Η ομάδα των «23» που εμπιστεύτηκε ο Μητσοτάκης
Πίσω από έναν επιτυχημένο αρχηγό κόμματος κρύβεται… ένα επιτυχημένο επιτελείο! Περισσότεροι από 20 ήταν οι βασικοί συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, που καθόλη την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου είχαν κάνει τα κεντρικά γραφεία της Πειραιώς δεύτερο σπίτι τους, από όπου δούλευαν νυχθημερόν για την καμπάνια και την προετοιμασία της Νέας Δημοκρατίας για τις αυριανές εθνικές εκλογές. Στην ομάδα αυτή πιστώνεται ένα ιδιαίτερα σημαντικό μερίδιο της εκλογικής επιτυχίας και της νίκης της ΝΔ με σχεδόν δέκα μονάδες διαφορά στις ευρωεκλογές, ενώ η ίδια ομάδα μπήκε στη συνέχει και στον «πυρετό» της προεκλογικής εκστρατείας για τις αυριανές κάλπες.
Εποπτικό και συντονιστικό ρόλο στην προετοιμασία των εκλογών και στη λειτουργία της κομματικής «μηχανής» είχαν ο γραμματέας του κόμματος, Λευτέρης Αυγενάκης, ο διευθυντής του γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Στέλιος Πέτσας και ο γενικός διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Παπαθανάσης. Οι άνθρωποι για αρκετές «ειδικές αποστολές», που συμβούλευαν παράλληλα τον κ. Μητσοτάκη σε πολλά κρίσιμα ζητήματα ήταν οι έμπιστοι συνεργάτες του, Γρηγόρης Δημητριάδης και Γιώργος Μυλωνάκης.
Την καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας και τη στρατηγική με την οποία πορεύτηκε το κόμμα στις εκλογές χάραξε το επικοινωνιακό επιτελείο του κ. Μητσοτάκη, που συνεδρίαζε κάθε μέρα: Ο σύμβουλός του για θέματα στρατηγικού σχεδιασμού και επικοινωνίας Τάκης Θεοδωρικάκος, ο διευθυντής του γραφείου Τύπου, Κωνσταντίνος Ζούλας, η εκπρόσωπος Τύπου Σοφία Ζαχαράκη, οι αναπληρωτές τους Κύρα Κάπη και Γιάννης Μαστρογεωργίου αντίστοιχα, ο σύμβουλος πολιτικής επικοινωνίας και στρατηγικής Ευτύχης Βαρδουλάκης και δύο άνθρωποι που «επιστρατεύτηκαν» τους τελευταίους μήνες πριν τις κάλπες: Ο Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο Θωμάς Βαρβιτσιώτης. Τις συνεντεύξεις του κ. Μητσοτάκη σε διεθνή ΜΜΕ αλλά και γενικότερα τις επαφές με τους ξένους δημοσιογράφους είχε ο Αργύρης Παπαστάθης, ενώ στο έργο του γραφείου Τύπου συνέδραμαν καθημερινά οι Κωνσταντίνος Οικονομόπουλος, Πρόδρομος Πύρρος και Βασίλης Καραμητσόπουλος, με πολλή «αφανή» δουλειά.
Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέλυε και τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων που έβλεπαν το φως της δημοσιότητας, καθώς και των κυλιόμενων μετρήσεων που πραγματοποιούσε τακτικά η ΝΔ. Σημαντικό, επίσης, ρόλο στην προεκλογική καμπάνια έπαιξε ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης. Σημαίνοντα ρόλο στην προετοιμασία και οργάνωση τυ κόμματος για την αυριανή εκλογική διαδικασία έπαιξε ο αναπληρωτής γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ., Νίκος Χαρδαλιας.
Τα «αυτιά» και τα «μάτια» του προέδρου της ΝΔ σε όλες τις κομματικές οργανώσεις στην Ελλάδα είχαν ο κ. Αυγενάκης και ο γραμματέας οργανωτικού Στέλιος Κονταδάκης, που σήκωναν και μεγάλο βάρος στις περιοδείες και στις συγκεντρώσεις του κ. Μητσοτάκη, μαζί με τον Ελπιδοφόρο Παπανικολόπουλο, αλλά και τους Γιώργο Μπότση και Κώστα Μπαρδάκα. Στις περιοδείες του προέδρου της ΝΔ ανά την επικράτεια σημαντικό βάρος ανέλαβε και ο σύμβουλός του εδώ και μια 15ετία Θανάσης Νέζης, που είχε και τακτική επαφή με υποψήφιους βουλευτές, καθώς και πολλά κομματικά στελέχη.
Πίσω από τους υπολογιστές του «web team» της οδού Πειραιώς, με μια ομάδα «πληροφορικάριων» - και όχι μόνο - ήταν ο Θοδωρής Λιβάνιος, που συντόνιζε την καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ συγκέντρωνε και ανέλυε τα δεδομένα μέσα από διαδικτυακές μετρήσεις της κοινής γνώμης. Η ίδια ομάδα επιμελείτο και πολλά από τα μικρά βίντεο που έπαιζαν στο YouTube και στα άλλα social media, συχνά υπό ασφυκτικές προθεσμίες.
