Το πρωτογνωρίσαμε πριν ένα περίπου χρόνο στο Τορίνο, σε μια εντυπωσιακή παρουσίαση στην οποία το παρόν είχε δώσει και ο ισχυρός άνδρας της FIAT, o Sergio Marchionne. Σίγουρα αυτό που μας έμεινε δεν ήταν μόνο η εικόνα ενός αυτοκινήτου που… φτιάχνει μέχρι και καφέ αλλά σαν ένα μοντέλο που εκφράζει τις διαστελλόμενες αν θέλετε ανησυχίες του σχεδιαστικού τμήματος που δημιούργησαν ένα ξεχωριστό 500 που όμοιο του δεν συναντάς. Την πετυχημένη ενέργεια επιβεβαιώνουν και οι πωλήσεις καθώς το 500L πράγματι σημειώνει πολύ καλές πωλήσεις (ξεχάστε για λίγο τι ισχύει στην μίζερη, από πλευράς όγκου πωλήσεων, εγχώρια αγορά μιας και το 500L κυκλοφορεί εδώ και αρκετούς μήνες) στην απαιτητική αγορά της δυτικής Ευρώπης.

Δίχως να αποστασιοποιείται από τα λειτουργικά χαρίσματα της «κανονικής» εκδοχής του, το 500L Trekking είναι ότι πρέπει για να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας που θέλει να κινηθεί με άνεση, ασφάλεια και προπάντων με στυλ ξεπερνώντας τα ασφάλτινα δεσμά για μια βόλτα σε βατό χωματόδρομο. Τα καταφέρνει; Την έκδοση με τον 1.6 Μultijet νέας γενιάς με τους 105 PS πραγματικά και την χαρήκαμε σε μεγάλο βαθμό. Σε σχέση με το απλό 500L, το +13 mm στο μήκος του Trekking γίνονται περισσότερο αντιληπτά από τις πλαστικές προστατευτικές επιφάνειες προσδίδοντας του έναν ατίθασο χαρακτήρα που αγαπά την «περιπέτεια».

Η αναζήτηση της τελευταίας σε εκτός δρόμου διαδρομές ενισχύεται από το ψηλότερο αμάξωμα (στα 145 mm), την προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος, το έξυπνο στην λειτουργία του σύστημα ελέγχου ελκτικής πρόσφυσης Traction+ (που «κατανέμει» μεγαλύτερο μέρος της ροπής στον τροχό που έχει περισσότερη πρόσφυση) αλλά και από τα off road ελαστικά που βελτιώνουν την πρόσφυση. Για την πόλη, το Trekking έχει σύστημα City Brake (φρενάρει μόνο του με ταχύτητες έως 30 km/h) και κάμερα οπισθοπορείας για εύκολο παρκάρισμα.

Στο εσωτερικό διάχυτος είναι ο ιταλικός… αέρας και η φινέτσα που διακρίνει την εν λόγω σειρά μοντέλου. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη ενώ η άνεση, η πρακτικότητα και οι άπλετοι χώροι είναι χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσει ο κάτοχος του. Ακόμα και για τους πίσω επιβάτες προσφέρεται η δυνατότητα αναδίπλωσης και διαμόρφωσης των καθισμάτων, ενώ τα 455 lt του χώρου αποσκευών ικανοποιούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Περνώντας στην καρδιά του μοντέλου της δοκιμής μας, ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 lt προσφέρει 105 PS και 320 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Αυτό μεταφράζεται με τράβηγμα από πολύ χαμηλά και γραμμικό γέμισμα μέχρι περίπου και τις 3.500 rpm και σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε κλιμάκωση χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο δίνει καλές επιδόσεις (για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας). Στα πλεονεκτήματα εντάσσεται και η κατανάλωση που δεν ξεπερνάει τα 7,0 lt/100 km.

Διαβάστε περισσότερα: caroto.gr