Οι έρευνες και οι προσπάθειες για την εξέλιξη μερικών και στην συνέχεια πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων αποτελεί πλέον βασικό αντικείμενο απασχόλησης για τα τμήματα R&D των περισσοτέρων εταιριών. Ήδη, σε σύγχρονα αυτοκίνητα υπάρχουν στοιχεία αυτόνομων λειτουργιών, κατά τις οποίες ο ρόλος του οδηγού είναι δευτερεύων, όπως τα συστήματα αυτόματης στάθμευσης. Ο οδηγός επιλέγει μία θέση στάθμευσης, το σύστημα ελέγχει πως ο χώρος είναι κατάλληλος για το μέγεθος του αυτοκίνητου και οι ελιγμοί κατά το παρκάρισμα γίνονται εντελώς αυτόματα.

Ο Han Hendriks, αντιπρόεδρος της εταιρίας Johnson Controls, η οποία ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά συστήματα αυτοκινήτων, απαντώντας σε ερώτηση της «The Detroit News» δήλωσε πως «…μετά το 2025 θεωρώ πιθανό ο ρόλος του τιμονιού στα αυτοκίνητα να είναι λιγότερο πρωταρχικός και σημαντικός». Συνεχίζοντας είπε μεταξύ άλλων πως στο εσωτερικό των πλήρως αυτόνομων αυτοκίνητων θα υπάρχουν λιγότερα χειριστήρια και οι οδηγοί τους θα χρειάζεται να κάνουν λιγότερους χειρισμούς και ελέγχους.

Σε σύγχρονα αυτοκίνητα υπάρχουν επίσης συστήματα με κάμερες τα οποία επεμβαίνουν αυτόματα στα φρένα ή ειδοποιούν τον οδηγό όταν εντοπίσουν κάποιο αντικείμενο περιμετρικά του αυτοκινήτου. Με τη χρήση τέτοιων συστημάτων έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες εξελίξεων και αλλαγών, από τα αυτοκίνητα στα οποία ο οδηγός είναι υπεύθυνος για όλες τις λειτουργίες και τους ελέγχους, προς τα μελλοντικά πλήρως αυτόνομα.

Πηγή: caroto.gr