Στην αντεπίθεση περνά ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, καθώς με τη σημερινή του συνέντευξη στα «Παραπολιτικά» δίνει για πρώτη φορά αιχμηρές απαντήσεις για όλα όσα του καταλογίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι αναφορικά με τη δράση της ΕΛ.ΑΣ. επί των ημερών του. Μεταξύ άλλων, διαμηνύει πως το ηγετικό στέλεχος της Χρυσής Αυγής Χρήστος Παππάς θα συλληφθεί και θα οδηγηθεί στη φυλακή, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι η διαφυγή του είναι ένα δυσάρεστο γεγονός, που θα διορθωθεί.

Επίσης, αναφέρεται στην επικήρυξη των προσώπων που προπηλάκισαν τον πρύτανη της ΑΣΟΕΕ, Δ. Μπουραντώνη, λέγοντας πως «αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν θέση στην πόλη μας, δεν τους θέλουμε για συμπολίτες μας». Ο ίδιος μιλά για την ακύρωση των εκδηλώσεων για το Πολυτεχνείο τη 17η Νοεμβρίου, φέρνοντας ως παράδειγμα τη μη διοργάνωση των αντίστοιχων εορταστικών εκδηλώσεων για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου. Τέλος, τάσσεται υπέρ της άσκησης του δυνητικού δικαιώματος της Ελλάδας για επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια, ενώ ιδιαίτερα αποκαλυπτικός είναι στην απάντηση που δίνει σε όσους τον αποκαλούν «σερίφη», που θέλει να επιβάλει το δόγμα «Νόμος και τάξη».

Η αξιωματική αντιπολίτευση και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Αριστεράς καταφέρονται με σκληρούς χαρακτηρισμούς εναντίον σας. Υποστηρίζουν πως «την έχετε δει σερίφης» και χρησιμοποιείτε την ΕΛ.ΑΣ. για να επιβάλετε ένα αστυνομικό κράτος, στη βάση του δόγματος «Νόμος και τάξη», με περιστολή των ελευθεριών και καταπάτηση των ατομικών δικαιωμάτων. Πώς απαντάτε σε αυτό;

Δεν υπάρχει σοβαρότητα στους ακραίους χαρακτηρισμούς. Είναι αστείο να μιλάμε για καταπάτηση δικαιωμάτων και περιστολή ελευθεριών στην Ελλάδα σήμερα. Και είναι τραγικό να προσθέτουν κάποιοι μίσος, όταν ζούμε με τον κορονοϊό και τις συνέπειές του. Κοιτάξτε, ο κορονοϊός σχεδόν δεσμεύει τις ζωές μας. Επίσης δοκιμάζει τις αντοχές του κράτους και της λειτουργίας των θεσμών. Οι πολίτες καθημερινά προσπαθούν να ζήσουν, να πάνε στη δουλειά τους, να μεγαλώσουν παιδιά, να περιθάλψουν ηλικιωμένους. Η καθημερινότητα έχει γίνει ένας πολύ σκληρός αγώνας επιβίωσης. Αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να είναι και ευκαιρία συνεννόησης πολιτικών κομμάτων σε θέματα κοινωνικών πολιτικών και εκσυγχρονισμού του κράτους. Κάποιοι όμως αντιδρούν σε όλα αυτά, παρηγορούνται για όλα αυτά σε κόσμους παλιούς και φανταστικούς. Σαν βιντεοπαιχνίδι κολλημένο στον χρόνο. Κι εκεί φτιάχνουν καλούς, κακούς, σερίφηδες, τρόμο, πάταξη κι ό,τι άλλο επιζητούν. Εχουν βγει από την πραγματικότητα και την επικαιρότητα και προσπαθούν πεισματικά, φωνακλάδικα να εισχωρήσουν. Λυπάμαι, αλλά δεν ασχολούμαι, δεν με απασχολεί. Η ζωή δεν είναι βιντεοπαιχνίδι. Είναι σκληρές ημέρες για όλους. Ασχολούμαι με αυτά τα πρωτόγνωρα που απασχολούν τους πολίτες.

Στο ίδιο πλαίσιο αναδεικνύονται οι πολιτικές σας ευθύνες σε συγκεκριμένα περιστατικά, τα οποία, συγκρινόμενα, διαμορφώνουν ένα κλίμα αρνητικό στον χώρο των social media. Δηλαδή, η ΕΛ.ΑΣ. του Χρυσοχοΐδη «έχασε από τα χέρια της τον αρχι-χρυσαυγίτη Χρήστο Παππά» και επιδίδεται σε «συλλήψεις ανηλίκων» σε μαθητικές πορείες ή στην επικήρυξη «φοιτητών» επειδή προπηλάκισαν τον πρύτανη του ΟΠΑ. Θα ήθελα το σχόλιό σας.