Πολλή δουλειά στον προγραμματικό λόγο και στις προτάσεις της ΝΔ, αρκετό καιρό πριν την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, είχαν κάνει ο γραμματέας στρατηγικού σχεδιασμού και επικοινωνίας Χρήστος Ταραντίλης και ο γραμματέας προγράμματος Γιώργος Στεργίου.
Τέλος, τις επαφές με ανθρώπους-κλειδιά στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, αλλά και εκπροσώπους του ξένου παράγοντα είχε ο συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη, Θανάσης Μπακόλας.
Εποπτικό και συντονιστικό ρόλο στην προετοιμασία των εκλογών και στη λειτουργία της κομματικής «μηχανής» είχαν ο γραμματέας του κόμματος, Λευτέρης Αυγενάκης, ο διευθυντής του γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Στέλιος Πέτσας και ο γενικός διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Παπαθανάσης. Οι άνθρωποι για αρκετές «ειδικές αποστολές», που συμβούλευαν παράλληλα τον κ. Μητσοτάκη σε πολλά κρίσιμα ζητήματα ήταν οι έμπιστοι συνεργάτες του, Γρηγόρης Δημητριάδης και Γιώργος Μυλωνάκης.
Την καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας και τη στρατηγική με την οποία πορεύτηκε το κόμμα στις εκλογές χάραξε το επικοινωνιακό επιτελείο του κ. Μητσοτάκη, που συνεδρίαζε κάθε μέρα: Ο σύμβουλός του για θέματα στρατηγικού σχεδιασμού και επικοινωνίας Τάκης Θεοδωρικάκος, ο διευθυντής του γραφείου Τύπου, Κωνσταντίνος Ζούλας, η εκπρόσωπος Τύπου Σοφία Ζαχαράκη, οι αναπληρωτές τους Κύρα Κάπη και Γιάννης Μαστρογεωργίου αντίστοιχα, ο σύμβουλος πολιτικής επικοινωνίας και στρατηγικής Ευτύχης Βαρδουλάκης και δύο άνθρωποι που «επιστρατεύτηκαν» τους τελευταίους μήνες πριν τις κάλπες: Ο Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο Θωμάς Βαρβιτσιώτης. Τις συνεντεύξεις του κ. Μητσοτάκη σε διεθνή ΜΜΕ αλλά και γενικότερα τις επαφές με τους ξένους δημοσιογράφους είχε ο Αργύρης Παπαστάθης, ενώ στο έργο του γραφείου Τύπου συνέδραμαν καθημερινά οι Κωνσταντίνος Οικονομόπουλος, Πρόδρομος Πύρρος και Βασίλης Καραμητσόπουλος, με πολλή «αφανή» δουλειά.
Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέλυε και τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων που έβλεπαν το φως της δημοσιότητας, καθώς και των κυλιόμενων μετρήσεων που πραγματοποιούσε τακτικά η ΝΔ. Σημαντικό, επίσης, ρόλο στην προεκλογική καμπάνια έπαιξε ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης. Σημαίνοντα ρόλο στην προετοιμασία και οργάνωση τυ κόμματος για την αυριανή εκλογική διαδικασία έπαιξε ο αναπληρωτής γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ., Νίκος Χαρδαλιας.
Τα «αυτιά» και τα «μάτια» του προέδρου της ΝΔ σε όλες τις κομματικές οργανώσεις στην Ελλάδα είχαν ο κ. Αυγενάκης και ο γραμματέας οργανωτικού Στέλιος Κονταδάκης, που σήκωναν και μεγάλο βάρος στις περιοδείες και στις συγκεντρώσεις του κ. Μητσοτάκη, μαζί με τον Ελπιδοφόρο Παπανικολόπουλο, αλλά και τους Γιώργο Μπότση και Κώστα Μπαρδάκα. Στις περιοδείες του προέδρου της ΝΔ ανά την επικράτεια σημαντικό βάρος ανέλαβε και ο σύμβουλός του εδώ και μια 15ετία Θανάσης Νέζης, που είχε και τακτική επαφή με υποψήφιους βουλευτές, καθώς και πολλά κομματικά στελέχη.
Πίσω από τους υπολογιστές του «web team» της οδού Πειραιώς, με μια ομάδα «πληροφορικάριων» - και όχι μόνο - ήταν ο Θοδωρής Λιβάνιος, που συντόνιζε την καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ συγκέντρωνε και ανέλυε τα δεδομένα μέσα από διαδικτυακές μετρήσεις της κοινής γνώμης. Η ίδια ομάδα επιμελείτο και πολλά από τα μικρά βίντεο που έπαιζαν στο YouTube και στα άλλα social media, συχνά υπό ασφυκτικές προθεσμίες.
Πολλή δουλειά στον προγραμματικό λόγο και στις προτάσεις της ΝΔ, αρκετό καιρό πριν την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, είχαν κάνει ο γραμματέας στρατηγικού σχεδιασμού και επικοινωνίας Χρήστος Ταραντίλης και ο γραμματέας προγράμματος Γιώργος Στεργίου.
Τέλος, τις επαφές με ανθρώπους-κλειδιά στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, αλλά και εκπροσώπους του ξένου παράγοντα είχε ο συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη, Θανάσης Μπακόλας.