Δήμος Αθηναίων: Δημόσια διαβούλευση με φορείς της αγοράς για τον «Μεγάλο Περίπατο»
Τις προϋποθέσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος, η πρωτοβουλία αναβάθμισης του δημόσιου χώρου, να συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας της πόλης, συζήτησαν εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων αλλά και κοινωνικών και στρατηγικών εταίρων, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του δήμου Αθηναίων.
«Η Ερμού, η Βαλαωρίτου, η Βουκουρεστίου και άλλοι πεζόδρομοι της Αθήνας είναι η χειροπιαστή απόδειξη για τα οφέλη της επιχειρηματικότητας από την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου. Είναι η απόδειξη ότι ο Μεγάλος Περίπατος μάς προσφέρει μία μεγάλη ευκαιρία να μετατρέψουμε την αγορά μας σε εμπορικό προορισμό. Μας επιτρέπει να δώσουμε σε κάθε περιοχή της Αθήνας ξεχωριστή εμπορική και επιχειρηματική ταυτότητα. Και αξιοποιούμε τον Μεγάλο Περίπατο για να μπούμε σε μία νέα περίοδο επιχειρηματικότητας για την πόλη. Να αναβαθμίσουμε το επίπεδό της και να την οργανώσουμε, να την αναδείξουμε και να την ενισχύσουμε με σύγχρονα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας» τόνισε, ανοίγοντας τη δημόσια διαβούλευση, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.
Δημόσια διαβούλευση με φορείς της αγοράς για τον Μεγάλο Περίπατο
Η μελέτη επικεντρώθηκε σε έξι συγκεκριμένες περιοχές, που χωρικά περιλαμβάνονται στην έκταση που εξελίσσεται ο Μεγάλος Περίπατος. Στο πλαίσιο της παρουσίασης, τονίστηκε η ανάγκη για ανάληψη συνεργατικών δράσεων εκ μέρους της επιχειρηματικής κοινότητας, προκειμένου να πολλαπλασιαστούν τα οφέλη που θα αποκομίσει κάθε επιχείρηση που εδρεύει στην πόλη, καθώς επίσης και ο ρόλος που οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ώστε οι επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας να επωφεληθούν από την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου στην πόλη.
Σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων, οι δυνητικοί συνεργατικοί σχηματισμοί έχουν επιλεγεί με επιστημονικά κριτήρια που σχετίζονται με τον χαρακτήρα της κάθε περιοχής, την εύκολη πρόσβαση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, την ύπαρξη χώρων Τέχνης και Πολιτισμού και άλλων αξιοθέατων για τον επισκέπτη και την υψηλή συγκέντρωση επιχειρήσεων, ιδιαίτερα από συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.
Η μελέτη έχει επικεντρωθεί στις εξής περιοχές:
Την Ομόνοια όπου εδρεύει μεγάλος αριθμός εξειδικευμένων επιχειρήσεων τροφίμων.
Το Μοναστηράκι και την περιοχή της Πλάκας όπου ο επισκέπτης μπορεί να βρει πολλά καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης.
Του Κολωνακίου με βασικό χαρακτηριστικό τις πολυτελείς αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης.
Τα Εξάρχεια, με βασικό χαρακτηριστικό τους την συγκέντρωση εκδοτικών οίκων, βιβλιοπωλείων και καταστημάτων μουσικών ειδών.
Το Εμπορικό Τρίγωνο, για αγορές ειδών υπόδησης και προϊόντων δέρματος.
Τη μεγάλη αγορά της οδού Πατησίων, για είδη ένδυσης και υπόδησης.
Στόχος της πρωτοβουλίας των συνεργατικών σχηματισμών (Clusters) είναι η ισότιμη συμμετοχή όλων των επιχειρήσεων του κέντρου της πόλης στα οφέλη που θα προκύψουν από την προσδοκώμενη αύξηση της επισκεψιμότητας από κατοίκους και επισκέπτες για ψυχαγωγία, επαφή με την ιστορία της πόλης και τον ευρύ πολιτιστικό της απόθεμα και τις καταναλωτικές αγορές.
