Βουλή: Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το διαχωρισμό αρμοδιοτήτων ΥΠΑ και ΑΠΑ
Με τον υπουργό υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, να κάνει λόγο για επιβεβλημένες ρυθμίσεις που διασφαλίζουν πλήρως την ασφάλεια των πτήσεων και την ανάπτυξη των ελληνικών αεροδρομίων, και την αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση για επικίνδυνες πολιτικές που δεν διασφαλίζουν το συμφέρον ούτε του δημοσίου ούτε των επιβατών, ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου, για τον διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Δεκτό κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο
Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία. Ναι επί της αρχής του, τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης το καταψήφισαν. Κλείνοντας την πολύωρη συζήτηση, ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για λειτουργικό και αποτελεσματικό διαχωρισμό μεταξύ ΥΠΑ και ΑΠΑ και επιτέθηκε κυρίως στον ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι είναι αδιανόητο να προσπαθεί να δημιουργήσει φοβίες για την ασφάλεια των πτήσεων.
Παράλληλα, απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι ανοίγει την πόρτα στις ιδιωτικοποιήσεις των αερομεταφορών, αντιτείνοντας ότι η μετατροπή της ΑΠΑ σε ΝΠΔΔ, έγινε για να έχει ισολογισμούς και να υπάρχει διαφάνεια. «Δεν στέκει σε καμία λογική αυτό το επιχείρημα. Γιατί τότε θα έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί η Ακαδημία Αθηνών, ο Δημόκριτος, το ΕΚΑΒ, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Ο υπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε εκ νέου ότι, δεν τίθεται κανένα θέμα ασφάλειας των πτήσεων ούτε θέμα μείωσης του αριθμού των εργαζομένων.
Σχολιάζοντας την επίθεση που δέχθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση για την κρατική ενίσχυση της Aegean, η οποία τον κατηγόρησε ότι παραδίδει στα ιδιωτικά συμφέροντα τις αερομεταφορές χωρίς να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, ο κ. Καραμανλής αντέτεινε ότι αυτό που διασφαλίζει η κυβέρνηση είναι η ανάπτυξη της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, δηλαδή τον τουρισμό της, με μία οικονομική ενίσχυση που είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
«Πράγματι στηρίζουμε την Aegean με ένα ποσό πολύ μικρότερο από αυτό που θα πάρουν άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες. Εμείς ξεκαθαρίζουμε την απόφαση μας να στηρίξουμε συνολικά τον κλάδο των αερομεταφορών στηρίζοντας και άλλες αεροπορικές εταιρίες. Με άλλα λόγια, στηρίζουμε τις 12.000 θέσεις εργαζομένων, στηρίζουμε τη μεγαλύτερη βιομηχανία στο τόπο μας που είναι ο τουρισμός», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής και συμπλήρωσε:
«Ταυτόχρονα, διασφαλίζουμε πλήρως τα συμφέροντα του δημοσίου, δίνοντας το δικαίωμα στο ελληνικό δημόσιο να αγοράσει ή να πουλήσει μετοχικό κεφάλαιο σε συγκεκριμένη τιμή και συγκεκριμένη ημερομηνία, πριν λήξει δηλαδή η δυνατότητα του να ασκήσει τα δικαιώματα του επί των μετοχών, όταν δηλαδή αυξηθεί η τιμή της μετοχής. Με αυτό τον τρόπο μειώνουμε το ρίσκο του δημοσίου».
Δεκτό κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο
Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία. Ναι επί της αρχής του, τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης το καταψήφισαν. Κλείνοντας την πολύωρη συζήτηση, ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για λειτουργικό και αποτελεσματικό διαχωρισμό μεταξύ ΥΠΑ και ΑΠΑ και επιτέθηκε κυρίως στον ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι είναι αδιανόητο να προσπαθεί να δημιουργήσει φοβίες για την ασφάλεια των πτήσεων.
Παράλληλα, απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι ανοίγει την πόρτα στις ιδιωτικοποιήσεις των αερομεταφορών, αντιτείνοντας ότι η μετατροπή της ΑΠΑ σε ΝΠΔΔ, έγινε για να έχει ισολογισμούς και να υπάρχει διαφάνεια. «Δεν στέκει σε καμία λογική αυτό το επιχείρημα. Γιατί τότε θα έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί η Ακαδημία Αθηνών, ο Δημόκριτος, το ΕΚΑΒ, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Ο υπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε εκ νέου ότι, δεν τίθεται κανένα θέμα ασφάλειας των πτήσεων ούτε θέμα μείωσης του αριθμού των εργαζομένων.
Σχολιάζοντας την επίθεση που δέχθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση για την κρατική ενίσχυση της Aegean, η οποία τον κατηγόρησε ότι παραδίδει στα ιδιωτικά συμφέροντα τις αερομεταφορές χωρίς να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, ο κ. Καραμανλής αντέτεινε ότι αυτό που διασφαλίζει η κυβέρνηση είναι η ανάπτυξη της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, δηλαδή τον τουρισμό της, με μία οικονομική ενίσχυση που είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
«Πράγματι στηρίζουμε την Aegean με ένα ποσό πολύ μικρότερο από αυτό που θα πάρουν άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες. Εμείς ξεκαθαρίζουμε την απόφαση μας να στηρίξουμε συνολικά τον κλάδο των αερομεταφορών στηρίζοντας και άλλες αεροπορικές εταιρίες. Με άλλα λόγια, στηρίζουμε τις 12.000 θέσεις εργαζομένων, στηρίζουμε τη μεγαλύτερη βιομηχανία στο τόπο μας που είναι ο τουρισμός», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής και συμπλήρωσε:
«Ταυτόχρονα, διασφαλίζουμε πλήρως τα συμφέροντα του δημοσίου, δίνοντας το δικαίωμα στο ελληνικό δημόσιο να αγοράσει ή να πουλήσει μετοχικό κεφάλαιο σε συγκεκριμένη τιμή και συγκεκριμένη ημερομηνία, πριν λήξει δηλαδή η δυνατότητα του να ασκήσει τα δικαιώματα του επί των μετοχών, όταν δηλαδή αυξηθεί η τιμή της μετοχής. Με αυτό τον τρόπο μειώνουμε το ρίσκο του δημοσίου».