Στην πρίζα το νέο Toyota Prius Plug-In Hybrid
<p>Στην έκθεση της Νέας Υόρκης οι Ιάπωνες παρουσίασαν την plug-in εκδοχή του νέου Prius, ένα από τα πιο «πράσινα» αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Toyota…</p>
Όπως μας είχε προϊδεάσει το σχετικό teaser, το Prius PHEV δεν διαφοροποιείται μόνο από το ότι μπαίνει και στην πρίζα, αλλά και αισθητικά φορώντας μία νέα μάσκα με αυτόματη κλείσιμο της γρίλιας -όποτε δεν είναι απαραίτητη η ψύξη του μοτέρ- για καλύτερη αεροδυναμική (Cd 0,24), διαφορετικούς προβολείς με τεχνολογία LED, νέους προφυλακτήρες και γενικότερα ένα διαφορετικό look από το από Prius.
Επίσης, το αμάξωμα -που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA- είναι 16,5 εκ. μακρύτερο, 1,5 εκ. φαρδύτερο και 2,0 εκ. χαμηλότερο, ενώ οι Ιάπωνες έκαναν ότι χρειάζεται ώστε το Prius PHEV να διαφοροποιείται ως ένα άλλο μοντέλο. Κάτι που είναι έκδηλο και στο εσωτερικό όπου κυριαρχεί μία οθόνη 4,2’’ σε στιλ tablet (μας θυμίζει κάτι από Tesla), ενώ υπάρχει και βάση ασύρματης φόρτισης για smartphone.
Στην οροφή υπάρχουν φωτοβολταϊκά πάνελ για να φορτίζουν οι μπαταρίες, ενώ υπάρχει ειδική αντλία αερίου (παγκόσμια καινοτομία, είμαστε περίεργοι να μάθουμε περισσότερα προσεχώς) για να λειτουργεί ο κλιματισμός όταν το αυτοκίνητο μπαίνει σε αποκλειστικά EV φάση. Mε την μπαταρία λιθίου-ιόντων στα 8,8 kWh (την μισή από το προηγούμενο Prius PHEV) η αυτονομία είναι περίπου στα 50 χλμ. και η καθαρή ηλεκτροκίνηση επιτρέπεται σε ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα.
Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις κατανάλωσης (μέση τυποποιημένη στα 1,4 λτ./100 χλμ.) και ρύπων (32 γρ./χλμ.), όπως και ο χρόνος φόρτισης στις 2,3 ώρες σε δίκτυο 230 V. Σχετικά με το υβριδικό σύστημα του Prius, είναι το κλασικό με τον 1.8 VVT-i που δοκιμάσαμε στην Ισπανία. Oι πωλήσεις του Prius plug-in Hybrid στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του χρόνου.