Κέλλας: Λύση για τις καθυστερήσεις του ΔΟΑΤΑΠ και τις μετεγγραφές των πολύτεκνων
«Τώρα είναι η κατάλληλη ευκαιρία, η ΕΘΑΑΕ να εξετάσει το ζήτημα του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, που είχε την υψηλότερη βάση εισαγωγής και άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, το οποίο ο κύριος Γαβρόγλου κατήργησε με το “έτσι θέλω”, όπως και αυτό του Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων στη Λάρισα.»
Τα παραπάνω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, προς την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τη δημιουργία της νέας ανεξάρτητης Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και άλλες διατάξεις, προσθέτοντας:
Η ΕΘΑΑΕ
«Είχα τονίσει ως εισηγητής στο νομοσχέδιο των συγχωνεύσεων, αναφορικά με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΕΚΠΑ και το ΓΠΑ, ότι ήταν λάθος της προηγούμενης Κυβέρνησης η απαξίωση της ανεξάρτητης αρχής αξιολόγησης και είχα επισημάνει ότι, επί ημερών μας, θα ενισχύσουμε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με κριτήρια καταλληλότητας, διασυνδέοντας, συγχρόνως, τις σπουδές με την αγορά εργασίας και την περιφερειακή ανάπτυξη.
Προς αυτή την κατεύθυνση κάνουμε σήμερα ένα σημαντικό βήμα, μετεξελίσσοντας την ΑΔΙΠ στην ΕΘΑΑΕ και αναστέλλοντας τη λειτουργία συγκεκριμένων νέων τμημάτων που θα παρήγαγαν ανέργους και θα καθίσταντο δημοσιονομικά ασύμφορα σε βάθος χρόνου».
Τα πτυχία των κολλεγίων
Περαιτέρω, ο Λαρισαίος πολιτικός, με αφορμή την αναγνώριση των πτυχίων των κολλεγίων, αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις αναγνώρισης πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ, σημειώνοντας:
«Δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε από το ευρωπαϊκό δίκαιο και μας το επεσήμανε, σχετικά, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όμως, με την αναγνώριση των συγκεκριμένων πτυχίων για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών ανοίγει ο δρόμος για την καθολική αναγνώρισή τους.
Γι’ αυτό, πρέπει να υπάρξει ανάλογο πλαίσιο εποπτείας και αξιολόγησης των σπουδών που προσφέρονται από τα κολλέγια, από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δηλαδή, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Διότι, αδικούνται οι πτυχιούχοι των κρατικών πανεπιστημίων καθώς και εκείνοι που έχουν περάσει από τη διαδικασία της αναγνώρισης του ΔΟΑΤΑΠ, η οποία καθυστερεί πάρα πολύ».
Οι καθυστερήσεις του ΔΟΑΤΑΠ και η πρόταση
Ειδικότερα, ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις σε σχέση με την προκήρυξη των εκπαιδευτικών, τονίζοντας:
«Όποιος έχει μεταπτυχιακό, παίρνει επιπλέον 20 μόρια τα οποία είναι καθοριστικά για την κατάληψη της θέσης. Ωστόσο, στον ΔΟΑΤΑΠ σημειώνονται διαρκώς καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα να κρατούνται πολλοί υποψήφιοι σε ομηρία! Τι θα κάνετε με αυτό;
Πρότασή μου είναι να καταθέσουν οι υποψήφιοι τις αιτήσεις τους και όταν έρθει η αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ να την προσθέσουν. Γιατί οι πίνακες “κλειδώνουν” για δύο χρόνια».
Ρύθμιση υπέρ των πολυτέκνων
Τέλος, ο κ. Κέλλας επανέφερε την πρότασή του για τις μετεγγραφές των τέκνων πολύτεκνων οικογενειών, υπογραμμίζοντας:
«Με αφορμή τη διάταξη για τη βελτίωση της νομοθεσίας των μεταθέσεων πολύτεκνων εκπαιδευτικών, θα ήθελα να εισαγάγετε πρόβλεψη για τις μετεγγραφές των παιδιών των πολύτεκνων που σπουδάζουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επειδή είμαστε η παράταξη και η κυβέρνηση που στηρίζουν την ελληνική οικογένεια έμπρακτα, σας ζητώ να μην χάσουμε άλλο χρόνο και να φέρετε τη συγκεκριμένη διάταξη εδώ και τώρα!».
