H υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο της απάντησής της στον βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη για τον αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις , τόνισε πως είναι υπέρ του διαλόγου, όμως με ανοιχτά σχολεία.


Ναι στον διάλογο αλλά με ανοιχτά σχολεία - Δε μπορούν να έχουν πρόσβαση αυτοί που κλείνουν τα σχολεία 


«Ναι, στον διάλογο αλλά με ανοικτά σχολεία και στη βάση των δημοκρατικών μας θεσμών» ανέφερε στην Βουλή  ηυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη σχετικά με την απόφαση για «αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις σχολικών μονάδων».


Η κ.Κεραμέως ανέφερε ότι «η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική. Αλίμονο εάν όμως σ' αυτήν έχουν πρόσβαση εκείνοι που κλείνουν μια σχολική μονάδα» και θα ήταν «αδιανόητο αυτοί που παρεμποδίζουν την λειτουργία του σχολείου, που έχουν θέσει τους εαυτούς τους εκτός του σχολείου προβαίνοντας σε μια έκνομη ενέργεια, αυτοί να μπορούν να πηγαίνουν δίπλα… για να αξιοποιήσουν τα οφέλη αυτής της τηλεκπαίδευσης». Αυτό είπε η κυρία Κεραμέως «αγγίζει τη σφαίρα του παρανοϊκού».

Η  υπουργός ανέφερε πως αυτή «η ετήσια πρακτική των καταλήψεων θα πρέπει να φτάσει στο τέλος της» και επέκρινε τις πολιτικές εκείνες παρατάξεις που, όπως είπε, στηρίζουν τις καταλήψεις. Μάλιστα, η κυρία Νίκη Κεραμέως επέκρινε τη Νεολαία του ΜέΡΑ25 που έβγαλε ανακοίνωση και στην οποία ρητώς δηλώνει ότι στηρίζει τις καταλήψεις.

Αναφορικά με το επιχείρημα ότι οι μαθητές προβαίνουν σε καταλήψεις γιατί ζητούν να πηγαίνουν σε ένα ασφαλές από τον κοροναϊό σχολείο, η υπουργός Παιδείας ανέφερε πως, σε αντίθεση με τα ανοικτά σχολεία, «σε πολλές καταλήψεις ήταν εκεί που είδαμε να μην τηρούνται τα μέτρα των αποστάσεων και τους μαθητές να μην φοράνε μάσκα».


Τα 25 άτομα ανά τάξη είναι σπάνιο φαινόμενο - Εγκρίναμε τεράστιο ποσοστό αιτημάτων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 


Τα σχολεία με μαθητές πάνω από 25 ανά τάξη αποτελούν μόλις το 3% του συνόλου των τμημάτων όλης της χώρας, ανέφερε η υπουργός και υπογράμμισε πως «τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς».

Χαρακτηριστικά ανέφερε πως αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία καθώς σήμερα «σε 14.000 σχολικές μονάδες που διαθέτει η χώρα μας, έχουμε μόλις 27 σχολεία κλειστά, ήτοι το 0,19%. Και στα περισσότερα από τα 80.000 σχολικά τμήματα έχουμε μόλις 186 κλειστά τμήματα, ήτοι 0,22%».

Στην κριτική γιατί το υπουργείο αρνείται να προχωρήσει στην λύση της διπλής βάρδιας, πρωί- απόγευμα, των σχολικών μονάδων, ώστε να υπάρξουν ολιγομελή τμήματα, η κυρία Νίκη Κεραμέως απάντησε πως η πρόταση αυτή μελετήθηκε αλλά τα προβλήματα που θα υπήρχαν είναι ότι θα είχαν πρόβλημα οι εργαζόμενοι γονείς, θα έπρεπε να σταματήσει η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου εάν οι βάρδιες γίνουν, η πρώτη 8 το πρωί με 12 το μεσημέρι και η δεύτερη 12 το μεσημέρι με 4 το απόγευμα, ύστερα τι θα γίνει με τους μαθητές της Γ' Λυκείου που έχουν επτάωρο και προετοιμάζονται για τι πανελλήνιες και τέλος θα υπάρξει πρόβλημα με τους εκπαιδευτικούς που πηγαίνουν σε πάνω από ένα σχολεία.

Σχετικά με τις επικρίσεις του βουλευτή ότι η υπουργός δεν δέχεται τους μαθητές να κάνει διάλογο ούτε και καμία από τις 9 προτάσεις που έχει κάνει η ΟΛΜΕ, η κυρία Κεραμέως απάντησε: «Έχω καλέσει τα παιδιά σε διάλογο, τους έχω ζητήσει να έρθουν να μιλήσουμε και θα το κάνουμε με πολύ μεγάλη χαρά, αλλά ο διάλογος αυτός πρέπει να γίνεται στη βάση των δημοκρατικών μας θεσμών» ενώ σχετικά με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ σημείωσε πως «η κυβέρνηση αυτή ενέκρινε άνω του 98% των αιτημάτων για ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ και σε ΕΠΑΛ».