Σε ένα τέτοιο μοντέλο, ο δήμος της Αθήνας, όπως αναφέρει, θα υποστηρίξει οικονομικά και θα διευκολύνει επιχειρησιακά τη δημιουργία κάθε Cluster, θα θέσει το γενικό πλαίσιο θεσμοθέτησης και λειτουργίας τους και θα συμμετέχει ενεργά σε κάθε στάδιο εξέλιξης τους, μετά από διαβούλευση με τα μέλη και τους συνεργάτες των Clusters. Ο στόχος είναι οι μηχανισμοί αυτοί να αποκτήσουν μια δυναμική αυτόνομης, με ευθύνη της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, λειτουργίας και ανάπτυξης.
Οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούν να αναλάβουν τον ρόλο του συντονιστή ή του υποστηρικτή κάθε Cluster που θα δημιουργηθεί. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να προβάλλουν στο καταναλωτικό κοινό την τοπική επιχειρηματικότητα, να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις στην προσαρμογή τους στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον της πόλης, να συμβάλλουν στην υλοποίηση δράσεων προβολής της κάθε τοπικής αγοράς, να αξιολογήσουν με την τεχνογνωσία τους την υλοποίηση των δράσεων αυτών και να διατυπώνουν σε διαρκή βάση προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας των Clusters.
Οι εκπρόσωποι των φορέων άκουσαν τις προτάσεις του δήμου Αθηναίων και συμμετείχαν σε διάλογο, ο οποίος συμφωνήθηκε να συνεχιστεί, ώστε να σχεδιαστεί μια πρωτοβουλία λειτουργική, βιώσιμη και με σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις του κέντρου της πόλης.
Οι φορείς της αγοράς για τον Μεγάλο Περίπατο
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, οι εκπρόσωποι των φορέων της αγοράς, δήλωσαν:
Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος ΓΕΣΕΒΕ: «Η σημερινή διαβούλευση για τον Μεγάλο Περίπατο, αλλά και τη σύνδεσή του με την επιχειρηματικότητα μέσω των Clusters των συνεργατικών σχηματισμών, μας βρίσκει αρωγούς και συνοδοιπόρους σε αυτή την προσπάθεια του δήμου της Αθήνας. Είναι μια καινοτόμα προσπάθεια του δημάρχου, Κώστα Μπακογιάννη, που, παρά τις πρώτες αντιδράσεις, νομίζω ότι το αποτέλεσμα θα τον δικαιώσει, τόσο σε επίπεδο αύξησης της ελκτικότητας του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας και της Αθήνας γενικότερα, όσο στη βελτίωση του οικονομικού κλίματος για τις επιχειρήσεις».
Αντώνη Μακρής, πρόεδρος ΣΕΛΠΕ: «Εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τις πρωτοβουλίες του δημάρχου, γιατί θεωρούμε ότι η πόλη έχει πολύ περιθώριο βελτίωσης και πρέπει να συμμετέχουμε όλοι. Είμαστε παρόντες στην εκδήλωση του δημάρχου, αφενός για να συζητήσουμε τις ωραίες ιδέες που έχουν πέσει στο τραπέζι και αφετέρου να συμβάλλουμε σε λειτουργικότερα αποτελέσματα».
