Καραμανλής: Έρχονται στοχευμένες προσλήψεις οδηγών σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Διαγωνισμός για νέα λεωφορεία
Με στοχευμένες προσλήψεις οδηγών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, και με μεγάλο διαγωνισμό για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου των λεωφορείων απαντά η κυβέρνηση στις ελλείψεις των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που ανέδειξε ο κοροναϊός με στόχο να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις, αλλά και να αντιμετωπιστεί η επιβάρυνση των οδηγών των οποίων οι άδειες ανακλήθηκαν λόγω πανδημίας.
«Είμαι σε επαφή με το υπουργείο Εσωτερικών για προσλήψεις οδηγών, εκεί που χρειάζεται κι αφότου γίνει σοβαρή αναδιάρθρωση των εταιρειών, δεν μπορούμε να κάνουμε προσλήψεις χωρίς μέτρο» επισήμανε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Για τα λεωφορεία ο υπουργός τόνισε ότι «στη Θεσσαλονίκη με τα ΚΤΕΛ έχουμε καινούργια λεωφορεία με τον πρωτοπόρο θεσμό του leasing, αυτό θα δούμε σταδιακά και στην Αθήνα και θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες με πολύ μεγάλο διαγωνισμό για νέα λεωφορεία και ηλεκτρικά λεωφορεία». «Έχουμε πεπαλαιωμένο στόλο, έχουμε να πάρουμε λεωφορεία από το 2009» σχολίασε.
«Σήμερα πληρώνουμε περισσότερα χρήματα σε ρεπό και άδειες απ’ ό,τι αν είχαμε προσλάβει 100 οδηγούς. Αυτά που είναι παθογένειες πολλών ετών που πρέπει να τις λύσουμε, δεν μπορεί ένας οργανισμός να έχει υπεράριθμους που δεν είναι στο πεδίο» ανέφερε ο υπουργός.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στο ΣΚΑΙ «γίνεται προσπάθεια να πυκνώσουν τα δρομολόγια όσο είναι δυνατόν… Παρά πολλά παράπονα (για τα δρομολόγια) που έγιναν τις προηγούμενες μέρες είναι δικαιολογημένα και λογικά, και μας προβλημάτισαν. Δεν θέλω να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου, παραδεχθήκαμε και εμείς στο υπουργείο και οι διοικήσεις ότι έγινε λάθος υπολογισμός στο θέμα των αδειών, δεν εκτιμήθηκε σωστά πόσοι πολίτες έχουν μείνει Αθήνα, ενώ οι άδειες φέτος ήταν πολύ λιγότερες σε σχέση με πέρυσι λόγω κοροναϊού αρκετοί πολίτες παρέμειναν στην Αθήνα και έπρεπε να πάρουμε μια απόφαση που δεν ήταν εύκολη με ανάκληση αδειών».
«Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ που είναι στην πρώτη γραμμή δεν πήραν ούτε μια μέρα άδεια καθ] όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Και οι αριθμοί των οδηγών στους συρμούς και στα λεωφορεία είναι πολύ περιορισμένοι. Στη γραμμή 2 και 3 στις ώρες αιχμής έχουμε κάνει ειδικό προγραμματισμό για χρονοαποστάσεις 6 με 7 λεπτά. Στη γραμμή 1 γύρω στα 8 λεπτά. Αυτές οι χρονοαποστάσεις παρακολουθούνται σε καθημερινό επίπεδο, κι οπού χρειαστεί θα κάνουμε και αλλαγές δρομολογίων και θα βάλουμε εμβόλιμους συρμούς και λεωφορεία. Σε λεωφορεία και τρόλεϊ σήμερα έχουν βγει γύρω στα 810 λεωφορεία στους δρόμους, πολύ περισσότερα από πέρυσι, οι χρονοαποστασεις έχουν πέσει κι εκεί» τόνισε.