Τα παραπάνω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, προς την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τη δημιουργία της νέας ανεξάρτητης Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και άλλες διατάξεις, προσθέτοντας:
Η ΕΘΑΑΕ
«Είχα τονίσει ως εισηγητής στο νομοσχέδιο των συγχωνεύσεων, αναφορικά με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΕΚΠΑ και το ΓΠΑ, ότι ήταν λάθος της προηγούμενης Κυβέρνησης η απαξίωση της ανεξάρτητης αρχής αξιολόγησης και είχα επισημάνει ότι, επί ημερών μας, θα ενισχύσουμε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με κριτήρια καταλληλότητας, διασυνδέοντας, συγχρόνως, τις σπουδές με την αγορά εργασίας και την περιφερειακή ανάπτυξη.
Προς αυτή την κατεύθυνση κάνουμε σήμερα ένα σημαντικό βήμα, μετεξελίσσοντας την ΑΔΙΠ στην ΕΘΑΑΕ και αναστέλλοντας τη λειτουργία συγκεκριμένων νέων τμημάτων που θα παρήγαγαν ανέργους και θα καθίσταντο δημοσιονομικά ασύμφορα σε βάθος χρόνου».
Τα πτυχία των κολλεγίων
Περαιτέρω, ο Λαρισαίος πολιτικός, με αφορμή την αναγνώριση των πτυχίων των κολλεγίων, αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις αναγνώρισης πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ, σημειώνοντας:
«Δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε από το ευρωπαϊκό δίκαιο και μας το επεσήμανε, σχετικά, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όμως, με την αναγνώριση των συγκεκριμένων πτυχίων για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών ανοίγει ο δρόμος για την καθολική αναγνώρισή τους.
Γι’ αυτό, πρέπει να υπάρξει ανάλογο πλαίσιο εποπτείας και αξιολόγησης των σπουδών που προσφέρονται από τα κολλέγια, από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δηλαδή, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Διότι, αδικούνται οι πτυχιούχοι των κρατικών πανεπιστημίων καθώς και εκείνοι που έχουν περάσει από τη διαδικασία της αναγνώρισης του ΔΟΑΤΑΠ, η οποία καθυστερεί πάρα πολύ».
Οι καθυστερήσεις του ΔΟΑΤΑΠ και η πρόταση
Ειδικότερα, ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις σε σχέση με την προκήρυξη των εκπαιδευτικών, τονίζοντας:
«Όποιος έχει μεταπτυχιακό, παίρνει επιπλέον 20 μόρια τα οποία είναι καθοριστικά για την κατάληψη της θέσης. Ωστόσο, στον ΔΟΑΤΑΠ σημειώνονται διαρκώς καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα να κρατούνται πολλοί υποψήφιοι σε ομηρία! Τι θα κάνετε με αυτό;
Πρότασή μου είναι να καταθέσουν οι υποψήφιοι τις αιτήσεις τους και όταν έρθει η αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ να την προσθέσουν. Γιατί οι πίνακες “κλειδώνουν” για δύο χρόνια».
Ρύθμιση υπέρ των πολυτέκνων
Τέλος, ο κ. Κέλλας επανέφερε την πρότασή του για τις μετεγγραφές των τέκνων πολύτεκνων οικογενειών, υπογραμμίζοντας:
«Με αφορμή τη διάταξη για τη βελτίωση της νομοθεσίας των μεταθέσεων πολύτεκνων εκπαιδευτικών, θα ήθελα να εισαγάγετε πρόβλεψη για τις μετεγγραφές των παιδιών των πολύτεκνων που σπουδάζουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επειδή είμαστε η παράταξη και η κυβέρνηση που στηρίζουν την ελληνική οικογένεια έμπρακτα, σας ζητώ να μην χάσουμε άλλο χρόνο και να φέρετε τη συγκεκριμένη διάταξη εδώ και τώρα!».