Βουλή - Κεραμέως: Εμείς βρίσκουμε λύση σε κάθε πρόβλημα, εσείς ψάχνετε πρόβλημα σε κάθε λύση
«Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να αποπροσανατολίσετε τη συζήτηση από την ανερμάτιστη πολιτική σας διαδρομή και τα εσωκομματικά σας αδιέξοδα, και να συσπειρώσετε το ακροατήριό σας γύρω από μία επανάσταση χωρίς αιτία», είπε απευθυνόμενη στον ΣΥΡΙΖΑ, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στη Βουλή με αφορμή την πρόταση δυσπιστίας κατά του Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα.
Η κα Κεραμέως απέρριψε τις αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αναφερόμενη στο σχέδιο της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομικών για την στήριξη των μισθωτών, των ελεύθερων επαγγελματιών και των νοικοκυριών, υπενθυμίζοντας παράλληλα τα πεπραγμένα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της οικονομίας: «Είναι αδιανόητο, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, να εγκαλείτε εσείς την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σαν να μην περάσατε ποτέ από το τιμόνι της χώρας με τα γνωστά σε όλους οδυνηρά αποτελέσματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Υπουργός, αφού αποδόμησε την επιχειρηματολογία της πρότασης δυσπιστίας, προσέθεσε: «Να τα πούμε τα πράγματα όπως είναι πραγματικά; Δεν έχετε καμία αγωνία για τους μισθωτούς, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τα νοικοκυριά. Δεν ενδιαφέρεστε πραγματικά για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Δεν έχετε καμία ικανότητα και καμία διάθεση να προασπιστείτε τα οικονομικά των μικρομεσαίων. Και φυσικά δεν ανησυχείτε για την πανδημία και τις επιπτώσεις της, για τα παιδιά και τα σχολεία.[…] Αντίδραση για την αντίδραση, ανευθυνότητα και δημαγωγία. Την ίδια ακριβώς στάση κρατάτε και στα θέματα της Παιδείας.»
Παράλληλα, αναφερόμενη στο έργο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η κα Κεραμέως υπενθύμισε:
«Καίτοι εν μέσω πανδημίας, έχουμε υλοποιήσει ήδη -και δρομολογήσει και άλλες- μεταρρυθμίσεις, με στόχο ένα εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο, πιο αυτόνομο και ελεύθερο, πιο εξωστρεφές. Ξεκινώντας από κάτω, από τις βάσεις, από τα θεμέλια:
- Με την εφαρμογή του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών σχεδόν σε όλους τους δήμους της χώρας,
- με την εισαγωγή δεύτερης γλώσσας, της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο,
- με τη δημιουργία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, και την εισαγωγή τους από τα νηπιαγωγεία ως και τα γυμνάσια για την καλλιέργεια ήπιων, ψηφιακών, σύγχρονων δεξιοτήτων στα παιδιά μας, μέσα από θεματικές όπως εθελοντισμός, σεβασμός στον άλλον και στη διαφορετικότητα, σεξουαλική αγωγή, προστασία του περιβάλλοντος, οδική ασφάλεια, ρομποτική, επιχειρηματικότητα,
- με την ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων,
- με την ένταξη της αξιολόγησης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες,
- με τον εκσυγχρονισμό βιβλίων και προγραμμάτων σπουδών, μερικά από τα οποία δεν έχουν ενημερωθεί από τη δεκαετία του 1990,
- με τις δράσεις επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας και την καλύτερη στελέχωση των σχολείων μας,
- με τη συνολική μεταρρύθμιση στην επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση, που τίθεται σε λίγες μέρες σε δημόσια διαβούλευση,
- με την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης,
- με τη θέσπιση χρηματοδότησης των πανεπιστημίων μας με αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια κατόπιν αξιολόγησης,
- με την απελευθέρωση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και της έρευνας από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος,
- με τη θέσπιση επιπλέον εργαλείων για τη σύναψη διεθνών συνεργειών με πανεπιστήμια του εξωτερικού, για να κατακτήσει η χώρα μας τη θέση που της αξίζει στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη,
- με την άμεση ανταπόκριση στις συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία και τη μεταφορά ολόκληρης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο διαδίκτυο κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, με την εξασφάλιση εργαλείων και διαδικασιών για τη δεύτερη φάση που διανύουμε, ενίσχυση των δομών και ψηφιακών εξοπλισμών – ένα πραγματικό άλμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, χάρη στις εξαιρετικά σημαντικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης, των μαθητών μας, των φοιτητών και σπουδαστών μας.».
Όπως υπογράμμισε εμφατικά η Υπουργός: «Κι εσείς, και απευθύνομαι στην Αξιωματική Αντιπολίτευση, όχι μόνο δεν έχετε στηρίξει τις πολιτικές αυτές επιλογές, αλλά βρίσκεστε μονίμως απέναντι, μονίμως στην οπισθοδρόμηση, μονίμως πασχίζετε να προκαλείτε θόρυβο, όπως και σήμερα, χωρίς ουσία, χωρίς αιτία, χωρίς αποτέλεσμα. Εμείς βρίσκουμε λύση σε κάθε πρόβλημα, εσείς ψάχνετε πρόβλημα σε κάθε λύση. Ούτε καν να συζητήσετε δεν θέλετε, όπως φάνηκε και από την άρνησή σας στην πρόσκληση που σας απευθύναμε για διάλογο, εν όψει της μεταρρύθμισης στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση».
