Κεφαλίδου: Αιφνιδιασμός και αλαζονεία σκιάζουν την εθνική προσπάθεια στην Παιδεία
Για αιφνιδιασμό και αλαζονεία αντί θεσμικά ορθής και μεθοδικής προετοιμασίας, έκανε λόγο η βουλευτής Δράμας του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου κατά τη διάρκεια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, όπου συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση της προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων.
«Η αλαζονεία της εξουσίας δεν επιτρέπει στο Υπουργείο Παιδείας να δει με καθαρή ματιά τα ζητήματα της Παιδείας και να λάβει έγκαιρα τις σωστές αποφάσεις, και τελικά, σκιάζει τη σπουδαία προσπάθεια που κάνει η χώρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας», είπε χαρακτηριστικά η Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, επισημαίνοντας πως το Υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να αποφύγει τη δυσαρέσκεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και μεγάλης μερίδας των γονέων, το διχασμό της κοινωνίας και την αμφισβήτηση των προθέσεών του.
«Θα μπορούσε εάν λειτουργούσε θεσμικά, συγκροτημένα και συντονισμένα, με αναλυτικό σχεδιασμό που όφειλε να έχει έτοιμο από το τέλος Μαρτίου, με έγκαιρη γνωστοποίηση των επιλογών του, και διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς και τα κόμματα.
Κανείς δεν θέλει να μείνει πίσω ούτε ένας μαθητής. Οι επιλογές της ψηφιακής εποχής πολλές. Πρώτοι εμείς δημιουργήσαμε το “Ψηφιακό Σχολείο” και σήμερα η εκπαίδευση λειτουργεί εξ αποστάσεως ασύγχρονα ή σύγχρονα με αυτές τις πλατφόρμες, τα δεδομένα και τα περιεχόμενα. Καμία σχέση όμως δεν έχει αυτό, με την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος χωρίς κανόνες, προδιαγραφές, περιορισμούς εκθέτοντας ανήλικους μαθητές», είπε στη συνέχεια η βουλευτίνα του Κινήματος Αλλαγής, προσθέτοντας στη συνέχεια τα εξής:
«Η ηγεσία του Υπουργείου όμως επέλεξε να αιφνιδιάσει με τροπολογία άμεσης εφαρμογής, ενός μέτρου που όφειλε, πριν έρθει στη Βουλή, να έχει τουλάχιστον τηρήσει τις απαραίτητες νόμιμες διαδικασίες. Όσο αγαθές προθέσεις και αν έχει το Υπουργείο, ο σκοπός, ακόμα κι αν είναι νόμιμος, δεν αγιάζει τα μέσα! Δεν μπορεί να δικαιολογήσει παραλείψεις που αποπνέουν περιφρόνηση των δημοκρατικών θεσμών και, εν τέλει, των πολιτών.»
«Η αλαζονεία της εξουσίας δεν επιτρέπει στο Υπουργείο Παιδείας να δει με καθαρή ματιά τα ζητήματα της Παιδείας και να λάβει έγκαιρα τις σωστές αποφάσεις, και τελικά, σκιάζει τη σπουδαία προσπάθεια που κάνει η χώρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας», είπε χαρακτηριστικά η Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, επισημαίνοντας πως το Υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να αποφύγει τη δυσαρέσκεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και μεγάλης μερίδας των γονέων, το διχασμό της κοινωνίας και την αμφισβήτηση των προθέσεών του.
«Θα μπορούσε εάν λειτουργούσε θεσμικά, συγκροτημένα και συντονισμένα, με αναλυτικό σχεδιασμό που όφειλε να έχει έτοιμο από το τέλος Μαρτίου, με έγκαιρη γνωστοποίηση των επιλογών του, και διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς και τα κόμματα.
Κανείς δεν θέλει να μείνει πίσω ούτε ένας μαθητής. Οι επιλογές της ψηφιακής εποχής πολλές. Πρώτοι εμείς δημιουργήσαμε το “Ψηφιακό Σχολείο” και σήμερα η εκπαίδευση λειτουργεί εξ αποστάσεως ασύγχρονα ή σύγχρονα με αυτές τις πλατφόρμες, τα δεδομένα και τα περιεχόμενα. Καμία σχέση όμως δεν έχει αυτό, με την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος χωρίς κανόνες, προδιαγραφές, περιορισμούς εκθέτοντας ανήλικους μαθητές», είπε στη συνέχεια η βουλευτίνα του Κινήματος Αλλαγής, προσθέτοντας στη συνέχεια τα εξής:
«Η ηγεσία του Υπουργείου όμως επέλεξε να αιφνιδιάσει με τροπολογία άμεσης εφαρμογής, ενός μέτρου που όφειλε, πριν έρθει στη Βουλή, να έχει τουλάχιστον τηρήσει τις απαραίτητες νόμιμες διαδικασίες. Όσο αγαθές προθέσεις και αν έχει το Υπουργείο, ο σκοπός, ακόμα κι αν είναι νόμιμος, δεν αγιάζει τα μέσα! Δεν μπορεί να δικαιολογήσει παραλείψεις που αποπνέουν περιφρόνηση των δημοκρατικών θεσμών και, εν τέλει, των πολιτών.»