋπνίας είναι πολλές: Αποφρακτική άπνοια ύπνου, σύνδρομο ανήσυχων ποδιών, πόνος, άγχος, κατάθλιψη, στρες, αναστάτωση, φάρμακα, καφεΐνη, νικοτίνη, αλκοόλ, καρδιακές ή πνευμονικές παθήσεις, ηχορύπανση, ταξίδια και άλλες. 

Εάν πάσχετε από χρόνια αϋπνία, από την αρχή να ζητάτε τη συμβουλή του γιατρού σας. Με σωστή διάγνωση, η κατάλληλη θεραπεία θα λύσει πιθανότατα και το πρόβλημα της αϋπνίας.     

Μπορείτε να κάνετε πολλά για να βελτιώνετε τον ύπνο σας:

1. Να πηγαίνετε για ύπνο και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα. Διατηρείτε το υπνοδωμάτιο σας σε δροσερή θερμοκρασία αλλά όχι κρύο. Οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να κοιμηθούν σε ένα δωμάτιο που είναι πολύ ζεστό. Να κοιμάστε κάθε μέρα τουλάχιστον οκτώ ώρες

2. Κάνετε κάτι που σας χαλαρώνει προτού πάτε στο κρεβάτι. Διαβάστε ένα βιβλίο, ακούστε απαλή μουσική ή κάνετε ασκήσεις χαλάρωσης. Χρησιμοποιείτε το κρεβάτι σας μόνο για ύπνο και σεξ. Έτσι το μυαλό σας θα συσχετίζει το κρεβάτι με ύπνο και χαλάρωση

3. Πίνετε ένα ποτήρι γάλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπη προτού πάτε στο κρεβάτι. Το αμινοξύ τρυπτοφάνη του γάλακτος, θα σας κάνει να νυστάζετε και να κοιμάστε καλύτερα. Μην παίρνετε στο κρεβάτι για διάβασμα πράγματα που έχουν σχέση με τη δουλειά σας. Προτού πάτε για ύπνο, μην παρακολουθείτε προγράμματα στην τηλεόραση που διεγείρουν, προκαλούν φόβο ή που είναι βίαια

4. Μην κάνετε σωματική άσκηση αργά το βράδυ διότι αυξάνει την ετοιμότητα του οργανισμού. Μην πίνετε αλκοόλ αργά το βράδυ διότι διαταράσσει τον κύκλο του ύπνου. Μην πίνετε οτιδήποτε που περιέχει καφεΐνη και μην καπνίζετε στις μερικές ώρες προτού πάτε στο κρεβάτι για ύπνο διότι έτσι ο εγκέφαλος διεγείρεται. Μην πηγαίνετε στο κρεβάτι πεινώντας ή με το στομάχι γεμάτο διότι το πρώτο διεγείρει ενώ το δεύτερο θα σας κάνει να νιώθετε άβολα 

Η αντιμετώπιση της αϋπνίας είναι προτεραιότητα. Με τη βοήθεια του γιατρού, μπορείτε να αντιμετωπίσετε νόσους, σωματικές ή ψυχολογικές που ίσως ευθύνονται για την αϋπνία. 

Μην ξεχνάτε ότι η αϋπνία, σας βάζει σε ένα φαύλο κύκλο κούρασης, εξουθένωσης και στρες, με δυσάρεστες συνέπειες σε όλους τους τομείς της ζωής σας.   

TAGS:

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα