Κεφαλογιάννης στα Παραπολιτικά 90,1:Στην Αθήνα κυκλοφορούσαν 850 οχήματα το 2019 και σήμερα έχουμε 1.100
«Μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων θα φανεί η προσπάθεια που έχει γίνει με την ενίσχυση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Ο κ. Κεαφαλογιάννης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «στην Αθήνα από τα 850 οχήματα το 2019 σήμερα κυκλοφορούν 1.100 και σε μια εβδομάδα θα φτάσουν τα 1.200».
Ακόμη σημείωσε πως έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 609 ατόμων στα Μέσα Μεταφοράς και εκτίμησε ότι στα μέσα Ιανουάριου οι οδηγοί των λεωφορείων θα έχουν πιάσει τιμόνι όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή στους οδηγούς ταξί είπε, είπε πως κάποιοι κάλυψαν τα κριτήρια και την έλαβαν και κάποιοι άλλοι όχι.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Κεφαλογιάννη στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε: «Προφανώς λόγω του lockdown που έχει πέσει πάρα πολύ η κυκλοφορία των πολιτών είναι λογικό να μην φαίνεται τόσο πολύ η προσπάθεια που έχει γίνει τους τελευταίους μήνες παρόλα αυτά όμως όταν με το καλό θα αρθούν τα περιοριστικά μέτρα και ούτως ή άλλως θα φανεί το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας νομίζω ότι θα είμαστε σε ένα σημείο που θα πούμε ότι πράγματι έχει γίνει μια πολύ μεγάλη εξέλιξη σε σχέση με αυτό που ήταν πριν 1,5 χρόνο. Για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη τον Ιούλιο του ’19 όταν αναλάβαμε την ευθύνη του υπουργείου τα λεωφορεία έχουν αυξηθεί από 235 που κυκλοφορούσαν σε 400 περίπου αυτή τη στιγμή άρα αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει μια αύξηση περίπου στο 75%. Αντιστοίχως η εικόνα που είναι στη Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι ότι από τα 850 οχήματα τα οποία κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο του ’19 σήμερα μπορούμε να μιλάμε για 1.100 και σε περίπου μια εβδομάδα που θα μπουν και τα τελευταία λεωφορεία από τη σύμπραξη που έχουμε κάνει με τα ΚΤΕΛ θα φτάσουμε τα 1200. Άρα αντιλαμβάνεστε ότι εκεί έχουμε μια αύξηση στο 30 με 35%».
«Αυτό όσον αφορά τα λεωφορεία γιατίέχει γίνει μια προσπάθεια και στη γραμμή 1, στον ηλεκτρικό ενώ υπήρχαν 18 συρμοί διαθέσιμοι πριν από ένα χρόνο σήμερα έχουμε κάνει μια ανάταξη ενός επιπλέον, 19. Εκεί που για παράδειγμα οι χρονοκαθυστερήσεις ήταν στα 8 με 9 λεπτά κατά μέσο όρο τώρα έχουμε πέσει στα 7-6,5 λεπτά και το ίδιο έχει συμβεί και στις γραμμές 2 και 3. Εκεί που οι διαθέσιμοι συρμοί πριν από ενάμιση χρόνο ήταν τους 32 σήμερα με την ανάταξη που έχει επιτευχθεί είναι στους 38», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την κριτική της αντιπολίτευσης για τον συγχρωτισμό στα ΜΜΜ, υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων δήλωσε: «Ακόμα και σε ένα λεωφορείο ή σε ένα τρόλεϊ να είναι στοιβαγμένος ο κόσμος προφανώς είναι κάτι που πρέπει να διορθώσουμε. Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι είμαι στο 100% ικανοποιημένος παρόλα αυτά όμως άμα δει κανείς τα στοιχεία του ΟΑΣΑ σύμφωνα με την τηλεματική αλλά υπάρχει και ένας αλγόριθμος ο οποίος συνυπολογίζει και την εισιτήριοδιαφυγή, θα δείτε ότι προ lockdown μόλις το 3,5% των δρομολογίων σε ώρες αιχμής υπήρξε πληρότητα άνω του 65%. Ένα χρόνο πριν αυτή η πληρότητα ήταν στο 50,42%. Αυτό το οποίο έχουμε σκοπό να κάνουμε είναι ότι ακόμα και αυτό το 3,5% το οποίο ήταν άνω του 65% σε ώρες αιχμής με τις νέες γραμμές που έχουν μπει και έχουνε πυκνώσει, με τη σύμπραξη με το ΚΤΕΛ θα προσπαθήσουμε να το ελαχιστοποιήσουμε και να το εκμηδενίσουμε. Αυτός είναι και ο στόχος που κάνουμε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και επίσης προχωράμε και το leasing. Αυτό που θέλει ο πολίτης να δει είναι περισσότερα λεωφορεία και τρόλεϊ άσχετα αν υπάρξει σύμπραξη και με κάποιον ιδιωτικό φορέα ή αν είναι μόνο τα παλιά της ΟΣΥ».
