Κεραμέως: Σύνδεση μείωσης διδάκτρων με τηλεκπαίδευση
«Όλα ανοιχτά για την λειτουργία σχολείων» Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας
Όλα τα σενάρια για το πότε και εάν θα επαναλειτουργήσουν τα σχολεία άφησε ανοικτά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. «Σε αυτή την κρίση ακούμε την άποψη των ειδικών» ανέφερε στον ΣΚΑΙ, επισημαίνοντας πως «δεν έχει ληφθεί καμία οριστική απόφαση για λειτουργία των σχολείων μετά το Πάσχα. Εξετάζεται παράταση της απαγόρευσης λειτουργίας. Περιμένουμε συστάσεις για το πότε θα επανέλθουμε σε κανονικότητα».
Όπως είπε «ο κ. Τσιόδρας είναι αισιόδοξος, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε εφησυχασμό. Ο Απρίλιος είναι κρίσιμος μήνας. Τώρα θα κριθούν όλα». Σημείωσε ότι «εξετάζουμε όλα τα σενάρια. Θα πάμε σταδιακά σε κάποια ομαλότητα. Βασική επιδίωξή μας είναι να γίνουν οι Πανελλαδικές πιο κοντά στον Ιούνιο».
Για το λόγο αυτό επανέλαβε πως θα προβλεφθεί μείωση της εξεταστέας ύλης, προκειμένου να αφαιρεθεί το άγχος από τα παιδιά, καθώς και η πιθανή παράταση του σχολικού έτους. «Πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και μετά να μειώσουμε την αναστάτωση των μαθητών» σημείωσε η κυρία Κεραμέως.
Όπως είπε με τα σημερινά δεδομένα, οι μαθητές θα έχουν χάσει διδακτικό χρόνο 4,5 εβδομάδων, με εξαίρεση εκείνων σε Ηλεία, Αχαΐα και Ζάκυνθο που τα σχολεία έκλεισαν νωρίτερα και θα έχουν χάσει 5,5 μήνες. «Αυτός ο χρόνος μπορεί να καλυφθεί» τόνισε η υπουργός, επαναλαμβάνοντας πως σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί θα κατευθυνθούν.
Δίδακτρα
Θέμα ωρών αποτελεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την απαλλαγή από τα δίδακτρα σε ιδιωτικές μονάδες εκπαίδευσης είτε πρόκειται για σχολεία ή για φροντιστήρια και ΙΕΚ, σύμφωνα με την υπουργό. Βέβαιο χαρακτήρισε πως δεν θα χρεωθούν κάποιες υπηρεσίες όπως για παράδειγμα η μεταφορά μαθητών ή η σίτιση από τη στιγμή που οι μονάδες δεν λειτουργούν.
Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα των μηνιαίων διδάκτρων, που ορισμένες οικογένειες έχουν μάλιστα προκαταβάλει. Στο σημείο αυτό η κυρία Κεραμέως άφησε να εννοηθεί πως πιθανά να συνδεθεί η μείωση των διδάκτρων με το βαθμό που οι μονάδες παρέχουν όλο αυτό το διάστημα τηλεκπαίδευση. «Να δούμε σε τι βαθμό παρέχεται» ανέφερε, υποστηρίζοντας πως όπου δεν παρέχεται η αντιμετώπιση θα είναι διαφορετική. «Και ο νοών νοείτο» είπε.
Όπως είπε «ο κ. Τσιόδρας είναι αισιόδοξος, αλλά δεν μπορούμε να έχουμε εφησυχασμό. Ο Απρίλιος είναι κρίσιμος μήνας. Τώρα θα κριθούν όλα». Σημείωσε ότι «εξετάζουμε όλα τα σενάρια. Θα πάμε σταδιακά σε κάποια ομαλότητα. Βασική επιδίωξή μας είναι να γίνουν οι Πανελλαδικές πιο κοντά στον Ιούνιο».
Για το λόγο αυτό επανέλαβε πως θα προβλεφθεί μείωση της εξεταστέας ύλης, προκειμένου να αφαιρεθεί το άγχος από τα παιδιά, καθώς και η πιθανή παράταση του σχολικού έτους. «Πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και μετά να μειώσουμε την αναστάτωση των μαθητών» σημείωσε η κυρία Κεραμέως.
Όπως είπε με τα σημερινά δεδομένα, οι μαθητές θα έχουν χάσει διδακτικό χρόνο 4,5 εβδομάδων, με εξαίρεση εκείνων σε Ηλεία, Αχαΐα και Ζάκυνθο που τα σχολεία έκλεισαν νωρίτερα και θα έχουν χάσει 5,5 μήνες. «Αυτός ο χρόνος μπορεί να καλυφθεί» τόνισε η υπουργός, επαναλαμβάνοντας πως σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί θα κατευθυνθούν.
Δίδακτρα
Θέμα ωρών αποτελεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την απαλλαγή από τα δίδακτρα σε ιδιωτικές μονάδες εκπαίδευσης είτε πρόκειται για σχολεία ή για φροντιστήρια και ΙΕΚ, σύμφωνα με την υπουργό. Βέβαιο χαρακτήρισε πως δεν θα χρεωθούν κάποιες υπηρεσίες όπως για παράδειγμα η μεταφορά μαθητών ή η σίτιση από τη στιγμή που οι μονάδες δεν λειτουργούν.
Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα των μηνιαίων διδάκτρων, που ορισμένες οικογένειες έχουν μάλιστα προκαταβάλει. Στο σημείο αυτό η κυρία Κεραμέως άφησε να εννοηθεί πως πιθανά να συνδεθεί η μείωση των διδάκτρων με το βαθμό που οι μονάδες παρέχουν όλο αυτό το διάστημα τηλεκπαίδευση. «Να δούμε σε τι βαθμό παρέχεται» ανέφερε, υποστηρίζοντας πως όπου δεν παρέχεται η αντιμετώπιση θα είναι διαφορετική. «Και ο νοών νοείτο» είπε.