Γιώτα Παπαρίδου, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνίας: «Θεωρούμε πολύ σωστή την πρωτοβουλία και πιστεύουμε ότι έρχεται την κατάλληλη περίοδο, γιατί πρέπει να σκεφτούμε και λίγο αναπτυξιακά και να φύγουμε και από το πρόβλημα του περιβόητου ιού. Οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι εδώ για να στηρίξουν, γιατί δεν υπάρχει τίποτα που να μη χρειάζεται ψηφιακή υποδομή και ψηφιακή δύναμη μέσα του. Όχι κατόπιν εορτής, τώρα πρέπει να το κάνουμε και να τα σχεδιάσουμε όλα ψηφιακά. Θέλουμε να τραβήξουμε κόσμο στο κέντρο, δε θέλουμε να φτιάξουμε τον πεζόδρομο και να είναι άδειος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ενημερώσουμε τον κόσμο και τον Έλληνα που δεν είναι Αθηναίος πολίτης, αλλά και αυτούς που είναι εκτός Ελλάδος για να έρθουν να δουν τι συμβαίνει. Άρα, πρέπει να σκεφτούμε και να κάνουμε κάποια ψηφιακά θέματα για να δείξουμε όλα τα ωραία που έχει η Αθήνα μας».
Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος ΕΒΕΑ: «Σήμερα είχαμε μια πολύ χρήσιμη έρευνα η οποία μας έγινε γνωστή από τον δήμο Αθηναίων και νομίζω είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Ολοκληρώνεται σχετικά σύντομα το πρώτο στάδιο του Μεγάλου Περιπάτου, ευελπιστώ ότι μέχρι το 2022 θα έχει ολοκληρωθεί όλο το έργο, και, πέραν αυτών των πρωτοβουλιών τις οποίες έχει πάρει ο δήμος Αθηναίων και ο δήμαρχος, Κώστας Μπακογιάννης, νομίζω ότι, όπως και ο ίδιος λέει, δεν είναι κάτι το οποίο απλά το τελειώνουμε, το εγκαινιάζουμε και το αφήνουμε στην τύχη του. Είναι ένα έργο πνοής, ένα έργο που θέλει συνεχώς την παρακολούθηση, αλλά και τη διεύρυνση, τόσο από τον δήμο, όσο και από πλευράς φορέων. Γι΄’αυτό και αναφερθήκαμε στα θέματα της ηλεκτροκίνησης, έτσι ώστε η πρόσβαση να είναι πολύ πιο εύκολη και πιο συχνή στο κέντρο της Αθήνας. Βεβαίως, τα θέματα της διαρκούς καθαριότητας που θα πρέπει να λάβει υπόψη του ο δήμος και της διατήρησης αυτού του πάρα πολύ ωραίου κήπου που δημιουργείται, ιδιαίτερα στην Πανεπιστημίου και ευελπιστώ, μέχρι το τέλος του έργου, και σε άλλους δρόμους της Αθήνας. Είναι μια πολύ θετική προσπάθεια, στην οποία πιστεύω ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς του κέντρου των Αθηνών τη στηρίζουν αμετάκλητα».
Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών: «Για μας, ο Μεγάλος Περίπατος, συνδεδεμένος με την ανάπλαση που γίνεται στην Πλάκα-Μοναστηράκι, είναι ένα έργο ζωής. Θα πρέπει επιτέλους η πρωτεύουσα της χώρας μας να γίνει μια πόλη ανθρώπινη, μια πόλη που μπορεί οι πολίτες να την περπατήσουν και να ψωνίσουν. Ασφαλώς και θα στηρίξουμε με όλες τις προσπάθειές μας, γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το μέλλον και της Αθήνας αλλά και της χώρας».
Νίκος Κογιουμτζής, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών: «Το έργο, όπως το είδαμε σήμερα στο δημαρχείο της Αθήνας, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα Clusters και οι συνεργασίες που εμπεριέχει όλο αυτό το κομμάτι, είναι προς την κατεύθυνση δημιουργίας προστιθέμενης αξίας στην επιχειρηματικότητα της πόλης, η οποία, με τη σειρά της θα δώσει άνθηση στην ίδια την οικονομία της πόλης, στην απασχόληση και την κοινωνική συνοχή».
Βάλια Αρανίτου, διευθύντρια του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ: «Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια πολύ θετική πρωτοβουλία, την οποία η ΕΣΕΕ θα στηρίξει. Νομίζουμε ότι πραγματικά πρόκειται για ένα έργο που θα βοηθήσει τόσο το εμπόριο – και θα συμβάλλουμε σε αυτό – όσο και το σύστημα της οικονομικής γεωγραφίας του ΙΝΕΜΥ».
«Η Ερμού, η Βαλαωρίτου, η Βουκουρεστίου και άλλοι πεζόδρομοι της Αθήνας είναι η χειροπιαστή απόδειξη για τα οφέλη της επιχειρηματικότητας από την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου. Είναι η απόδειξη ότι ο Μεγάλος Περίπατος μάς προσφέρει μία μεγάλη ευκαιρία να μετατρέψουμε την αγορά μας σε εμπορικό προορισμό. Μας επιτρέπει να δώσουμε σε κάθε περιοχή της Αθήνας ξεχωριστή εμπορική και επιχειρηματική ταυτότητα. Και αξιοποιούμε τον Μεγάλο Περίπατο για να μπούμε σε μία νέα περίοδο επιχειρηματικότητας για την πόλη. Να αναβαθμίσουμε το επίπεδό της και να την οργανώσουμε, να την αναδείξουμε και να την ενισχύσουμε με σύγχρονα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας» τόνισε, ανοίγοντας τη δημόσια διαβούλευση, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.
Δημόσια διαβούλευση με φορείς της αγοράς για τον Μεγάλο Περίπατο
Η μελέτη επικεντρώθηκε σε έξι συγκεκριμένες περιοχές, που χωρικά περιλαμβάνονται στην έκταση που εξελίσσεται ο Μεγάλος Περίπατος. Στο πλαίσιο της παρουσίασης, τονίστηκε η ανάγκη για ανάληψη συνεργατικών δράσεων εκ μέρους της επιχειρηματικής κοινότητας, προκειμένου να πολλαπλασιαστούν τα οφέλη που θα αποκομίσει κάθε επιχείρηση που εδρεύει στην πόλη, καθώς επίσης και ο ρόλος που οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ώστε οι επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας να επωφεληθούν από την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου στην πόλη.
Σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων, οι δυνητικοί συνεργατικοί σχηματισμοί έχουν επιλεγεί με επιστημονικά κριτήρια που σχετίζονται με τον χαρακτήρα της κάθε περιοχής, την εύκολη πρόσβαση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, την ύπαρξη χώρων Τέχνης και Πολιτισμού και άλλων αξιοθέατων για τον επισκέπτη και την υψηλή συγκέντρωση επιχειρήσεων, ιδιαίτερα από συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.
Η μελέτη έχει επικεντρωθεί στις εξής περιοχές:
Την Ομόνοια όπου εδρεύει μεγάλος αριθμός εξειδικευμένων επιχειρήσεων τροφίμων.
Το Μοναστηράκι και την περιοχή της Πλάκας όπου ο επισκέπτης μπορεί να βρει πολλά καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης.
Του Κολωνακίου με βασικό χαρακτηριστικό τις πολυτελείς αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης.
Τα Εξάρχεια, με βασικό χαρακτηριστικό τους την συγκέντρωση εκδοτικών οίκων, βιβλιοπωλείων και καταστημάτων μουσικών ειδών.
Το Εμπορικό Τρίγωνο, για αγορές ειδών υπόδησης και προϊόντων δέρματος.
Τη μεγάλη αγορά της οδού Πατησίων, για είδη ένδυσης και υπόδησης.
Στόχος της πρωτοβουλίας των συνεργατικών σχηματισμών (Clusters) είναι η ισότιμη συμμετοχή όλων των επιχειρήσεων του κέντρου της πόλης στα οφέλη που θα προκύψουν από την προσδοκώμενη αύξηση της επισκεψιμότητας από κατοίκους και επισκέπτες για ψυχαγωγία, επαφή με την ιστορία της πόλης και τον ευρύ πολιτιστικό της απόθεμα και τις καταναλωτικές αγορές.