«Τους επόμενους μήνες θα βγει σε διαγωνισμό η προμήθεια λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τους κρατικούς φορείς με αποτέλεσμα να μιλάμε πλέον για πλήρη ανανέωση του στόλου άρα πάμε στη δεύτερη φάση του σχεδίου μας έτσι ώστε πραγματικά οι πολίτες Αθήνας και Θεσσαλονίκης να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται, σημείωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με τις προσλήψεις, διευκρίνισε: «Ο διαγωνισμός για τις 609 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ έχει ήδη ολοκληρωθεί, τη Δευτέρα 7 του μηνός θα εγκριθούν οι προσωρινοί πίνακες και θα σταλούν στο ΑΣΕΠ. Ο στόχος είναι στα μέσα του Ιανουαρίου οι οδηγοί τουλάχιστον για τα λεωφορεία που πράγματι υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στην Αθήνα να έχουνε ήδη προσληφθεί. Άρα ο σχεδιασμός προχωράει άρα πέρα από την ανανέωση του στόλου των οχημάτων το οποίο επιτυγχάνουμε όλους αυτούς τους μήνες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πάμε και σε προσλήψεις για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια, σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ σε κρίσιμες ειδικότητες δηλαδή κυρίως οδηγούς, τεχνίτες και γενικότερα ειδικότητες πεδίου που είναι απαραίτητες έτσι ώστε να υπάρχει η σωστή συντήρηση και λειτουργία των οχημάτων»
«Πιστεύω ότι η εικόνα στα μέσα Ιανουαρίου τόσο με τα νέα λεωφορεία τα οποία θα έχουνε μπει, τους οδηγούς οι οποίοι θα έχουνε προσληφθεί και τους τεχνίτες και επίσης θα αρχίσουν και οι παραδόσεις από 300 λεωφορεία επιπλέον λεωφορεία μέσα από το διαγωνισμό leasing ο οποίος επίσης αυτή τη στιγμή είναι στη φάση της ολοκλήρωσης και της αξιολόγησης των φακέλων πραγματικά θα έχουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε ο ίδιος.
Αναφορικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή στους οδηγούς ταξί, επισήμανε: «Καταρχάς είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών αλλά σε κάθε περίπτωση ξέρουν οι οδηγοί ταξί ότι το να πάρει κάποιος την επιστρεπτέα προκαταβολή βγαίνει με βάση κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, βάση του τζίρου που έχει πέσει επομένως τα συγκεκριμένα κριτήρια κάποιοι τα καλύψανε κάποιοι δεν τα καλύψανε για αυτό κάποιοι πράγματι από τους οδηγούς ταξί πήραν την επιστρεπτέα προκαταβολή κάποιοι άλλοι δεν την πήραν».
Αναφορικά με την επιβίβαση των ανδρόγυνων στα ταξί, δήλωσε: «Εμείς σαν υπουργείο Μεταφορών η εισήγησή μας προς την επιτροπή η οποία αποφασίζει είναι το ανδρόγυνο να επιτρέπεται στο ταξί. Η απόφαση αυτή δεν είναι δική μας απόφαση , είναι απόφαση της επιτροπή λοιμωξιολόγων στους οποίους εκ των πραγμάτων οφείλουμε να υπακούουμε με βάση τις οδηγίες τις οποίες μας έχουνε δώσει».
