Καραμανλής: Έτοιμο ένα πρώτο σχέδιο νόμου για το προσωπικό Ασφαλείας
"Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι έτοιμο και έχει ήδη στείλει στον υπουργό Επικρατείας κ. Γεραπετρίτη ένα πρώτο σχέδιο για το θέμα του προσωπικού Ασφαλείας" δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.
"Το σκεπτικό πρόσθεσε -και θέλω να το ξεκαθαρίσω- είναι ότι εμείς δεν θα νομοθετήσουμε στο γόνατο. Διότι, ακούω διάφορους σήμερα να λένε “για ποιο λόγο δεν τo έχετε κάνει ακόμα;”. Είναι μία διαδικασία η οποία θέλει πολύ μεγάλη προσοχή. Να είμαστε συνεπείς με το Σύνταγμα. Να μην έχουμε προβλήματα αντισυνταγματικότητας. Και θέλουμε να πάρουμε πρακτικές που συμβαίνουν σε άλλες χώρες που έχουν ομοιότητες με την Ελλάδα, όπως η Ιταλία και η Γαλλία. Επομένως, όταν νομοθετήσουμε - που θα νομοθετήσουμε πολύ γρήγορα - θέλουμε ο νόμος αυτός να είναι εφαρμόσιμος και να μην έχουμε το κακό παράδειγμα να ψηφίζεται ένας νόμος που δεν εφαρμόζεται.
Επίσης να πω ότι ο νόμος αυτός δεν σημαίνει ότι θα λειτουργεί για παράδειγμα το Μετρό καθόλη την διάρκεια της ημέρας, όταν θα έχουμε απεργία. Θα γίνονται σε συγκεκριμένες διαδρομές, με συγκεκριμένους συρμούς, συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο κ Καραμανλής ανακοίνωσε επίσης ότι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι μία ιδιωτική εταιρεία και δεν έχει ευθύνη για αυτή την ιστορία, έπειτα από συνεννόηση με το υπουργείο, θα αποζημιώσει όσους έχουν πάρει εισιτήριο, το επιβατικό κοινό που ταλαιπωρήθηκε, δηλαδή, σήμερα. Διότι, πλέον, πρέπει να καταλάβουμε ότι δε μπορούν να ταλαιπωρούνται οι πολλοί για τα καπρίτσια και για τους τσαμπουκάδες κάποιων λίγων συνδικαλιστών».
Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών «αυτή η απεργία έγινε για το ασφαλιστικό. Αυτό σημαίνει πως έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει, όπως είχαν ειδοποιήσει π.χ. οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ και στα λεωφορεία ότι θα απεργήσουν. Κι έτσι, ο κόσμος ήξερε ότι αυτά τα μέσα δεν θα λειτουργούσαν κι έκανε άλλον προγραμματισμό. Τι έγινε όμως στην περίπτωση του ΟΣΕ; Δεν ειδοποίησαν ότι θα κάνουν απεργία. Λυπάμαι που το λέω. Τα σωματεία που ξεσήκωσαν αυτή την ιστορία είναι οι κλειδούχοι και σταθμάρχες. Μια συγκεκριμένη ομάδα συνδικαλιστών, όχι όλοι οι εργαζόμενοι.
Δεν αληθεύει ότι είχαν ειδοποιήσει. Διότι έπρεπε 24 ώρες πριν να έχουν βγάλει ανακοίνωση και θα την είχαν όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, θα την είχαν και όλα τα Υπουργεία, θα την είχε και όλος ο κόσμος. Επομένως, τι έγινε; Έγινε και πάλι ένα παιχνίδι, το οποίο τελικά ταλαιπωρεί όλους μας και προσβάλλει την κοινή λογική. Τελευταία στιγμή, κι ενώ ο κόσμος περίμενε στις αποβάθρες, κι ενώ δεν είχαν ειδοποιηθεί, μια χούφτα εργαζομένων, μια χούφτα συνδικαλιστών αποφάσισε με το έτσι θέλω να πάει να κλειδώσει και να μπλοκάρει το αμαξοστάσιο.