Σε ένα τέτοιο μοντέλο, ο δήμος της Αθήνας, όπως αναφέρει, θα υποστηρίξει οικονομικά και θα διευκολύνει επιχειρησιακά τη δημιουργία κάθε Cluster, θα θέσει το γενικό πλαίσιο θεσμοθέτησης και λειτουργίας τους και θα συμμετέχει ενεργά σε κάθε στάδιο εξέλιξης τους, μετά από διαβούλευση με τα μέλη και τους συνεργάτες των Clusters. Ο στόχος είναι οι μηχανισμοί αυτοί να αποκτήσουν μια δυναμική αυτόνομης, με ευθύνη της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, λειτουργίας και ανάπτυξης.
Οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούν να αναλάβουν τον ρόλο του συντονιστή ή του υποστηρικτή κάθε Cluster που θα δημιουργηθεί. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να προβάλλουν στο καταναλωτικό κοινό την τοπική επιχειρηματικότητα, να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις στην προσαρμογή τους στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον της πόλης, να συμβάλλουν στην υλοποίηση δράσεων προβολής της κάθε τοπικής αγοράς, να αξιολογήσουν με την τεχνογνωσία τους την υλοποίηση των δράσεων αυτών και να διατυπώνουν σε διαρκή βάση προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας των Clusters.
Οι εκπρόσωποι των φορέων άκουσαν τις προτάσεις του δήμου Αθηναίων και συμμετείχαν σε διάλογο, ο οποίος συμφωνήθηκε να συνεχιστεί, ώστε να σχεδιαστεί μια πρωτοβουλία λειτουργική, βιώσιμη και με σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις του κέντρου της πόλης.
Οι φορείς της αγοράς για τον Μεγάλο Περίπατο
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, οι εκπρόσωποι των φορέων της αγοράς, δήλωσαν:
Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος ΓΕΣΕΒΕ: «Η σημερινή διαβούλευση για τον Μεγάλο Περίπατο, αλλά και τη σύνδεσή του με την επιχειρηματικότητα μέσω των Clusters των συνεργατικών σχηματισμών, μας βρίσκει αρωγούς και συνοδοιπόρους σε αυτή την προσπάθεια του δήμου της Αθήνας. Είναι μια καινοτόμα προσπάθεια του δημάρχου, Κώστα Μπακογιάννη, που, παρά τις πρώτες αντιδράσεις, νομίζω ότι το αποτέλεσμα θα τον δικαιώσει, τόσο σε επίπεδο αύξησης της ελκτικότητας του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας και της Αθήνας γενικότερα, όσο στη βελτίωση του οικονομικού κλίματος για τις επιχειρήσεις».
Αντώνη Μακρής, πρόεδρος ΣΕΛΠΕ: «Εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τις πρωτοβουλίες του δημάρχου, γιατί θεωρούμε ότι η πόλη έχει πολύ περιθώριο βελτίωσης και πρέπει να συμμετέχουμε όλοι. Είμαστε παρόντες στην εκδήλωση του δημάρχου, αφενός για να συζητήσουμε τις ωραίες ιδέες που έχουν πέσει στο τραπέζι και αφετέρου να συμβάλλουμε σε λειτουργικότερα αποτελέσματα».
Γιώτα Παπαρίδου, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνίας: «Θεωρούμε πολύ σωστή την πρωτοβουλία και πιστεύουμε ότι έρχεται την κατάλληλη περίοδο, γιατί πρέπει να σκεφτούμε και λίγο αναπτυξιακά και να φύγουμε και από το πρόβλημα του περιβόητου ιού. Οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι εδώ για να στηρίξουν, γιατί δεν υπάρχει τίποτα που να μη χρειάζεται ψηφιακή υποδομή και ψηφιακή δύναμη μέσα του. Όχι κατόπιν εορτής, τώρα πρέπει να το κάνουμε και να τα σχεδιάσουμε όλα ψηφιακά. Θέλουμε να τραβήξουμε κόσμο στο κέντρο, δε θέλουμε να φτιάξουμε τον πεζόδρομο και να είναι άδειος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ενημερώσουμε τον κόσμο και τον Έλληνα που δεν είναι Αθηναίος πολίτης, αλλά και αυτούς που είναι εκτός Ελλάδος για να έρθουν να δουν τι συμβαίνει. Άρα, πρέπει να σκεφτούμε και να κάνουμε κάποια ψηφιακά θέματα για να δείξουμε όλα τα ωραία που έχει η Αθήνα μας».
Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος ΕΒΕΑ: «Σήμερα είχαμε μια πολύ χρήσιμη έρευνα η οποία μας έγινε γνωστή από τον δήμο Αθηναίων και νομίζω είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Ολοκληρώνεται σχετικά σύντομα το πρώτο στάδιο του Μεγάλου Περιπάτου, ευελπιστώ ότι μέχρι το 2022 θα έχει ολοκληρωθεί όλο το έργο, και, πέραν αυτών των πρωτοβουλιών τις οποίες έχει πάρει ο δήμος Αθηναίων και ο δήμαρχος, Κώστας Μπακογιάννης, νομίζω ότι, όπως και ο ίδιος λέει, δεν είναι κάτι το οποίο απλά το τελειώνουμε, το εγκαινιάζουμε και το αφήνουμε στην τύχη του. Είναι ένα έργο πνοής, ένα έργο που θέλει συνεχώς την παρακολούθηση, αλλά και τη διεύρυνση, τόσο από τον δήμο, όσο και από πλευράς φορέων. Γι΄’αυτό και αναφερθήκαμε στα θέματα της ηλεκτροκίνησης, έτσι ώστε η πρόσβαση να είναι πολύ πιο εύκολη και πιο συχνή στο κέντρο της Αθήνας. Βεβαίως, τα θέματα της διαρκούς καθαριότητας που θα πρέπει να λάβει υπόψη του ο δήμος και της διατήρησης αυτού του πάρα πολύ ωραίου κήπου που δημιουργείται, ιδιαίτερα στην Πανεπιστημίου και ευελπιστώ, μέχρι το τέλος του έργου, και σε άλλους δρόμους της Αθήνας. Είναι μια πολύ θετική προσπάθεια, στην οποία πιστεύω ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς του κέντρου των Αθηνών τη στηρίζουν αμετάκλητα».
Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών: «Για μας, ο Μεγάλος Περίπατος, συνδεδεμένος με την ανάπλαση που γίνεται στην Πλάκα-Μοναστηράκι, είναι ένα έργο ζωής. Θα πρέπει επιτέλους η πρωτεύουσα της χώρας μας να γίνει μια πόλη ανθρώπινη, μια πόλη που μπορεί οι πολίτες να την περπατήσουν και να ψωνίσουν. Ασφαλώς και θα στηρίξουμε με όλες τις προσπάθειές μας, γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το μέλλον και της Αθήνας αλλά και της χώρας».
Νίκος Κογιουμτζής, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών: «Το έργο, όπως το είδαμε σήμερα στο δημαρχείο της Αθήνας, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα Clusters και οι συνεργασίες που εμπεριέχει όλο αυτό το κομμάτι, είναι προς την κατεύθυνση δημιουργίας προστιθέμενης αξίας στην επιχειρηματικότητα της πόλης, η οποία, με τη σειρά της θα δώσει άνθηση στην ίδια την οικονομία της πόλης, στην απασχόληση και την κοινωνική συνοχή».
Βάλια Αρανίτου, διευθύντρια του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ: «Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια πολύ θετική πρωτοβουλία, την οποία η ΕΣΕΕ θα στηρίξει. Νομίζουμε ότι πραγματικά πρόκειται για ένα έργο που θα βοηθήσει τόσο το εμπόριο – και θα συμβάλλουμε σε αυτό – όσο και το σύστημα της οικονομικής γεωγραφίας του ΙΝΕΜΥ».