Κλείνοντας την ομιλία της, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε στον καίριο ρόλο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη Δημοκρατία μας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η αντιπολίτευση, και δη η Αξιωματική, διαδραματίζει καίριο ρόλο στη Δημοκρατία μας. Ειδικά στις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε, η ενότητα, η υπευθυνότητα και η συνεργασία συνιστούν αναγκαίες προϋποθέσεις για να βοηθήσουμε όλοι μαζί τη χώρα μας να ανταποκριθεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο στις πρωτόγνωρες κρίσεις που αντιμετωπίζει. Ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.»
Η κα Κεραμέως απέρριψε τις αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αναφερόμενη στο σχέδιο της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομικών για την στήριξη των μισθωτών, των ελεύθερων επαγγελματιών και των νοικοκυριών, υπενθυμίζοντας παράλληλα τα πεπραγμένα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της οικονομίας: «Είναι αδιανόητο, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, να εγκαλείτε εσείς την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σαν να μην περάσατε ποτέ από το τιμόνι της χώρας με τα γνωστά σε όλους οδυνηρά αποτελέσματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Υπουργός, αφού αποδόμησε την επιχειρηματολογία της πρότασης δυσπιστίας, προσέθεσε: «Να τα πούμε τα πράγματα όπως είναι πραγματικά; Δεν έχετε καμία αγωνία για τους μισθωτούς, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τα νοικοκυριά. Δεν ενδιαφέρεστε πραγματικά για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Δεν έχετε καμία ικανότητα και καμία διάθεση να προασπιστείτε τα οικονομικά των μικρομεσαίων. Και φυσικά δεν ανησυχείτε για την πανδημία και τις επιπτώσεις της, για τα παιδιά και τα σχολεία.[…] Αντίδραση για την αντίδραση, ανευθυνότητα και δημαγωγία. Την ίδια ακριβώς στάση κρατάτε και στα θέματα της Παιδείας.»
Παράλληλα, αναφερόμενη στο έργο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η κα Κεραμέως υπενθύμισε:
«Καίτοι εν μέσω πανδημίας, έχουμε υλοποιήσει ήδη -και δρομολογήσει και άλλες- μεταρρυθμίσεις, με στόχο ένα εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο, πιο αυτόνομο και ελεύθερο, πιο εξωστρεφές. Ξεκινώντας από κάτω, από τις βάσεις, από τα θεμέλια:
- Με την εφαρμογή του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών σχεδόν σε όλους τους δήμους της χώρας,
- με την εισαγωγή δεύτερης γλώσσας, της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο,
- με τη δημιουργία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, και την εισαγωγή τους από τα νηπιαγωγεία ως και τα γυμνάσια για την καλλιέργεια ήπιων, ψηφιακών, σύγχρονων δεξιοτήτων στα παιδιά μας, μέσα από θεματικές όπως εθελοντισμός, σεβασμός στον άλλον και στη διαφορετικότητα, σεξουαλική αγωγή, προστασία του περιβάλλοντος, οδική ασφάλεια, ρομποτική, επιχειρηματικότητα,
- με την ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων,
- με την ένταξη της αξιολόγησης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες,
- με τον εκσυγχρονισμό βιβλίων και προγραμμάτων σπουδών, μερικά από τα οποία δεν έχουν ενημερωθεί από τη δεκαετία του 1990,
- με τις δράσεις επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας και την καλύτερη στελέχωση των σχολείων μας,
- με τη συνολική μεταρρύθμιση στην επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση, που τίθεται σε λίγες μέρες σε δημόσια διαβούλευση,
- με την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης,
- με τη θέσπιση χρηματοδότησης των πανεπιστημίων μας με αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια κατόπιν αξιολόγησης,
- με την απελευθέρωση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και της έρευνας από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος,
- με τη θέσπιση επιπλέον εργαλείων για τη σύναψη διεθνών συνεργειών με πανεπιστήμια του εξωτερικού, για να κατακτήσει η χώρα μας τη θέση που της αξίζει στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη,
- με την άμεση ανταπόκριση στις συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία και τη μεταφορά ολόκληρης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο διαδίκτυο κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, με την εξασφάλιση εργαλείων και διαδικασιών για τη δεύτερη φάση που διανύουμε, ενίσχυση των δομών και ψηφιακών εξοπλισμών – ένα πραγματικό άλμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, χάρη στις εξαιρετικά σημαντικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης, των μαθητών μας, των φοιτητών και σπουδαστών μας.».
Όπως υπογράμμισε εμφατικά η Υπουργός: «Κι εσείς, και απευθύνομαι στην Αξιωματική Αντιπολίτευση, όχι μόνο δεν έχετε στηρίξει τις πολιτικές αυτές επιλογές, αλλά βρίσκεστε μονίμως απέναντι, μονίμως στην οπισθοδρόμηση, μονίμως πασχίζετε να προκαλείτε θόρυβο, όπως και σήμερα, χωρίς ουσία, χωρίς αιτία, χωρίς αποτέλεσμα. Εμείς βρίσκουμε λύση σε κάθε πρόβλημα, εσείς ψάχνετε πρόβλημα σε κάθε λύση. Ούτε καν να συζητήσετε δεν θέλετε, όπως φάνηκε και από την άρνησή σας στην πρόσκληση που σας απευθύναμε για διάλογο, εν όψει της μεταρρύθμισης στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση».
Κλείνοντας την ομιλία της, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε στον καίριο ρόλο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη Δημοκρατία μας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η αντιπολίτευση, και δη η Αξιωματική, διαδραματίζει καίριο ρόλο στη Δημοκρατία μας. Ειδικά στις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε, η ενότητα, η υπευθυνότητα και η συνεργασία συνιστούν αναγκαίες προϋποθέσεις για να βοηθήσουμε όλοι μαζί τη χώρα μας να ανταποκριθεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο στις πρωτόγνωρες κρίσεις που αντιμετωπίζει. Ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.»