Ο κ. Κεαφαλογιάννης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «στην Αθήνα από τα 850 οχήματα το 2019 σήμερα κυκλοφορούν 1.100 και σε μια εβδομάδα θα φτάσουν τα 1.200».
Ακόμη σημείωσε πως έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 609 ατόμων στα Μέσα Μεταφοράς και εκτίμησε ότι στα μέσα Ιανουάριου οι οδηγοί των λεωφορείων θα έχουν πιάσει τιμόνι όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή στους οδηγούς ταξί είπε, είπε πως κάποιοι κάλυψαν τα κριτήρια και την έλαβαν και κάποιοι άλλοι όχι.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Κεφαλογιάννη στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε: «Προφανώς λόγω του lockdown που έχει πέσει πάρα πολύ η κυκλοφορία των πολιτών είναι λογικό να μην φαίνεται τόσο πολύ η προσπάθεια που έχει γίνει τους τελευταίους μήνες παρόλα αυτά όμως όταν με το καλό θα αρθούν τα περιοριστικά μέτρα και ούτως ή άλλως θα φανεί το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας νομίζω ότι θα είμαστε σε ένα σημείο που θα πούμε ότι πράγματι έχει γίνει μια πολύ μεγάλη εξέλιξη σε σχέση με αυτό που ήταν πριν 1,5 χρόνο. Για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη τον Ιούλιο του ’19 όταν αναλάβαμε την ευθύνη του υπουργείου τα λεωφορεία έχουν αυξηθεί από 235 που κυκλοφορούσαν σε 400 περίπου αυτή τη στιγμή άρα αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει μια αύξηση περίπου στο 75%. Αντιστοίχως η εικόνα που είναι στη Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι ότι από τα 850 οχήματα τα οποία κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο του ’19 σήμερα μπορούμε να μιλάμε για 1.100 και σε περίπου μια εβδομάδα που θα μπουν και τα τελευταία λεωφορεία από τη σύμπραξη που έχουμε κάνει με τα ΚΤΕΛ θα φτάσουμε τα 1200. Άρα αντιλαμβάνεστε ότι εκεί έχουμε μια αύξηση στο 30 με 35%».
«Αυτό όσον αφορά τα λεωφορεία γιατίέχει γίνει μια προσπάθεια και στη γραμμή 1, στον ηλεκτρικό ενώ υπήρχαν 18 συρμοί διαθέσιμοι πριν από ένα χρόνο σήμερα έχουμε κάνει μια ανάταξη ενός επιπλέον, 19. Εκεί που για παράδειγμα οι χρονοκαθυστερήσεις ήταν στα 8 με 9 λεπτά κατά μέσο όρο τώρα έχουμε πέσει στα 7-6,5 λεπτά και το ίδιο έχει συμβεί και στις γραμμές 2 και 3. Εκεί που οι διαθέσιμοι συρμοί πριν από ενάμιση χρόνο ήταν τους 32 σήμερα με την ανάταξη που έχει επιτευχθεί είναι στους 38», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την κριτική της αντιπολίτευσης για τον συγχρωτισμό στα ΜΜΜ, υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων δήλωσε: «Ακόμα και σε ένα λεωφορείο ή σε ένα τρόλεϊ να είναι στοιβαγμένος ο κόσμος προφανώς είναι κάτι που πρέπει να διορθώσουμε. Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι είμαι στο 100% ικανοποιημένος παρόλα αυτά όμως άμα δει κανείς τα στοιχεία του ΟΑΣΑ σύμφωνα με την τηλεματική αλλά υπάρχει και ένας αλγόριθμος ο οποίος συνυπολογίζει και την εισιτήριοδιαφυγή, θα δείτε ότι προ lockdown μόλις το 3,5% των δρομολογίων σε ώρες αιχμής υπήρξε πληρότητα άνω του 65%. Ένα χρόνο πριν αυτή η πληρότητα ήταν στο 50,42%. Αυτό το οποίο έχουμε σκοπό να κάνουμε είναι ότι ακόμα και αυτό το 3,5% το οποίο ήταν άνω του 65% σε ώρες αιχμής με τις νέες γραμμές που έχουν μπει και έχουνε πυκνώσει, με τη σύμπραξη με το ΚΤΕΛ θα προσπαθήσουμε να το ελαχιστοποιήσουμε και να το εκμηδενίσουμε. Αυτός είναι και ο στόχος που κάνουμε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και επίσης προχωράμε και το leasing. Αυτό που θέλει ο πολίτης να δει είναι περισσότερα λεωφορεία και τρόλεϊ άσχετα αν υπάρξει σύμπραξη και με κάποιον ιδιωτικό φορέα ή αν είναι μόνο τα παλιά της ΟΣΥ».