Τώρα, τι κάναμε εμείς. Εμείς, από το πρωί συνεννοηθήκαμε με τον κ. πρωθυπουργό. Εγώ, αμέσως πήγα στο Μέγαρο Μαξίμου και βγήκαμε και είπαμε ότι δεν θα ανεχθούμε να παρακωλύεται η συγκοινωνία. Και θα εφαρμόσουμε το νόμο. Κι αν δεν αδειάσουν τις ράγες, κι αν δεν ξεμπλοκάρουν το αμαξοστάσιο, θα πάρουμε όλα τα μέτρα που μας δίνει ο νόμος όταν γίνεται παρακώλυση συγκοινωνίας, κι όταν γίνεται κατάληψη σε εργασιακό χώρο. Υπήρξε παρακώλυση συγκοινωνίας και κατάληψη. Γιατί κυκλοφορούν τρένα μετά το μεσημέρι; Μετά τις 15:15; Προφανώς, υπήρξε παρακώλυση. Δεν είχαμε ειδοποιηθεί ότι θα απεργήσουν. Εμείς δεν είμαστε εναντίον στο δικαίωμα της απεργίας. Αυτό είναι ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζόμενων. Αυτό που ζητά η Πολιτεία, κι αυτό που επιτάσσει η κοινή λογική, είναι να δίνεται αρκετός χρόνος ειδοποίησης. Όταν λοιπόν τους είπαμε ότι θα κινήσουμε τις διαδικασίες του αυτοφώρου – γιατί αμέσως πήγε ο πρόεδρος του ΟΣΕ κάτω και τους είπε “ή ανοίγετε τον Σταθμό ή θα έχετε τις επιπτώσεις του νόμου” - αμέσως άνοιξε ο Σταθμός. Αυτά που ακούσαμε πριν από λίγο (από τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών) δυστυχώς προσβάλλουν και την κοινή λογική και τη νοημοσύνη των πολιτών».
"Το σκεπτικό πρόσθεσε -και θέλω να το ξεκαθαρίσω- είναι ότι εμείς δεν θα νομοθετήσουμε στο γόνατο. Διότι, ακούω διάφορους σήμερα να λένε “για ποιο λόγο δεν τo έχετε κάνει ακόμα;”. Είναι μία διαδικασία η οποία θέλει πολύ μεγάλη προσοχή. Να είμαστε συνεπείς με το Σύνταγμα. Να μην έχουμε προβλήματα αντισυνταγματικότητας. Και θέλουμε να πάρουμε πρακτικές που συμβαίνουν σε άλλες χώρες που έχουν ομοιότητες με την Ελλάδα, όπως η Ιταλία και η Γαλλία. Επομένως, όταν νομοθετήσουμε - που θα νομοθετήσουμε πολύ γρήγορα - θέλουμε ο νόμος αυτός να είναι εφαρμόσιμος και να μην έχουμε το κακό παράδειγμα να ψηφίζεται ένας νόμος που δεν εφαρμόζεται.
Επίσης να πω ότι ο νόμος αυτός δεν σημαίνει ότι θα λειτουργεί για παράδειγμα το Μετρό καθόλη την διάρκεια της ημέρας, όταν θα έχουμε απεργία. Θα γίνονται σε συγκεκριμένες διαδρομές, με συγκεκριμένους συρμούς, συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο κ Καραμανλής ανακοίνωσε επίσης ότι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι μία ιδιωτική εταιρεία και δεν έχει ευθύνη για αυτή την ιστορία, έπειτα από συνεννόηση με το υπουργείο, θα αποζημιώσει όσους έχουν πάρει εισιτήριο, το επιβατικό κοινό που ταλαιπωρήθηκε, δηλαδή, σήμερα. Διότι, πλέον, πρέπει να καταλάβουμε ότι δε μπορούν να ταλαιπωρούνται οι πολλοί για τα καπρίτσια και για τους τσαμπουκάδες κάποιων λίγων συνδικαλιστών».
Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών «αυτή η απεργία έγινε για το ασφαλιστικό. Αυτό σημαίνει πως έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει, όπως είχαν ειδοποιήσει π.χ. οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ και στα λεωφορεία ότι θα απεργήσουν. Κι έτσι, ο κόσμος ήξερε ότι αυτά τα μέσα δεν θα λειτουργούσαν κι έκανε άλλον προγραμματισμό. Τι έγινε όμως στην περίπτωση του ΟΣΕ; Δεν ειδοποίησαν ότι θα κάνουν απεργία. Λυπάμαι που το λέω. Τα σωματεία που ξεσήκωσαν αυτή την ιστορία είναι οι κλειδούχοι και σταθμάρχες. Μια συγκεκριμένη ομάδα συνδικαλιστών, όχι όλοι οι εργαζόμενοι.
Δεν αληθεύει ότι είχαν ειδοποιήσει. Διότι έπρεπε 24 ώρες πριν να έχουν βγάλει ανακοίνωση και θα την είχαν όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, θα την είχαν και όλα τα Υπουργεία, θα την είχε και όλος ο κόσμος. Επομένως, τι έγινε; Έγινε και πάλι ένα παιχνίδι, το οποίο τελικά ταλαιπωρεί όλους μας και προσβάλλει την κοινή λογική. Τελευταία στιγμή, κι ενώ ο κόσμος περίμενε στις αποβάθρες, κι ενώ δεν είχαν ειδοποιηθεί, μια χούφτα εργαζομένων, μια χούφτα συνδικαλιστών αποφάσισε με το έτσι θέλω να πάει να κλειδώσει και να μπλοκάρει το αμαξοστάσιο.
Τώρα, τι κάναμε εμείς. Εμείς, από το πρωί συνεννοηθήκαμε με τον κ. πρωθυπουργό. Εγώ, αμέσως πήγα στο Μέγαρο Μαξίμου και βγήκαμε και είπαμε ότι δεν θα ανεχθούμε να παρακωλύεται η συγκοινωνία. Και θα εφαρμόσουμε το νόμο. Κι αν δεν αδειάσουν τις ράγες, κι αν δεν ξεμπλοκάρουν το αμαξοστάσιο, θα πάρουμε όλα τα μέτρα που μας δίνει ο νόμος όταν γίνεται παρακώλυση συγκοινωνίας, κι όταν γίνεται κατάληψη σε εργασιακό χώρο. Υπήρξε παρακώλυση συγκοινωνίας και κατάληψη. Γιατί κυκλοφορούν τρένα μετά το μεσημέρι; Μετά τις 15:15; Προφανώς, υπήρξε παρακώλυση. Δεν είχαμε ειδοποιηθεί ότι θα απεργήσουν. Εμείς δεν είμαστε εναντίον στο δικαίωμα της απεργίας. Αυτό είναι ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζόμενων. Αυτό που ζητά η Πολιτεία, κι αυτό που επιτάσσει η κοινή λογική, είναι να δίνεται αρκετός χρόνος ειδοποίησης. Όταν λοιπόν τους είπαμε ότι θα κινήσουμε τις διαδικασίες του αυτοφώρου – γιατί αμέσως πήγε ο πρόεδρος του ΟΣΕ κάτω και τους είπε “ή ανοίγετε τον Σταθμό ή θα έχετε τις επιπτώσεις του νόμου” - αμέσως άνοιξε ο Σταθμός. Αυτά που ακούσαμε πριν από λίγο (από τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών) δυστυχώς προσβάλλουν και την κοινή λογική και τη νοημοσύνη των πολιτών».