Πειραιάς: Πρώτη συνάντηση για το πρόγραμμα D.M.O – Η τουριστική ανάπτυξη σε πρώτο πλάνο
Την πρώτη διαβούλευση με εκπροσώπους φορέων της πόλης, είχαν χθες οι αρμόδιοι του Προγράμματος D.M.O. (Destination Management Organization), για την τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά, παρουσία του Δημάρχου κ. Γιάννη Μώραλη και της Αντιδημάρχου Επικοινωνίας- Προβολής και Μέσων Ενημέρωσης και Αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών Πόρων κυρίας Ανδριάνας Ζαρακέλη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.
Με τη δημιουργία του Οργανισμού ο οποίος χρηματοδοτείται από την Ο.Χ.Ε. ξεκινάει μια σωστή και ολοκληρωμένη προσπάθεια για την τουριστική προβολή και την ανάπτυξη του Πειραιά, η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του Πειραιά, η τοποθέτησή του στη διεθνή και εσωτερική τουριστική αγορά ως αναγνωρίσιμου τουριστικού προορισμού, καθώς και η ανάδειξη της ταυτότητά του, ως πολιτιστικού και επιχειρηματικού προορισμού, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας της πόλης.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, κατά την ομιλία του, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι η προσπάθεια όλων είναι να γίνει ο Πειραιάς ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός, σημειώνοντας πως για να υπάρξουν οφέλη από τον τουρισμό πρέπει να γίνει ο Πειραιάς λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας.
Ο κ. Μώραλης τόνισε στη συνέχεια πως η Δημοτική Αρχή από την πρώτη θητεία της το 2014, προχώρησε σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης και προβολής, σημειώνοντας: «Με την υποστήριξη του Βαγγέλη Μαρινάκη ο Δήμος δημιούργησε την καμπάνια Destination Piraeus, έτσι ώστε ο Πειραιάς να γίνει αυτόνομος τουριστικός προορισμός και να σταματήσει να αποτελεί πέρασμα. Ήδη έχουμε διανείμει περίπου 2.000.000 ενημερωτικούς οδηγούς σε τουρίστες στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ εκπονήσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής δράσης, το οποίο έχει λάβει την έγκριση του ΕΟΤ. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα ωστόσο η προσπάθεια συνεχίζεται, καθώς αξιοποιούμε κάθε δυνατό χρηματοδοτικό εργαλείο, είτε από Ευρωπαϊκά προγράμματα είτε άλλα για να το πετύχουμε και ένα από αυτά είναι το D.M.O. Τα εργαλεία αυτά θα μας βοηθήσουν να δούμε τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η πόλη από τον τουρισμό».
Ο κ. Μώραλης επεσήμανε πως στο πλαίσιο αυτό, οι πόροι που έχει εξασφαλίσει η Δημοτική Αρχή στην πρώτη θητεία από την Ο.Χ.Ε., αξιοποιούνται πλέον σε σημαντικές παρεμβάσεις στην πόλη, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού στον Πειραιά.
Χαρακτηριστικά ανέφερε πως μέσω των πόρων της Ο.Χ.Ε. μπορούμε να υποστηρίξουμε και να αναδείξουμε τον πολιτισμό, την ιστορία της πόλης, να προβάλουμε τα aρχaία μας και να τα αναδείξουμε, ώστε να γίνουν προσβάσιμα, καθώς και να προχωρήσουμε πολλές αναπλάσεις – παρεμβάσεις, όπως είναι οι Αστικές Πύλες ένα έργο που θα ξεκινάει από το λιμάνι και θα τελειώνει στη Ζέα περνώντας από το Αρχαιολογικό Μουσείο, η πλατεία Καρπάθου κ.α.
Αναφερόμενος στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και υλοποιούνται και σε άλλα που προγραμματίζονται, επεσήμανε ότι η αξιοποίηση του Πύργου, η ανάπλαση του Μικρολίμανου, η μεγάλη παρέμβαση στην Πειραϊκή – από τη Σχολή Δοκίμων μέχρι τη Φρεαττύδα – η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, τα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προμηθευτεί ο Δήμος το επόμενο εξάμηνο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Τραμ και του Μετρό σηματοδοτούν μια θετική πορεία για την πόλη. Όλα αυτά – σημείωσε – έχουν σχέση με το τουριστικό προϊόν και διαμορφώνουν μια πόλη πιο φιλική και πιο λειτουργική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Η Αντιδήμαρχος Επικοινωνίας Προβολής και Μέσων Ενημέρωσης και Αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών Πόρων κα Ανδριάνα Ζαρακέλη, τόνισε μεταξύ άλλων :
«Ο στόχος είναι ο Πειραιάς να αποτελέσει έναν ελκυστικό και ανταγωνιστικό προορισμό, ώστε οι τουρίστες και όσοι προσεγγίζουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν μια ξεχωριστή τουριστική εμπειρία.
Η λειτουργία του D.M.O. του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, η οποία ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την εδραίωση της τουριστικής στρατηγικής του Δήμου Πειραιά και για την προβολή και προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος.
Στο πλαίσιο αυτό η Δημοτική Αρχή με στόχο την επιπλέον στήριξη του τουριστικού κλάδου, εξετάζει και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αλιευτικός, ο αθλητικός, ο γαστρονομικός κ.α.».
Στη συνέχεια, ο καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Δημήτρης Κούτουλας, υπεύθυνος Μάρκετινγκ του D.M.O. ανέλυσε στους εκπροσώπους των φορέων τους στόχους του προγράμματος.
Στη διαβούλευση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά, του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, του Συλλόγου Βιβλιοχαρτοπωλών Πειραιά, της Φιλολογικής Στέγης Πειραιά, του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά, της Εφορίας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, του Ινστιτούτου Μελέτης Τοπικής Ιστορίας και Τοπικών Επιχειρήσεων, του Λιμενικού Σώματος, καθώς και στελέχη των υπηρεσιών του Δήμου.
Με τη δημιουργία του Οργανισμού ο οποίος χρηματοδοτείται από την Ο.Χ.Ε. ξεκινάει μια σωστή και ολοκληρωμένη προσπάθεια για την τουριστική προβολή και την ανάπτυξη του Πειραιά, η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του Πειραιά, η τοποθέτησή του στη διεθνή και εσωτερική τουριστική αγορά ως αναγνωρίσιμου τουριστικού προορισμού, καθώς και η ανάδειξη της ταυτότητά του, ως πολιτιστικού και επιχειρηματικού προορισμού, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας της πόλης.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, κατά την ομιλία του, τόνισε μεταξύ άλλων, ότι η προσπάθεια όλων είναι να γίνει ο Πειραιάς ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός, σημειώνοντας πως για να υπάρξουν οφέλη από τον τουρισμό πρέπει να γίνει ο Πειραιάς λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας.
Ο κ. Μώραλης τόνισε στη συνέχεια πως η Δημοτική Αρχή από την πρώτη θητεία της το 2014, προχώρησε σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης και προβολής, σημειώνοντας: «Με την υποστήριξη του Βαγγέλη Μαρινάκη ο Δήμος δημιούργησε την καμπάνια Destination Piraeus, έτσι ώστε ο Πειραιάς να γίνει αυτόνομος τουριστικός προορισμός και να σταματήσει να αποτελεί πέρασμα. Ήδη έχουμε διανείμει περίπου 2.000.000 ενημερωτικούς οδηγούς σε τουρίστες στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ εκπονήσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής δράσης, το οποίο έχει λάβει την έγκριση του ΕΟΤ. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα ωστόσο η προσπάθεια συνεχίζεται, καθώς αξιοποιούμε κάθε δυνατό χρηματοδοτικό εργαλείο, είτε από Ευρωπαϊκά προγράμματα είτε άλλα για να το πετύχουμε και ένα από αυτά είναι το D.M.O. Τα εργαλεία αυτά θα μας βοηθήσουν να δούμε τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η πόλη από τον τουρισμό».
Ο κ. Μώραλης επεσήμανε πως στο πλαίσιο αυτό, οι πόροι που έχει εξασφαλίσει η Δημοτική Αρχή στην πρώτη θητεία από την Ο.Χ.Ε., αξιοποιούνται πλέον σε σημαντικές παρεμβάσεις στην πόλη, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού στον Πειραιά.
Χαρακτηριστικά ανέφερε πως μέσω των πόρων της Ο.Χ.Ε. μπορούμε να υποστηρίξουμε και να αναδείξουμε τον πολιτισμό, την ιστορία της πόλης, να προβάλουμε τα aρχaία μας και να τα αναδείξουμε, ώστε να γίνουν προσβάσιμα, καθώς και να προχωρήσουμε πολλές αναπλάσεις – παρεμβάσεις, όπως είναι οι Αστικές Πύλες ένα έργο που θα ξεκινάει από το λιμάνι και θα τελειώνει στη Ζέα περνώντας από το Αρχαιολογικό Μουσείο, η πλατεία Καρπάθου κ.α.
Αναφερόμενος στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και υλοποιούνται και σε άλλα που προγραμματίζονται, επεσήμανε ότι η αξιοποίηση του Πύργου, η ανάπλαση του Μικρολίμανου, η μεγάλη παρέμβαση στην Πειραϊκή – από τη Σχολή Δοκίμων μέχρι τη Φρεαττύδα – η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, τα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προμηθευτεί ο Δήμος το επόμενο εξάμηνο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Τραμ και του Μετρό σηματοδοτούν μια θετική πορεία για την πόλη. Όλα αυτά – σημείωσε – έχουν σχέση με το τουριστικό προϊόν και διαμορφώνουν μια πόλη πιο φιλική και πιο λειτουργική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Η Αντιδήμαρχος Επικοινωνίας Προβολής και Μέσων Ενημέρωσης και Αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών Πόρων κα Ανδριάνα Ζαρακέλη, τόνισε μεταξύ άλλων :
«Ο στόχος είναι ο Πειραιάς να αποτελέσει έναν ελκυστικό και ανταγωνιστικό προορισμό, ώστε οι τουρίστες και όσοι προσεγγίζουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν μια ξεχωριστή τουριστική εμπειρία.
Η λειτουργία του D.M.O. του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, η οποία ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την εδραίωση της τουριστικής στρατηγικής του Δήμου Πειραιά και για την προβολή και προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος.
Στο πλαίσιο αυτό η Δημοτική Αρχή με στόχο την επιπλέον στήριξη του τουριστικού κλάδου, εξετάζει και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αλιευτικός, ο αθλητικός, ο γαστρονομικός κ.α.».
Στη συνέχεια, ο καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Δημήτρης Κούτουλας, υπεύθυνος Μάρκετινγκ του D.M.O. ανέλυσε στους εκπροσώπους των φορέων τους στόχους του προγράμματος.
Στη διαβούλευση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά, του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, του Συλλόγου Βιβλιοχαρτοπωλών Πειραιά, της Φιλολογικής Στέγης Πειραιά, του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά, της Εφορίας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, του Ινστιτούτου Μελέτης Τοπικής Ιστορίας και Τοπικών Επιχειρήσεων, του Λιμενικού Σώματος, καθώς και στελέχη των υπηρεσιών του Δήμου.