Ποια μάρκα βγάζει το περισσότερο χρήμα για το VW Group;
<p>Η μάρκα VW είναι αυτή που σίγουρα πουλά τα πιο πολλά αυτοκίνητα, όπως από πλευράς κερδοφορίας είναι μόλις 3η στη σχετική κατάταξη...</p>
Ο όμιλος VW έχει περάσει μπροστά για το πρώτο 6μηνο του 2015, στην αναμέτρηση για τον τίτλο του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως. Από την άλλη όμως είναι άλλο το ύψος των πωλήσεων και άλλο η κερδοφορία, τομέας στον οποίο η Toyota παίρνει εδώ και χρόνια άριστα, ενώ στη Volkswagen ήταν μια από τις αιτίες που οδήγησε στη ρήξη και τη σύγκρουση ανάμεσα στο Ferdinand Piech και τον Martin Winterkorn, που έληξε με την επικράτηση του δεύτερου και την αποχώρηση του πρώτου.
Η πιο κερδοφόρα εταιρία για τον όμιλο είναι η Audi, που αποδεικνύεται συνολικά εξαιρετικά επιτυχημένη, με λειτουργικό αποτέλεσμα της τάξης των 2,9 δις ευρώ για το πρώτο 6μηνο του 2015 και περιθώριο κέρδους 9,8%. Στην 2η θέση η Porsche, με το δικό της περιθώριο κέρδους να ανέρχεται σε 15,7% και το λειτουργικό της αποτέλεσμα σε 1,7 δις ευρώ, μπροστά από την VW που έχει περιθώριο κέρδους μόλις 2,7% και αποτέλεσμα 1,4 δις ευρώ.
Ενδιαφέρον εδώ είναι πως το περιθώριο κέρδους της Skoda είναι με 8,1% πολλαπλάσιο αυτό της VW (κέρδος για τους Τσέχους 522 εκατομμυρίων ευρώ), ενώ υψηλά περιθώρια κέρδους έχει και η Scania, με 9,7%. Αντίθετα τα αντίστοιχα ποσοστά τόσο για την MAN όσο και για τον κλάδο των επαγγελματικών της VW είναι 2,8% και 5,1%. Μικρά είναι τα κέρδη των Bentley και Seat, που κυμάνθηκαν στα επίπεδα των 54 και 52 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί περιθώρια κέρδους, ενώ οι Bugatti, Lamborghini και Ducati δεν αναφέρονται στα αποτελέσματα του ομίλου για το 1ο εξάμηνο του 2015.