Η Αστυνομία θα βρει τον Παππά. Κανείς δεν χαίρεται που διέφυγε, ούτε η ίδια, πολύ περισσότερο εγώ. Υπήρξαν αντικειμενικές δυσκολίες λόγω των επιεικέστερων περιοριστικών όρων και συνεπώς μιας μεγάλης ελευθερίας κινήσεων που απολάμβανε από το 2015.

Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η διαφυγή του είναι ένα δυσάρεστο γεγονός, που θα διορθωθεί με τη σύλληψή του. Αλλά αυτό και μόνον. Και το λέω αυτό γιατί επιχειρείται από κάποιους μια σύγκριση και ένας συμψηφισμός με άλλες παράνομες ενέργειες, εντελώς απαράδεκτος και ασυγχώρητος. Ενας συμψηφισμός που υποκρύπτει αίτημα παροπλισμού της Αστυνομίας, με τον φαιδρό συλλογισμό «αφού σας έφυγε ο Παππάς, δεν δικαιούσθε να είστε αυστηροί όταν πέφτουν οι Μολότοφ, όταν προπηλακίζονται οι πρυτάνεις».
Φοράμε μάσκες σαν εξωγήινοι. Πολεμάμε να ζήσουμε! Ποιοι νεο-αγανακτισμένοι λοιπόν; Ματαιοπονούν όσοι το επιχειρούν
Ή το δήθεν αφελές «αφού δεν επικηρύξατε τον Παππά, γιατί επικηρύσσετε τους τραμπούκους της ΑΣΟΕΕ;». Οι βόμβες Μολότοφ είναι όπλα, η μεταφορά και η ρίψη τους, αξιόποινη πράξη. Είτε από ανήλικους είτε από ενήλικους. Η Αστυνομία δεν συλλαμβάνει γενικώς ανήλικους σε μαθητικές πορείες. Συλλαμβάνει συμμετέχοντες σε επιθέσεις με Μολότοφ κατά αστυνομικών. Είναι προκλητικό αυτοί που καλλιέργησαν την εικόνα ότι είναι άθλημα η ρίψη Μολότοφ, το κάψιμο των αστυνομικών, να επανέρχονται σήμερα με δήθεν ευαίσθητες οιμωγές για την αναλγησία της Αστυνομίας απέναντι σε παιδάκια. Η επικήρυξη των δραστών της επίθεσης κατά του πρύτανη της ΑΣΟΕΕ είναι ακριβώς η απόδειξη πως ζούμε σε κράτος Δικαίου. Είναι πράξη υψηλής συμβολικής σημασίας. Η Δημοκρατία απαντά έτσι στην εικόνα που μας εξέγειρε όλους, τραβά την κόκκινη γραμμή και τους απομονώνει. Είναι ένας εξοστρακισμός. Δηλώνεται ότι δεν έχουν θέση στην πόλη αυτοί οι άνθρωποι, δεν τους θέλουμε για συμπολίτες. Αυτό είναι το νόημα. Είναι αφελές να το συγκρίνουμε αυτό με τον φυγόποινο χρυσαυγίτη, όπου δεν τίθεται ζήτημα συμβολισμού ή συζήτησης.

Βλέπετε λοιπόν ότι το κάθε θέμα έχει τη δική του λογική αυτοτέλεια. Το μόνο νήμα που τα ενώνει είναι η πίστη στη νομιμότητα και η προσπάθεια τήρησής της. Ο συμψηφισμός παράγει μόνο θολούρα και βοηθά -αθέλητα ελπίζω- για να πέφτουν στα μαλακά οι Μολότοφ και οι εχθροί της Δημοκρατίας.

Από την ενημέρωση που έχετε, η ΕΛ.ΑΣ. θα καταφέρει να εντοπίσει τον Χρήστο Παππά;

Κάθε δυνατή προσπάθεια καταβάλλεται για να οδηγηθεί ο φυγόποινος στη φυλακή.

Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, θεωρείτε πως από κάποιες πλευρές επιχειρείται να δημιουργηθεί ένα κλίμα εσωτερικής «ανακατωσούρας», εντάσεων και κοινωνικής αναταραχής, με την αξιοποίηση της «κόπωσης» και της «αγωνίας» του κόσμου από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας; Δηλαδή η επανάληψη της ιστορίας των «αγανακτισμένων» από άλλη σκοπιά αυτή τη φορά;

Ούτε σαν φάρσα δεν πρόκειται να επαναληφθεί! Υπάρχουν δυσκολίες προσαρμογής στη σημερινή κατάσταση. Δεν είναι εύκολο, ιδιαίτερα για κόμματα που στηρίζουν έναν αντιπολιτευτικό λόγο και ιδεολογικά μια κινηματική αντίληψη για τον «ρουν της Ιστορίας». Τι εννοώ: Βιώνουμε μια αδιανόητη, εξωκοσμική πραγματικότητα λόγω του κορονοϊού. Οτιδήποτε μαζικό, οτιδήποτε συλλογικό, η κοινωνική μας πραγμάτωση, αλλοιώνεται και μετασχηματίζεται από τους περιορισμούς της αρρώστιας. Πιο απλά και πιο βαθιά πράγματα από το «κίνημα» έχουν αλλάξει. Δεν σφίγγουμε το χέρι, δεν φιλάμε τα παιδιά, δεν πλησιάζουμε ο ένας τον άλλον. Φοράμε μάσκες σαν «εξωγήινοι». Πολεμάμε να ζήσουμε! Ποιοι νεοαγανακτισμένοι λοιπόν; Ματαιοπονούν όσοι το επιχειρούν.

Δηλώσατε ότι, λόγω έκτακτων μέτρων, δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος οι εκδηλώσεις για τη 17η Νοεμβρίου. Θα εισηγηθείτε μια εναλλακτική μορφή απόδοσης τιμών στη γενιά του Πολυτεχνείου;

Είναι μια καλή αφορμή για σκέψη και δημόσιο διάλογο. Σας καταθέτω μερικά ερωτήματα: Γιορτάσαμε την 28η Οκτωβρίου; Την 25η Μαρτίου;
ΓΙΑ την ΠΟΡΕΙΑ του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ: Γιατί; Γιορτάσαμε την 28η Οκτωβρίου; Την 25η Μαρτίου; Γιορτάσαμε Πάσχα;
Γιορτάσαμε Πάσχα; Θέλω να πω ότι το 2020 τις επετείους, τις γιορτές, τις μέρες που μας ενώνουν δεν τις έχουμε μέχρι σήμερα γιορτάσει μαζί. Είμαστε, κατά συνέπεια, σε θέση -με τις σημερινές συνθήκες- να γιορτάσουμε το Πολυτεχνείο μαζί; Αυτό είναι το ερώτημα. Και, αν όχι, υπάρχει κάποιο αντιστάθμισμα, κάποιο «ψηφιακό ισοδύναμο» να δοθεί; Οχι πως ισοφαρίζει, αλλά κάπως να μετριάσει την άρνηση; Και στα δύο ερωτήματα νομίζω η απάντηση προκύπτει αβίαστα. Το Πολυτεχνείο δεν θα είναι εξαίρεση. θα γιορτασθεί κι αυτό ατομικά και συμβολικά. Και, ναι, πρέπει τα ΜΜΕ, όλα τα ΜΜΕ, ιδιαίτερα η τηλεόραση, να δώσουν φωνή, χώρο έκφρασης περισσότερο απ’ ό,τι άλλα χρόνια, όχι μόνο σε θεσμούς, αλλά και σε ομάδες και συλλογικότητες που συμμετέχουν στην πορεία του Πολυτεχνείου και θέλουν να εκφρασθούν.

Προ ημερών δώσατε μια απάντηση στη Βουλή για τα Ελληνοτουρκικά και αυτή ερμηνεύτηκε από τους πολιτικούς σας αντιπάλους ως ενδοτική, καθώς έβγαλαν το συμπέρασμα πως δεν είστε υπέρ της θέσης η Ελλάδα να ασκήσει το δικαίωμα επέκτασης των χωρικών της υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια. Είναι έτσι;

Δεν μίλησα γενικώς για τα 12 μίλια, αλλά για τα 12 μίλια του κ. Τσίπρα. Τα 12 μίλια είναι η διεθνής νομιμότητα, άρα αναφαίρετο δικαίωμά μας - δεν μπαίνει σε συζήτηση αυτό. Ο κ. Τσίπρας προτείνει να ασκήσουμε σήμερα αυτό το δικαίωμα σε ορισμένες περιοχές. Για την πρότασή του υπάρχουν αντιρρήσεις ακόμη και στο ίδιο του το κόμμα. Η κυβέρνηση, που κατά κοινή ομολογία χειρίζεται υπεύθυνα και με σύνεση τα εθνικά θέματα, θα αξιολογήσει τον χρόνο, την περιοχή εφαρμογής και τους χειρισμούς άσκησης του δικαιώματος.


 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 07 Νοεμβρίου