Θεσμικό πλαίσιο ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννη, στην έκθεση «Ηλεκτροκίνηση EXPO 2019»
Στα σχέδια που επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό τη διαμόρφωση ευνοϊκότερων συνθηκών ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε χαιρετισμό του, στην έκθεση «Ηλεκτροκίνηση EXPO 2019».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο επεξεργάζεται ήδη ένα θεσμικό πλαίσιο για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης και συγκεκριμένα για το περιβάλλον των νέων τεχνολογιών, που είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον.
Παράλληλα, όπως είπε, στο πεδίο της υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, υπό επεξεργασία βρίσκονται υπουργικές αποφάσεις για τα συνεργεία και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, με σκοπό η μετάβαση στη νέα εποχή να γίνει ομαλά και ταυτόχρονα με την τεχνολογική εξέλιξη.
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια καινούργια ιδέα, είναι μια νέα πραγματικότητα. Έχει μπει στις πόλεις μας, μέσα από τη λεγόμενη μικροκινητικότητα και διεισδύει στην καθημερινότητα των μετακινήσεων» τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης και προσέθεσε πως «είναι μια τεχνολογία φιλική στο περιβάλλον που αλλάζει το ενεργειακό μείγμα στην αυτοκίνηση με τρόπο οριστικό». Τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης θα σηματοδοτήσει η ένταξη ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους των αστικών συγκοινωνιών των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Στον επικείμενο διαγωνισμό που έχει προαναγγελθεί σημαντικό ποσοστό του νέου στόλου θα αφορά ηλεκτροκίνητα οχήματα. «Με αυτό τον τρόπο, επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, θα εισάγουμε τη νέα τεχνολογία σε ένα πεδίο ευρείας χρήσης, θα τη συστήσουμε στο επιβατικό κοινό και φυσικά, από τεχνικής άποψης, θα αξιολογήσουμε τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα αυτών των οχημάτων.
Τέλος, αναφέρθηκε και στην πολιτική κινήτρων που επεξεργάζονται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών με σκοπό τη διαμόρφωση ευνοϊκότερων συνθηκών για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την αποκόμιση περιβαλλοντικών οφελών. «Η κατεύθυνσή μας, λοιπόν, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να χαράξουμε το μονοπάτι επάνω στο οποίο θα τρέξει η ηλεκτροκίνηση και αυτό πράττουμε» κατέληξε ο κ. Κεγαλογιάννης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο επεξεργάζεται ήδη ένα θεσμικό πλαίσιο για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης και συγκεκριμένα για το περιβάλλον των νέων τεχνολογιών, που είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον.
Παράλληλα, όπως είπε, στο πεδίο της υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, υπό επεξεργασία βρίσκονται υπουργικές αποφάσεις για τα συνεργεία και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, με σκοπό η μετάβαση στη νέα εποχή να γίνει ομαλά και ταυτόχρονα με την τεχνολογική εξέλιξη.
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια καινούργια ιδέα, είναι μια νέα πραγματικότητα. Έχει μπει στις πόλεις μας, μέσα από τη λεγόμενη μικροκινητικότητα και διεισδύει στην καθημερινότητα των μετακινήσεων» τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης και προσέθεσε πως «είναι μια τεχνολογία φιλική στο περιβάλλον που αλλάζει το ενεργειακό μείγμα στην αυτοκίνηση με τρόπο οριστικό». Τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης θα σηματοδοτήσει η ένταξη ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους των αστικών συγκοινωνιών των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Στον επικείμενο διαγωνισμό που έχει προαναγγελθεί σημαντικό ποσοστό του νέου στόλου θα αφορά ηλεκτροκίνητα οχήματα. «Με αυτό τον τρόπο, επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, θα εισάγουμε τη νέα τεχνολογία σε ένα πεδίο ευρείας χρήσης, θα τη συστήσουμε στο επιβατικό κοινό και φυσικά, από τεχνικής άποψης, θα αξιολογήσουμε τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα αυτών των οχημάτων.
Τέλος, αναφέρθηκε και στην πολιτική κινήτρων που επεξεργάζονται σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών με σκοπό τη διαμόρφωση ευνοϊκότερων συνθηκών για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την αποκόμιση περιβαλλοντικών οφελών. «Η κατεύθυνσή μας, λοιπόν, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να χαράξουμε το μονοπάτι επάνω στο οποίο θα τρέξει η ηλεκτροκίνηση και αυτό πράττουμε» κατέληξε ο κ. Κεγαλογιάννης.