Σε ό,τι αφορά τη συμμόρφωση στο μετρό για τη χρήση μάσκας δήλωσε ότι είναι αρκετά ικανοποιητική, αλλά στα λεωφορεία και τρόλεϊ δεν ήταν αυτή που θα ήθελε η κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας και την ατομική ευθύνη των επιβατών.
«Είμαι σε επαφή με το υπουργείο Εσωτερικών για προσλήψεις οδηγών, εκεί που χρειάζεται κι αφότου γίνει σοβαρή αναδιάρθρωση των εταιρειών, δεν μπορούμε να κάνουμε προσλήψεις χωρίς μέτρο» επισήμανε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Για τα λεωφορεία ο υπουργός τόνισε ότι «στη Θεσσαλονίκη με τα ΚΤΕΛ έχουμε καινούργια λεωφορεία με τον πρωτοπόρο θεσμό του leasing, αυτό θα δούμε σταδιακά και στην Αθήνα και θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες με πολύ μεγάλο διαγωνισμό για νέα λεωφορεία και ηλεκτρικά λεωφορεία». «Έχουμε πεπαλαιωμένο στόλο, έχουμε να πάρουμε λεωφορεία από το 2009» σχολίασε.
«Σήμερα πληρώνουμε περισσότερα χρήματα σε ρεπό και άδειες απ’ ό,τι αν είχαμε προσλάβει 100 οδηγούς. Αυτά που είναι παθογένειες πολλών ετών που πρέπει να τις λύσουμε, δεν μπορεί ένας οργανισμός να έχει υπεράριθμους που δεν είναι στο πεδίο» ανέφερε ο υπουργός.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στο ΣΚΑΙ «γίνεται προσπάθεια να πυκνώσουν τα δρομολόγια όσο είναι δυνατόν… Παρά πολλά παράπονα (για τα δρομολόγια) που έγιναν τις προηγούμενες μέρες είναι δικαιολογημένα και λογικά, και μας προβλημάτισαν. Δεν θέλω να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου, παραδεχθήκαμε και εμείς στο υπουργείο και οι διοικήσεις ότι έγινε λάθος υπολογισμός στο θέμα των αδειών, δεν εκτιμήθηκε σωστά πόσοι πολίτες έχουν μείνει Αθήνα, ενώ οι άδειες φέτος ήταν πολύ λιγότερες σε σχέση με πέρυσι λόγω κοροναϊού αρκετοί πολίτες παρέμειναν στην Αθήνα και έπρεπε να πάρουμε μια απόφαση που δεν ήταν εύκολη με ανάκληση αδειών».
«Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ που είναι στην πρώτη γραμμή δεν πήραν ούτε μια μέρα άδεια καθ] όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Και οι αριθμοί των οδηγών στους συρμούς και στα λεωφορεία είναι πολύ περιορισμένοι. Στη γραμμή 2 και 3 στις ώρες αιχμής έχουμε κάνει ειδικό προγραμματισμό για χρονοαποστάσεις 6 με 7 λεπτά. Στη γραμμή 1 γύρω στα 8 λεπτά. Αυτές οι χρονοαποστάσεις παρακολουθούνται σε καθημερινό επίπεδο, κι οπού χρειαστεί θα κάνουμε και αλλαγές δρομολογίων και θα βάλουμε εμβόλιμους συρμούς και λεωφορεία. Σε λεωφορεία και τρόλεϊ σήμερα έχουν βγει γύρω στα 810 λεωφορεία στους δρόμους, πολύ περισσότερα από πέρυσι, οι χρονοαποστασεις έχουν πέσει κι εκεί» τόνισε.
Σε ό,τι αφορά τη συμμόρφωση στο μετρό για τη χρήση μάσκας δήλωσε ότι είναι αρκετά ικανοποιητική, αλλά στα λεωφορεία και τρόλεϊ δεν ήταν αυτή που θα ήθελε η κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας και την ατομική ευθύνη των επιβατών.