Γεραπετρίτης: Άνοιγμα εκκλησιών για ατομική λατρεία
Γεραπετριτης_
Πολιτική

Γεραπετρίτης: Άνοιγμα εκκλησιών για ατομική λατρεία

«Στην συνέχεια θα ανοίξουν για κυριακάτικες Λειτουργίες»

Τα σχολεία θα ανοίξουν σταδιακά, μόνο υπό τους όρους των ειδικών, δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ενώ μιλώντας για τις εκκλησίες σημείωσε ότι σε πρώτη φάση θα ανοίξουν για ατομική προσευχή και σε δεύτερη φάση για τη διενέργεια των κυριακάτικων Λειτουργιών.

Μιλώντας στο «kontra» ο υπουργός Επικρατείας εξήρε τη στάση της Εκκλησίας λέγοντας ότι «αντιλαμβάνομαι ότι έγιναν πολύ μεγάλες παραχωρήσεις σε σχέση με ζητήματα που έχουν να κάνουν και με τη δογματική ακεραιότητα της Εκκλησίας και της πίστης, ιδιαιτέρως θέλω να επισημάνω τη συγκυρία του Πάσχα, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ορθόδοξη στιγμή. Άρα, αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό ήταν να υπάρχει αυτού του τύπου η αυτοπειθαρχία, θέλω γνήσια να εξάρω τη συμμετοχή της Εκκλησίας και του Μακαριωτάτου στο ζήτημα».

Εν συνεχεία επιβεβαίωσε ότι, «πράγματι, με το πρώτο κύμα, με το πρώτο άνοιγμα, θα έχουμε τις εκκλησίες ανοικτές για το κοινό, για ατομική λατρεία, θα μπορεί ο καθένας να επισκέπτεται την εκκλησία με τους όρους που θα προβλέπονται για τη αποφυγή συγχρωτισμού για ατομική λατρεία».

«Σε μια δεύτερη φάση που δεν θα είναι ιδιαίτερα αργότερα, θα έχουμε τη διενέργεια των κυριακάτικων Λειτουργιών, οι οποίες θα γίνονται με την παρουσία των πιστών», συμπλήρωσε και πρόσθεσε: «Βεβαίως θα υπάρχουν όρια και κανόνες, έτσι ώστε να μην υπάρχει και πολύ κοντινή συναναστροφή εντός των ναών και βεβαίως να μην υπερβαίνουμε κάποια ανώτατα όρια συμμετοχής πιστών, που θα δημιουργούσαν συνθήκες νέας εξάπλωσης και υποτροπής του ιού»

Επίσης διαβεβαίωσε ότι «θα υπάρξει ισόρροπο μείγμα εκ μέρους της Πολιτείας και στο πλαίσιο των καλών σχέσεων που υπάρχουν με την Εκκλησία, για το πώς θα λειτουργήσουν οι εκκλησίες τις κυριακάτικες Λειτουργίες τους».

Όσον αφορά τα σχολεία είπε ότι κάθε βαθμίδα έχει τις ιδιαιτερότητές της: Επί παραδείγματι, είναι διαφορετικές οι ανάγκες που εμφανίζονται στο πανεπιστήμιο, που δεν εμφανίζεται άμεσα αναγκαία η επιστροφή στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα», ενώ τόνισε πως «είναι άλλες οι ανάγκες της Γ' Λυκείου: Τα παιδιά θα πρέπει να επιστρέψουν στα θρανία, έτσι ώστε, ακόμη και εκείνα τα παιδιά τα οποία δεν έχουν πάρα πολύ άμεση, ή γρήγορη, ή δυνατή πρόσβαση στο διαδίκτυο, να καλύψουν τα όποια κενά έχουν δημιουργηθεί, να υπάρχει η ισότητα των όπλων όταν φθάσει η ώρα των πανελλαδικών».

Από εκεί και πέρα βεβαίως, άλλες είναι οι ανάγκες του Γυμνασίου και των υπόλοιπων τάξεων, του Λυκείου, και άλλες οι ανάγκες των παιδιών του Δημοτικού, διότι «τα παιδιά του Δημοτικού έχουν πολύ χαλαρότερη κατανόηση των κανόνων ατομικής υγιεινής και ευθύνης, δύσκολα επιβάλεις σε μικρά παιδιά τον τρόπο ζωής που θέλουμε να φέρουμε σε αυτήν τη νέα καθημερινότητα».

'Αρα, συμπέρανε ο υπουργός, «είναι πολύ διαβαθμισμένα τα δεδομένα, είναι μια πολυ-παραγοντική εξίσωση. Τα σχολεία θα ανοίξουν, πρέπει να ανοίξουν. Θα ανοίξουν σταδιακά, κατά φάσεις, κατά τάξη. Σύμφωνα με τον Γ. Γεραπετρίτη, δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι χώρες, ακόμη και εκείνες που βρίσκονται σε πολύ χειρότερη υγειονομικά στάθμη, ανοίγουν τα σχολεία τους υπό όρους και προϋποθέσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Επικρατείας διαβεβαίωσε τους Έλληνες πολίτες, ότι «με ιδιαίτερη συνέπεια και φειδώ η ελληνική Πολιτεία θα ανοίξει τα σχολεία, χωρίς εκπτώσεις στη δημόσια υγεία των παιδιών, μόνο υπό τους όρους και τις συνθήκες που θα μας υποδείξουν οι αρμόδιοι υγειονομικοί παράγοντες». 'Αρα, θα υπάρξουν «νέοι, αυστηροί κανόνες για το άνοιγμα των σχολείων κατά στάδια» και για διάστημα το οποίο θα προσδιοριστεί ειδικότερα από το υπουργείο Παιδείας τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα