Χρήστος Κέλλας: Εθνικό θέμα η οδική ασφάλεια
«Όταν ο οδηγός αγώνων έχει ως σκοπό της ζωής του την εμπέδωση της οδικής συνείδησης και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, τι θα πρέπει, κατ’ αναλογία, να πράξει ο απλός ερασιτέχνης είτε ο επαγγελματίας οδηγός; Αυτό είναι το πρώτο παράδειγμα, που πρέπει να δίδεται στους υποψήφιους οδηγούς σε συνδυασμό με άλλα μέσα και πολιτικές.
Όλα είναι θέμα παιδείας! Πέραν της εκπαίδευσης, όμως, χρειαζόμαστε ενίσχυση της αστυνόμευσης και αυστηροποίηση της νομοθεσίας.»
Τα ανωτέρω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και αν. Γεν. Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά την εναρκτήρια τοποθέτησή του στην πρώτη θεματική συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, σχετικά με την οδική συμπεριφορά, καλωσορίζοντας τους οδηγούς αγώνων και εκπαιδευτές οδικής συμπεριφοράς, Αναστάσιο και Κωνσταντίνο Μαρκουΐζο (Ιαβέρη), οι οποίοι ανέπτυξαν το θέμα.
Ο Αναστάσιος Μαρκουΐζος επεσήμανε πως η οδική ασφάλεια είναι ένα «εθνικό θέμα», καθότι η Ελλάδα κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις των χωρών με τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη καθώς και ότι, διαχρονικά, οι θάνατοι στην άσφαλτο συνιστούν μία «γενοκτονία». Επιπλέον, αναφέρθηκε στη δημογραφική προέκταση των τροχαίων καθώς και στις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειές τους.
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για το σχέδιο, που έχει εκπονήσει, σε σχέση με τη θεσμική οργάνωση και την εφαρμογή δέσμης μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα, εστίασε στους άξονες της ενίσχυσης της εκπαίδευσης, της αναβάθμισης των υποδομών και της βελτίωσης των τεχνικών προδιαγραφών των οχημάτων, ενώ εισηγήθηκε τη σύσταση διυπουργικής επιτροπής, στην οποία θα προεδρεύει ο Πρωθυπουργός, που θα εποπτεύει την υλοποίηση των αντίστοιχων δημοσίων πολιτικών.
Κλείνοντας τη συνεδρίαση, αφού μεσολάβησαν τοποθετήσεις των μελών της Επιτροπής, ο Χρήστος Κέλλας σημείωσε πως η οδική ασφάλεια είναι ένα εθνικό ζήτημα, που επαφίεται, πρώτιστα, στη συνείδηση του κάθε οδηγού, όπως υπογράμμισε σχετικά ο κ. Μαρκουΐζος, ενώ ευχαρίστησε τους εκπαιδευτές, οι οποίοι κατέθεσαν το σχέδιό τους σε ηλεκτρονική μορφή στην Επιτροπή και διένειμαν έντυπο υλικό στα μέλη της.
Όλα είναι θέμα παιδείας! Πέραν της εκπαίδευσης, όμως, χρειαζόμαστε ενίσχυση της αστυνόμευσης και αυστηροποίηση της νομοθεσίας.»
Τα ανωτέρω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και αν. Γεν. Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά την εναρκτήρια τοποθέτησή του στην πρώτη θεματική συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, σχετικά με την οδική συμπεριφορά, καλωσορίζοντας τους οδηγούς αγώνων και εκπαιδευτές οδικής συμπεριφοράς, Αναστάσιο και Κωνσταντίνο Μαρκουΐζο (Ιαβέρη), οι οποίοι ανέπτυξαν το θέμα.
Ο Αναστάσιος Μαρκουΐζος επεσήμανε πως η οδική ασφάλεια είναι ένα «εθνικό θέμα», καθότι η Ελλάδα κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις των χωρών με τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη καθώς και ότι, διαχρονικά, οι θάνατοι στην άσφαλτο συνιστούν μία «γενοκτονία». Επιπλέον, αναφέρθηκε στη δημογραφική προέκταση των τροχαίων καθώς και στις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειές τους.
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για το σχέδιο, που έχει εκπονήσει, σε σχέση με τη θεσμική οργάνωση και την εφαρμογή δέσμης μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα, εστίασε στους άξονες της ενίσχυσης της εκπαίδευσης, της αναβάθμισης των υποδομών και της βελτίωσης των τεχνικών προδιαγραφών των οχημάτων, ενώ εισηγήθηκε τη σύσταση διυπουργικής επιτροπής, στην οποία θα προεδρεύει ο Πρωθυπουργός, που θα εποπτεύει την υλοποίηση των αντίστοιχων δημοσίων πολιτικών.
Κλείνοντας τη συνεδρίαση, αφού μεσολάβησαν τοποθετήσεις των μελών της Επιτροπής, ο Χρήστος Κέλλας σημείωσε πως η οδική ασφάλεια είναι ένα εθνικό ζήτημα, που επαφίεται, πρώτιστα, στη συνείδηση του κάθε οδηγού, όπως υπογράμμισε σχετικά ο κ. Μαρκουΐζος, ενώ ευχαρίστησε τους εκπαιδευτές, οι οποίοι κατέθεσαν το σχέδιό τους σε ηλεκτρονική μορφή στην Επιτροπή και διένειμαν έντυπο υλικό στα μέλη της.