«Τους επόμενους μήνες θα βγει σε διαγωνισμό η προμήθεια λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τους κρατικούς φορείς με αποτέλεσμα να μιλάμε πλέον για πλήρη ανανέωση του στόλου άρα πάμε στη δεύτερη φάση του σχεδίου μας έτσι ώστε πραγματικά οι πολίτες Αθήνας και Θεσσαλονίκης να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται, σημείωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με τις προσλήψεις, διευκρίνισε: «Ο διαγωνισμός για τις 609 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ έχει ήδη ολοκληρωθεί, τη Δευτέρα 7 του μηνός θα εγκριθούν οι προσωρινοί πίνακες και θα σταλούν στο ΑΣΕΠ. Ο στόχος είναι στα μέσα του Ιανουαρίου οι οδηγοί τουλάχιστον για τα λεωφορεία που πράγματι υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στην Αθήνα να έχουνε ήδη προσληφθεί. Άρα ο σχεδιασμός προχωράει άρα πέρα από την ανανέωση του στόλου των οχημάτων το οποίο επιτυγχάνουμε όλους αυτούς τους μήνες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πάμε και σε προσλήψεις για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια, σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ σε κρίσιμες ειδικότητες δηλαδή κυρίως οδηγούς, τεχνίτες και γενικότερα ειδικότητες πεδίου που είναι απαραίτητες έτσι ώστε να υπάρχει η σωστή συντήρηση και λειτουργία των οχημάτων»
«Πιστεύω ότι η εικόνα στα μέσα Ιανουαρίου τόσο με τα νέα λεωφορεία τα οποία θα έχουνε μπει, τους οδηγούς οι οποίοι θα έχουνε προσληφθεί και τους τεχνίτες και επίσης θα αρχίσουν και οι παραδόσεις από 300 λεωφορεία επιπλέον λεωφορεία μέσα από το διαγωνισμό leasing ο οποίος επίσης αυτή τη στιγμή είναι στη φάση της ολοκλήρωσης και της αξιολόγησης των φακέλων πραγματικά θα έχουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε ο ίδιος.
Αναφορικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή στους οδηγούς ταξί, επισήμανε: «Καταρχάς είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών αλλά σε κάθε περίπτωση ξέρουν οι οδηγοί ταξί ότι το να πάρει κάποιος την επιστρεπτέα προκαταβολή βγαίνει με βάση κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, βάση του τζίρου που έχει πέσει επομένως τα συγκεκριμένα κριτήρια κάποιοι τα καλύψανε κάποιοι δεν τα καλύψανε για αυτό κάποιοι πράγματι από τους οδηγούς ταξί πήραν την επιστρεπτέα προκαταβολή κάποιοι άλλοι δεν την πήραν».
Αναφορικά με την επιβίβαση των ανδρόγυνων στα ταξί, δήλωσε: «Εμείς σαν υπουργείο Μεταφορών η εισήγησή μας προς την επιτροπή η οποία αποφασίζει είναι το ανδρόγυνο να επιτρέπεται στο ταξί. Η απόφαση αυτή δεν είναι δική μας απόφαση , είναι απόφαση της επιτροπή λοιμωξιολόγων στους οποίους εκ των πραγμάτων οφείλουμε να υπακούουμε με βάση τις οδηγίες τις οποίες μας έχουνε δώσει».