Πρόκειται για ένα crossover, την εξωτερική σχεδίαση του οποίου έχει επιμεληθεί το studio της εταιρείας στο Paddington ενώ το εσωτερικό είναι δημιουργία των συναδέλφων τους στο Τόκιο. Το Gripz, όπως λέγεται, είναι ένα νέο εντελώς ριζοσπαστικό είδος σπορ αυτοκινήτου.

Όπως έχουμε επισημάνει σε παλαιότερη αναφορά μας, η εταιρεία δεν σκοπεύει άμεσα να προχωρήσει στην παραγωγή, αλλά θέλει να μετρήσει τις αντιδράσεις του κοινού στην ιδέα ενός σπορ crossover. Παρόλα αυτά στις προθέσεις της Nissan είναι να επεκτείνει την γκάμα Ζ και σε άλλα πιο καθημερινά μοντέλα, πέρα από το σπορ κουπέ 370Z. Και να δημιουργήσει μια φίρμα μέσα στην φίρμα.

Το Gripz αντλεί έμπνευση από δύο πηγές. Από το κλασικό αυτοκίνητο ράλι της εταιρείας, το Datsun 240Z, το οποίο κέρδισε το Rally Safari το 1971. Και από τα σπορ ποδήλατα που χρησιμοποιούνται ως μεταφορικά μέσα στην διάρκεια της εβδομάδας , αλλά ως πηγή χαράς και απόλαυσης το Σαββατοκύριακο.

Το γράμμα z στο Gripz είναι μια σαφής αναφορά στην γκάμα Z. Σχεδιαστικά highlights, είναι το σκαλοπάτι στην βασική γραμμή των παραθύρων, λίγο πριν την πίσω κολώνα. Και το carbon εμπρός καπό. Το απλοϊκό τριάκτινο τιμόνι θα μπορούσε να προέρχεται απ ευθείας από το αυτοκίνητο ράλι, ωστόσο οι λεπτομέρειες του παραπέμπουν στα αγωνιστικά ποδήλατα.

Με μήκος 4,1 μέτρα, το Gripz είναι λίγο πιο κοντό από ένα Juke, και 6,5 cm πιο χαμηλό. Είναι όμως πολύ φαρδύτερο, κατά 13,5 εκατοστά και πατά σε μακρύτερο κατά 5 εκατοστά μεταξόνιο. Το εμπρός μέρος ενσωματώνει πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σχεδιασμού των σύγχρονων Nissan. Όπως το μοτίβο V κάτω από το προεξέχων σήμα της μάρκας και τα πίσω φώτα σχήματος μπούμερανγκ, παρόμοια με αυτά που συναντάμε στο Juke και στο 370Z.

Από το πλάι, οι αναλογίες είναι αυτές ενός σπορ αυτοκινήτου. Το περίγραμμα θυμίζει 350Ζ και 370Ζ, ενώ οι ζάντες διαμέτρου 22 ιντσών βγάζουν μάτι. Η καμπίνα είναι τραβηγμένη προς τα πίσω. Εκτός από τα φώτα σε σχήμα μπούμερανγκ, εντύπωση προκαλεί η διπλή carbon αεροτομή οροφής,, ο διαχύτης που φιλοξενεί τις τραπεζοειδείς εξατμίσεις και το εντελώς επίπεδο κοφτό τελείωμα του τρίτης πόρτας με το ενσωματωμένο πτερύγιο, επιρροή και αυτό από το 240Ζ.

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το σύστημα PureDrive Hybrid της Nissan, με έναν κινητήρα βενζίνης να λειτουργεί σαν γεννήτρια, τροφοδοτώντας του ηλεκτροκινητήρες που κινούν και τους τέσσερις τροχούς. Αν υποθέσουμε ότι θα φτάσει κάποτε στην παραγωγή, θα χρησιμοποιεί την αναμενόμενη πλατφόρμα CMF AB της Nissan, αυτήν στην οποία θα βασίζονται τα νέα Juke και Micra. Θα μπορούσε να είναι προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο, με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης. 

Το περιβάλλον στην καμπίνα είναι…  βιομηχανικό, γιατί έτσι η σχεδιαστική ομάδα από το Τόκιο ήθελε να δείξει την πρακτικότητα ενός ποδηλάτου. Διακρίνονται υλικά όπως τεχνητό δέρμα, ανθρακόνημα, βαμμένο και άβαφο μέταλλο με γυαλιστερό φινίρισμα.

Κάποια από τα τμήματα δερμάτινων επενδύσεων είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αφαιρούνται εύκολα και να αντικαθίστανται, ώστε κάθε οδηγός να μπορεί να φτιάξει την διακόσμηση στα γούστα του. Η διάταξη των καθισμάτων είναι 2+2, με τα πίσω καθίσματα σκαμμένα σε ένα ενιαίο κομμάτι υλικού.

Το αυτοκίνητο δεν έχει πλευρικούς καθρέφτες. Αντί αυτών υπάρχουν κάμερες μέσα στους αεραγωγούς των εμπρός φτερών.

Η εταιρεία δηλώνει ότι το Gripz δεν είναι παρά μία σχεδιαστική μελέτη. Μόνο που αντικείμενο της μελέτης ήταν να διερευνηθεί πως θα μπορούσε η μάρκα να συνεχίσει να ηγείται της κατηγορίας των μικρών crossover, και πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο 2+2 θέσεων, πλασαρισμένο στην γκάμα πάνω από το Juke, θα μπορούσε να φέρει το σήμα Ζ. Γενικά, υπάρχει η αίσθηση ότι οι πιθανότητες να φτάσει στην παραγωγή είναι υψηλές.

Ο Philippe Klein, υπεύθυνος προγραμματισμού μελλοντικών προϊόντων της Nissan μας είπε στην Φρανκφούρτη: «Στόχος του concept ήταν να διερευνήσουμε τις διαφορετικές τάσεις στην αγορά. Στα crossover και τα SUV είμαστε ήδη δυνατοί. Αλλά βλέπουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και για ένα σπορ αυτοκίνητο τέτοιου είδους. Υπάρχουν περιθώρια τα οποία το Gripz θα μας βοηθήσει να αξιολογήσουμε».

Ο Klein ωστόσο διευκρίνισε ότι το 370Z παραμένει δυνατό χαρτί για την εταιρεία, συνεπώς δεν υπάρχει βιασύνη για την αντικατάστασή του. Ωστόσο δήλωσε με έμφαση ότι «η συμβατική εξέλιξη πάνω στην ίδια ιδέα δεν βοηθάει το προϊόν». Συνεπώς δεν πρέπει να περιμένουμε κάτι όπως ένα 390Ζ, για παράδειγμα.