Μετά τις συνεχόμενες πυρκαγιές που καταγράφηκαν τις τελευταίες εβδομάδες σε τρία Tesla Model S (εδώ το πρώτο) με την μετοχή της αμερικανικής εταιρίας να παίρνει την κατιούσα την κοινή γνώμη απασχολεί το πόσο ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV ή Electric Vehicles). Βέβαια, το ερώτημα αυτό προκύπτει εξαιτίας των συμβάντων των Tesla μιας και στην ουσία δεν τίθεται κανένα τέτοιο θέμα.

Και αυτό δεν το λέει μόνο η λογική αλλά και η τεχνολογία των αυτοκινήτων μιας και το ευαίσθητο σημείο των EV είναι η μπαταρία η οποία όμως βρίσκεται μέσα σε ειδική ανθεκτική και σταθερή θήκη ώστε να προστατεύεται και να μην εκτίθεται εύκολα στην υψηλή της τάση και τις θερμοκρασιακές μεταβολές που προκύπτουν. Πολυάριθμα crash test που έχουν γίνει από έγκριτους οργανισμούς (όπως ο Euro NCAP) ή λέσχες (όπως η γερμανική ADAC, η μεγαλύτερη στον κόσμο) έχουν αποδείξει πως τα EV δεν έχουν κανένα θέμα ασφάλειας και ποτέ στις δοκιμές πρόσκρουσης δεν έχει καταγραφεί συμβάν φωτιάς.

Τώρα το Tesla Model S φυσικά και δεν περάσει από crash test ευρωπαϊκών προδιαγραφών αλλά στο αντίστοιχο της NHTSA (υπηρεσία κυκλοφοριακής ασφάλειας των ΗΠΑ) έχει περάσει με άριστα (μάλιστα, μόλις το 1% των μοντέλων έχουν 5 αστέρια) δίχως να υστερεί σε κανένα σημείο απέναντι σε αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Βέβαια, τρία συμβάν με αναφλέξεις σε σύντομο χρονικό διάστημα παραείναι σύμπτωση που κλονίζει κυρίως τα οικονομική και την εικόνα της Tesla (λέτε κάτι να είναι φτιαχτό; Για Αμερικάνους μιλάμε…).

Ακόμη πιο καχύποπτο είναι πως τα στατιστικά δεδομένα δείχνουν πως ποσοστό μικρότερο του 1% από ατύχημα από φωτιά αλλά θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως κάποιο εξάρτημα ή μέρος φτάνει σε κρίσιμο σημείο ζωής και προκαλείται ανάφλεξη. chevrolet volt crash testΠάντως, το Model S έχει συγκεκριμένα συστήματα που σε περίπτωση κινδύνου προτρέπουν το οδηγό να το εγκαταλείψει, κάτι που έγινε και στις τρεις καταγεγραμμένες περιπτώσεις. Στα συμβατικά αυτοκίνητα με ρεζερβουάρ καυσίμου η ανάφλεξη μπορεί να προέλθει από τους ατμούς σε συνδυασμό με σπινθήρα ενώ στις μπαταρίες μπορεί να προκληθεί από βραχυκύκλωμα ή υπέρμετρη θερμοκρασία. Η πρώτη φορά που καταγράφηκε ένα τέτοιο συμβάν ήταν τρεις εβδομάδες μετά το πλευρικό crash test ενός Chevrolet Volt, γεγονός που ανάγκασε τη GM να προβεί σε βελτιώσεις (φυσικά και στο Opel Ampera).

Αξίζει να σημειωθεί πως στο τελευταίο συμβάν με το Tesla Model S που έπιασε φωτιά στην Ουάσιγκτον οι πυροσβέστες χρησιμοποίησαν ειδικό χημικό αφρό για να καταστείλουν την φωτιά αφού πριν διαπίστωσαν πως η χρήση νερού ήταν αναποτελεσματική και αργή. Πάντως, γεγονός είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ασφαλή συγκριτικά με τα συμβατικά και πως δεν τίθεται κανένα θέμα αν λάβει κανείς υπόψη του τα χιλιάδες που κυκλοφορούν πλέον από την Nissan, Renault, Mitsubishi (ευρεία ακολουθεί και το BMW i3). Εκτός και αν αρπάξει φωτιά και κάποιο άλλο Tesla οπότε κάτι τρέχει με την αμερικανική εταιρία…

Διαβάστε περισσότερα κια δείτε φωτογραφίες στο caroto.gr

(http://www.caroto.gr/2013/11/12/%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%8C%CF%83%CE%BF-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%AE-%CE%B5%CE%AF%CE%BD/)