«Επεξεργαζόμαστε μια αναλυτική πρόταση, η οποία θα αφορά στη διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων, για τους μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις», ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απαντώντας νωρίτερα στη Βουλή, σε επίκαιρες ερωτήσεις που είχαν καταθέσει ο Κλέων Γρηγοριάδης από το ΜέΡΑ25 και ο Ιωάννης Δελής από το ΚΚΕ, για την κατάργηση των καλλιτεχνικών από το ωρολόγιο πρόγραμμα στο Λύκειο.

«Επεξεργαζόμαστε αναλυτική πρόταση για ενισχυτική διδασκαλία -δύο με τέσσερις- μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος, προκειμένου ακριβώς το σχολείο να επιτελέσει τον ρόλο του. Μιλάμε για τη διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων, όχι μόνο για το σχέδιο αλλά και για τη μουσική και για τις γλώσσες. Για όλα αυτά που έχει ευθύνη η Πολιτεία και οφείλουμε συλλογικά να δούμε πως θα διασφαλίσουμε ότι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, θα διδάσκονται στο σχολείο, όπως πρέπει», υπογράμμισε η υπουργός. «Μας απασχολούν όλα τα μαθήματα. Γίνεται συζήτηση τώρα για το σχέδιο αλλά κανείς δεν αναρωτήθηκε για τη μουσική, για την αρμονία, για τα Ισπανικά, για τα Ιταλικά», είπε η Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός ενημέρωσε τους βουλευτές ότι έχει συγκροτηθεί Καλλιτεχνική Επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται συνολικές προτάσεις για το πως θα ενισχυθούν ουσιαστικά οι τέχνες στο σχολείο. «Αν μόλις το 2% επιλέγει Μουσική στην Α΄Λυκείου, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δούμε πως θα εμφυσήσουμε τις τέχνες στις νεαρότερες ηλικίες. Η Καλλιτεχνική Επιτροπή ετοιμάζει ολοκληρωμένη πρόταση για την εμβάθυνση των τεχνών στο σχολείο. Συζητάμε επίσης με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Καλλιτεχνική Επιτροπή για τη δημιουργία μιας ζώνης πολιτισμού στο Δημοτικό με διαθεματική προσέγγιση -μουσική, καλλιτεχνικά, θέατρο- για την ενίσχυση των τεχνών στο σχολείο», είπε η Νίκη Κεραμέως, η οποία υπογράμμισε ότι οι αλλαγές αφορούν στο μάθημα επιλογής στο Λύκειο και δεν υπάρχει καμία απολύτως αλλαγή αναφορικά με τη διδασκαλία των τεχνών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. «Θα θέλαμε όλοι να έχουμε ένα ανεξάντλητο ωρολόγιο πρόγραμμα. Αλλά πολλές ευρωπαϊκές χώρες εστιάζουν στα καλλιτεχνικά στις μικρότερες τάξεις, και σε μεγαλύτερες τάξεις δεν παρέχουν τέτοια εκπαίδευση», είπε η υπουργός.