«Μέχρι την Πέμπτη στην ολομέλεια θα έχουν ρυθμιστεί τα θέματα της λειτουργίας των δικαστηρίων», δήλωσε στην Επιτροπή Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Τσιάρας ανακοινώνοντας πως «με τροπολογία που θα κατατεθεί την ερχόμενη Πέμπτη θα ρυθμιστεί το πώς θα γίνεται στο εξής η λειτουργία των δικαστηρίων στις συνθήκες της πανδημίας».

Ο υπουργός Δικαιοσύνης μιλώντας στην συνεδρίαση της επιτροπής όπου είχαν κληθεί να τοποθετηθούν εξωκοινοβουλευτικοί φορείς για το νομοσχέδιο που αφορά την θεσμοθέτηση στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, δήλωσε πως «είναι στις προθέσεις μας να έρθει τροπολογία που να ρυθμίζει αυτά τα ζητήματα» χωρίς να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα γίνει ακριβώς.

Ο κ. Τσιάρας αναφερόμενος στις συστάσεις της επιτροπής λοιμωξιολόγων, σημείωσε πως «οι επιδημιολόγοι δίνουν έναν οδικό χάρτη. Γίνονται αναφορές στην αγορά αλλά όχι και σε όλους τους τομείς κοινωνικής δραστηριότητας». Ο Υπουργός παραδέχτηκε "ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή μεγάλες καθυστερήσεις στη συγκεκριμένη ενότητα του χρόνου απονομής της δικαιοσύνης, μιας και πολλές υποθέσεις έχουν πάει για αργότερα, πρέπει όλοι να καταλάβουμε και το λέω για πολλοστή φορά, ότι αυτό που έχει τη μεγαλύτερη αξία, είναι η ανθρώπινη ζωή και η δημόσια υγεία κι εκεί στεκόμαστε. Εκεί είναι το θέμα, στο οποίο πρέπει όλοι, να συμφωνήσουμε με υπομονή και με μέτρα εφόσον κι όταν μπορούμε και χρειάζεται στήριξης, αλλά και με όλες, τις διαδικασίες, που προϋποθέτουν τη συνεργασία όλων, να φροντίσουμε, ώστε η πανδημία να μην πάρει έκταση στη χώρα μας, όπως σε πολλές άλλες γειτονικές χώρες, που θρηνήσαν δεκάδες χιλιάδες θύματα μέχρι τώρα».

Ο υπουργός Δικαιοσύνης αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο άρθρο 23 του νομοσχεδίου που προβλέπει μέτρα για την ψηφιακή λειτουργία των δικαστηρίων. Επεσήμανε ότι στόχος είναι «να μεταρρυθμίσουμε την δικαιοσύνη και να φτάσουμε σε μια δικαιοσύνη στην ψηφιακή εποχή. Δεν έχουμε ακόμη την υποχρεωτική κατάθεση ηλεκτρονικά των δικογράφων. Θέλουμε όμως να υπάρχει ένα μοντέλο για το πως θα λειτουργεί συνολικά η δικαιοσύνη».